Lesgeef bevoegdheid wanneer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Lesgeef bevoegdheid wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:09

Halloo bokkers,
Ik moet voor school een handelingsopdracht maken, en daarin heb ik een hoofdstuk Lessen geven.
Nu wil ik weten hoe oud je moet zijn om lessen te geven, en welk nivo je moet rijden volgens mij was het L1+1 maar dat weet ik dus niet zeker, wie kan mij snel helpen?

Groetjes Ryanne

Urielle

Re: Lesgeef bevoegdheid wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Ryanne_ schreef:
Halloo bokkers,
Ik moet voor school een handelingsopdracht maken, en daarin heb ik een hoofdstuk Lessen geven.
Nu wil ik weten hoe oud je moet zijn om lessen te geven, en welk nivo je moet rijden volgens mij was het L1+1 maar dat weet ik dus niet zeker, wie kan mij snel helpen?

Groetjes Ryanne

Welk referentiekader hanteer je?
Iedereen mag roepen dat ie paardrijlessen geeft en er is geen enkele regel die dat verbiedt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:55

inderdaad is het een vrij beroep.
Wil je op een manege met veiligheidscertificaat lesgeven, dan moet je bevoegd zijn.
Dat betekent minimaal ORUN-basis (voor lesgeven op maximaal L-niveau). Iedereen kan die cursus doen, maar er zit wel een minimum leeftijd aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:08

beantsje schreef:
inderdaad is het een vrij beroep.
Wil je op een manege met veiligheidscertificaat lesgeven, dan moet je bevoegd zijn.
Dat betekent minimaal ORUN-basis (voor lesgeven op maximaal L-niveau). Iedereen kan die cursus doen, maar er zit wel een minimum leeftijd aan.

Dat zijn de regels die door een organisatie zijn gesteld.

Wat ik me afvraag: stel dat je tot het gaatje gaat bij de rechter, zou er dan een wettelijke basis zijn waarop men (de NHS en de FNRS) de regels kan handhaven? Dit is natuurlijk puur theoretisch, maar in het kader van een schoolopdracht lijkt me dat een saillante opmerking in de kantlijn Duivel Iemand die dit serieus, juridisch kan onderbouwen? Hoe heilig zijn in deze context bijvoorbeeld de "kleine lettertjes" van de verzekering?

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 07:33

Heel erg bedankt voor jullie reacties, maar weet toevallig 1 van jullie ook hoe oud je moet zijn ?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 07:36

17 voor de eerste fase maar je kunt het zo opzoeken bij knhs.nl