Pubertijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Pubertijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:28

Ik vroeg me af of paarden een pubertijd kennen en in welke leeftijdscategorie dit zich voordoet. Ik heb namelijk het idee dat die van mij nogal aan het uitproberen is en ik weet niet goed of alles aanstellerij is of echt angst. Hiervoor vertoonde zij dit gedrag niet en het lijkt echt meer op aanstellerij. De laatste x toen ik boos werd kon mevrouw wel ineens netjes lopen en luisteren terwijl ze nog steeds schrok van iets waar ze al 100 x was langs gelopen.

Inujojo

Re: Pubertijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:15

Ja, paarden schijnen inderdaad ook te puberen. Schijnt rond een jaar of 3/4 te zijn, als ik het goed heb Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Inujojo op 04-11-08 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:16

ja, die van mij had het met 4 idd. heel irri. Maar net zoals met gewone puberteit groeien ze er overheen (duurde bij mij half jaar tot een jaar ong).

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:09

Ja paarden hebben zeker de puberteit! Dat is rond de tijd van 3 tot 5 jaar denk ik! En dan niet al die tijd maar rond die leeftijd krijgen ze het! Die van mij heeft er nu last van! Moet er eigelijk wel om lachen wat het was soms best wel een drolletje maar ze kan nu echt vervelend doen hahah maar wel leuk vervelend!!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 10:58

Die van mij is net 5, dus dan zou het goed kunnen. Gelukkig maar want dan weet ik hoe ik er mee om moet gaan. Bedankt voor de reacties!

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:08

Paarden kunnen zeker puberen pffffff Ik rij altijd jonge paarden (tussen de 3 en 6)
De leeftijd verschilt van 3 tot ...... Sommige hebben er ook geen last van.
De ene reageerd op enge dingen de anderen als ze moeten werken.
Ik moet er meestal om lachen, het is eigelijk net als bij mensen.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:02

mijn oude paardtje heeft zelf gepubbert tot zijn 8ste levensjaar
was niet altijd een pretje
maar paarden kennen idd een pubbertijd
deze is (ruim genomen) ong van 3 tot 8 levensjaar
net zoals bij mensen heeft het een paardje heeft er meer last van dan de andere.
en sommige hebben er geen last van.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:06

Die van mij is nu 7, en is nog net een kleuter. Hij is ook pas met 4 ingereden, maar hij mag zich nu wel eens gaan gedragen Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:42

Mijn merrie is 5 en ook nog aan het puberen.
Test alles uit, including me > niet altijd prettig, soms lachwekkend. Maar ik wil wel graag dat ze me niet buitenspel zet, wat niet altijd lukt..

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 22:13

Eyck schreef:
Mijn merrie is 5 en ook nog aan het puberen.
Test alles uit, including me > niet altijd prettig, soms lachwekkend. Maar ik wil wel graag dat ze me niet buitenspel zet, wat niet altijd lukt..

Ik snap wat je bedoelt, en soms heb je zelf je dag even niet, en dat voelen ze dan zo heerlijk aan

Merya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:43

Het verschilt per paard heel erg, maar de meeste paarden puberen inderdaad tussen het derde en vijfde levensjaar Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:52

Als ik mijn dag niet heb klim ik niet eens op Utix. Daar waar Irma me juist weer een heerlijk gevoel kan geven, stap ik alleen maar nog gefrustreerder van Utixo af. Komt uiteraard door mezelf, maar beter is voorkomen Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:56

Bij ons zijn vooral de hengsten 'naarlingen' ipv. jaarlingen, de merries eigenlijk ook hoor, maar dan meer met uitbreekpogingen ondernemen e.d. (tsja, shetten he).

Verder zie je dat ze alles op 3/4 jarige leeftijd wel kennen, ik hoef maar 'neej!' te roepen en ze stoppen waar ze mee bezig zijn.
Maarja, op 3/4 jarige leeftijd zie ik toch veel dat ze gaan proberen hoe ver ze kunnen gaan...

Dus ja, in zekere zin 'geloof' ik er wel in dat ook paarden puberen ja. Al heb je natuurlijk ook die ontzettend komische karakters er tussen zitten die altijd kleuter zullen blijven en altijd aan het puberen zijn (maar dan op een leuke manier). Dat vind ik dan meer karakter/persoonlijkheid dan echt puberen.

MarissaZami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:00

Ik heb er last van gehad en het lijkt er nu op dat er een 2e pubertijd aan zit te komen.
Mijn paard is 4 en uit zijn pubergedrag vooral met staken/steigeren. Hééél vervelend. Boos!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:49

Ja,ook paarden hebben puberteit Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:28

Ik heb er een van 14 staan, en mevrouw kan nog redelijk puberen!!
elk paard heeft een puperfase waar die doorheen moet.. ook lieve kinderen puberen dus de jonge brave paarden puberen ook maar uiten het anders dan uitproberen etc.

Ook heb je mensen die altijd kind blijven.. en geloof me die merrie die ik heb staan dat is er zo'n eentje!! haha

Dorien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:15

Meestal puberen ze rond 3/4 jaar.
Ik weet niet hoe oud die van jou is?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 20:17

Dorien13 schreef:
Meestal puberen ze rond 3/4 jaar.
Ik weet niet hoe oud die van jou is?

5, staat ook hierboven al in het topic beschreven Knipoog