Ik zie steeds meer foto's of situaties waarin de persoon het paard helemaal omhelst, knuffeld enz. alsof het leven ervan af hangt. Beestje wordt bijna fijn gedrukt en is gelukkig zo braaf het hoofd te laten hangen of de ruiter om de hals te laten hangen. En oke, meiden tot een jaar of 10-12 zitten misschien nog in zo'n fase en zullen met die dunne armpjes niet zo veel uitwerking hebben, maar daarna
Ben ik nu zo erg dat ik de mijnen een aai geef, ze kriebel op hun nek maar er niet omheen hang? Tuurlijk vind ik het wel fijn om na het werk even lekker te kroelen, beetje tegen ze aan te staan (=lees, op te warmen) en ze net die aandacht geven die ze nodig hebben. Maar ze zoeken mij wel op als ze dat willen. Dat platknuffelen lijkt me niet iets wat een paard nu zo prettig vind..
Of stel ik me aan en valt het onder de betutteling van het paard? Samen met de setjes en de bontjes?
Of zijn er meer mensen die er last van hebben?
Voor de mensen die zich aangesproken voelen, ga er gerust mee verder, laat je vooral door mij niet tegenhouden

Maar ik snap wat je bedoelt hoor!
. 
Maar het shettenbeest wordt toch regelmatig platgezoend door mij. Dan trekt ie zo'n koppie van..........vreet mij op. En ik ben toch allang over de penny leeftijd heen (schaamt zich nu diep)!