Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 02:32

Ik erger me er al een tijdje aan, maar vraag me nu af of er mensen zijn die er hetzelfde over denken.

Ik zie steeds meer foto's of situaties waarin de persoon het paard helemaal omhelst, knuffeld enz. alsof het leven ervan af hangt. Beestje wordt bijna fijn gedrukt en is gelukkig zo braaf het hoofd te laten hangen of de ruiter om de hals te laten hangen. En oke, meiden tot een jaar of 10-12 zitten misschien nog in zo'n fase en zullen met die dunne armpjes niet zo veel uitwerking hebben, maar daarna Verward

Ben ik nu zo erg dat ik de mijnen een aai geef, ze kriebel op hun nek maar er niet omheen hang? Tuurlijk vind ik het wel fijn om na het werk even lekker te kroelen, beetje tegen ze aan te staan (=lees, op te warmen) en ze net die aandacht geven die ze nodig hebben. Maar ze zoeken mij wel op als ze dat willen. Dat platknuffelen lijkt me niet iets wat een paard nu zo prettig vind..

Of stel ik me aan en valt het onder de betutteling van het paard? Samen met de setjes en de bontjes?
Of zijn er meer mensen die er last van hebben?

Voor de mensen die zich aangesproken voelen, ga er gerust mee verder, laat je vooral door mij niet tegenhouden Knipoog

arans

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:35

Oh heerlijk vind ik het om de kleine helemaal fijn te knuffelen! Haha!
Haha, ik zou hem zo naast mijn bed willen hebben! Tong uitsteken Maar ik snap wat je bedoelt hoor!

Want die grote is helemaal niet van het knuffelen. Als ze contact wilt komt ze met haar neus heel dicht bij je. Als je heet zou knuffelen gaat ze gelijk achteruit weglopen!
Maar met lekker tutten is toch nks mis mee? Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:37

waarom mag je je dier niet knuffelen?

moet iedereen toch lekker zelf weten wat ze fijn vinden...
ik ben 36 en echt al veel te oud ,maar ik hang echt regelmatig om de hals van mijn pony Haha!
is toch lief,en hij vind t ook niet erg hoor.

maar ja als je niet zo van knuffelen houdt................tja dan houd het op he

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:52

haha, bij mij is het omgekeerd. Toen ik 12 t/m 19 was had ik een pony die helemaal geen aandacht vroeg of van knuffelen hield. Ik was dus ook nooit zo met mijn pony's daarna.

Maar 8 jaar geleden kwam de shet van mijn zoontje en die knuffelen wel. Mijn zoontje is nu 1 en vind het nog steeds heerlijk. De shet vind het zelf heerlijk om zijn koppie op je schoot te leggen of op een andere manier op je te laten rusten. Zelfs op het werkblad van mijn broer in elektrische rolstoel.... Aangezien de shet hem ook opzoekt, denk ik wel dat het prima zo is tussen hun hoeveel en op welke manier er geknuffeld wordt.

Ik heb sinds 6 jaar een NF. Die vraagt heel veel aandacht en vindt het heerlijk. Ik hang niet zozeer om hem heen, maar uren kroelen en beetje spelen met zijn lipjes vind ie wel erg leuk. En heel soms hou ik hem even vast, omdat ik hem gewoon echt heel leuk vind. Vond al mijn vorige pony's ook lief, maar het is nu zo. Door mijn leeftijd juist rustiger en liever geworden.

Het doet me wel goed zo even bezig zijn voor en na het rijden. Tijdens niet. Dan krijgt ie wel een kleine kriebel als ie echt knap is, maar verder niet. Was laatst aan het eind heel blij en begon te kriebelen op zijn hals, maar toen ging ie uitgebreid stilstaan en genieten. Dat was gewoon heel schattig even zo en dat soort momenten blijven me dan ook altijd bij, heerlijk.......

Ik doe overigens niet aan setjes of verzamelen van spullen die overbodig zijn.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:58

Mijn paard wordt ook geknuffeld hoor, of moet ik zeggen paarden? Want ik ben op het moment verantwoordelijk voor 2 en man wat zijn ze jaloers op elkaar, ze zijn maar wat blij als ik even de één knuffel en de ander even laat staan Nagelbijten / Gniffelen .
Ze komen zelf naar me toe, vragen die aai en dan kunnen ze een knuffel verwachten ook.. Mijn merrie vind het niet zo fijn, die is meer van het kriebelen, nou ja, daar hang ik ook niet zo vaak aan de hals, maar mijn 4-jarige, nou daar mag je wel aan blijven kriebelen en knuffelen en gek doen, die houdt van aandacht in iedere mogelijke vorm.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 03:23

Haha ik vind het super om ze helemaal fijn te knuffelen.
Daar kunnen ze echt wel tegen hoor, ze zijn niet van suiker *LOL*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 03:32

Vind het heerlijk om als ik me niet goed voel gewoon mijn twee armen om die heule sterke nek/schouders te slaan en lekker te huilen. Of gewoon na een wedstrijd even mijn vreugde delen door haar lekker vast te pakken. Mijn pony liet het toe, en mijn paard met een heel duidelijke mening over dingen vind dat ook absoluut niet erg, die komt zelfs nog een beetje "knabbelen" Clown

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 04:12

you do realize that even a shet weights more than a human?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 04:17

Charlenexx schreef:
you do realize that even a shet weights more than a human?

