Welke deken hoger bij borst? HH Highliner of Thor Highneck?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Welke deken hoger bij borst? HH Highliner of Thor Highneck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 12:02

Mijn paard heeft heel laag in de hals, bij de overgang naar de borst een kleine bemerking op haar halswervels, de ene arts noemde het niets, de andere arts noemde het lichte artrose, het is niet actief en in de scintigrafie reageerde het niet gelukkig1
Maar ik vind het toch een fijner idee als ik haar hals/borst wat beter ingepakt heb in de winter

Afgelopen winter had ze een deken+hals op, maar die zijn aan de onderkant van de hals, bij de overgang naar de borst een stukje open, er komt iig nog koude wind op de borst boven de sluiting, en de halsdeken blijft ook niet perfect liggen(ook niet bij een deken van BR en HKM, die hals schuift toch wat heen&weer altijd)

Deze deken heeft ze(weatherbeeta Landa)
Afbeelding

en dit bedoel ik met dat open stukje tussen hals&borst
Afbeelding

Nu hoorde ik dat de Harry's Horse highliner en de harry's horse thor highneck hoger sluiten op de borst
het gaat met dus niet om de bovenkant van de hals, maar om de onderkant, net boven de plaats waar je normaal de borstsluiting vastmaakt.

Welke deken sluit daar hoger?

De Highliner?
Afbeelding

Of de Thor Highneck?
Afbeelding

Het paardje van de Thor Highneck heeft ook op een andere foto de staldeken versie van de Highliner op, dan lijkt deze aan de onderkant van de hals hoger te sluiten, wat ik dus zoek!
Afbeelding

Maar.... dit is dus een foto van de voorkant van een variant van de highliner, en ik weet dus niet of alle highliner's zo open staan aan de voorkant, want dan heb ik er nog niet heel veel aan Knipoog
Afbeelding

Wie weet er welke hoger sluit?
Alvast bedankt!!