Je neemt ze toch ook niet op je schoot? Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:03

Verschilt per mens en per paard. Ene paard is knuffeliger dan de ander en dat is met mensen ook zo.
Cadiz legt ook graag zn hoofd op mn schouder en dan leg je automatisch ff je armen om zn dikke speknekkie om ff te kroelen. Lekker toch als je af en toe ff zo'n momentje kunt hebben met je paard.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:08

Mijn pony houdt er niet zo van om 'opgesloten' te zitten dus ik zal hem ook niet doodknuffelen, maar als anderen dat wel willen en het paard accepteerd het gewoon... waarom niet

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:14

Mijn paard zoekt het zelf op. Hij vind alle aandacht heerlijk en ik ben dus wel zo'n "hangmens". Maar je hebt gelijk, niet ieder paard vind het prettig.
De mijne staat 24/7 buiten en als hij er genoeg van heeft, of een keer geen zin, dan wandelt hij gewoon weer weg. Ik zie het dus ook niet als een houtgreep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:22

RianneH schreef:
Of stel ik me aan en valt het onder de betutteling van het paard? Samen met de setjes en de bontjes?

Ik zie de link met de setjes en bontjes niet....

Betutteling valt ook wel mee denk ik. Onder betutteling versta ik tenminste andere dingen dan knuffelen.
Ik knuffel al mijn hele leven paarden en ben niet van plan er mee te stoppen Knipoog Wel ligt het uiteraard aan het paard en wat die aangeeft. Die van mij is er niet altijd van gediend dus dan blijft het bij een kriebel onder haar kin. Platdrukken doe ik ook niet, gewoon lekker mijn armen losjes om die zachte warme hals en even mijn hoofd er tegenaan laten rusten Lovers

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:24

Oh ik val daar ook onder vrees ik, hoewel ik aan de setjes niet meedoe hoor. Ach, ik kan altijd nog als argument aanvoeren dat ik de ponytijd nooit gehad heb, ben pas gaan rijden toen ik volwassen was.....dus ik knuf nog even vrolijk door!

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:27

Het is net waar je een probleem van kan maken.
dag bestaat uit 24 uur, uurtje knuffelen gaan ze heus niet dood aan hoor.
En anders hebben ze nog 23 uur om er van bij tekomen. Clown

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:27

Hangen over en aan jonge paarden vind ik niet zo slim.... maar ik erger me er niet aan.
Mijn jong paard moest ik niet lastig vallen tenzij het serieus was... geen polonaise aan zijn lichaam.

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:28

Ik denk dat het geen betutteling is. Misschien meer een uitweg uit het dagelijks leven waarin het niet erg gebruikelijk is om iedereen om je heen te knuffelen. Een paard vindt het volgens mij heerlijk om geknuffeld te worden en dat kun je van veel mensen niet zeggen... Ik ga er nog lekker mee door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:29

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet helemaal. En daarnaast als een paard echt niet wil laat hij dat zeker wel merken hoor, ken er zat die gewoon weg lopen omdat ze er geen zin in hebben.

Mijn mini is dol op knuffelen en wordt ook echt het liefst helemaal plat geknuffeld. Hij komt dan ook echt regelmatig kriebel en aandacht halen. (wat hij overgens niet altijd krijgt, ik ben geen machine waarbij hij te pas en te onpas kan gaan staan jeuken) Maar mijn paard vind het niks. Zo af en toe vind hij het heerlijk om bij me te komen staan en met zijn hals over me schouders heen te hangen. Maar een knuffelpaard is het zeker niet.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:29

Meestal hou ik het bij kriebeltjes, aaitjes en klopjes, maar ook ik heb af en toe de uitbarsting dat ik even 2 seconden mijn armen om dat rare beest heen moet slaan Clown

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:31

Hihi, waar een mens zich aan kan ergeren. Haha! Ik kan er ook slecht tegen, maar begrijp het wel. Met mijn hengsten is het nu eenmaal moeilijk om de nek te hangen. Die tillen mij zo van grond Cool Maar het shettenbeest wordt toch regelmatig platgezoend door mij. Dan trekt ie zo'n koppie van..........vreet mij op. En ik ben toch allang over de penny leeftijd heen (schaamt zich nu diep)!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:38

Waar ik slecht tegenkan, zijn die mensen die op stal komen, hun paard een zadel opkwakken, sporen erin en rijden maar! Dan zie ik toch echt veel liever iemand die gewoon lekker even staat te trutten met haar paard......

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:42

Als het paard aangeeft een knuffel te willen krijgt hij die, wil hij hem niet krijgt hij hem ook niet.....
Mijn paarden zijn mijn allergrootste en beste maatjes, dus als ik wil knuffelen met ze doe ik dat ook lekker, ik zeg ze ook gedag als ik kom en weer wegga Nagelbijten / Gniffelen

@daffodil, daar kan ik me ook ernstig aan storen......

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:46

Ik vind knuffelen echt niet erg hoor, vele malen beter als slaan of weet ik veel wat!
Kijk je moet niet zo hard knuffelen dat je je paard pijn doet, maar ze kunnen echt wel wat hebben en als ze het niet fijn vinden geven ze dat ook wel aan.

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:52

nou ik vind knuffelen heerlijk en mijn paard gelukkig ook die is stapel op knuffelen. ik begrijp het probleem niet zo liever knuffelen dan mishandelen waar kan een mens zich druk om maken zeg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:53

Ben ik het mee eens,

Wat is er fijner dan op stal komen,en een paard dat graag knuffelt.
Ik ren altijd eerst de stal in om een zoen te halen Haha!