hoe polyester weer laten glimmen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

hoe polyester weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:36

Vandaag hebben we een technisch in goede staat verkerende Bockmann trailer gekocht. Jammer genoeg is het polyester wat dof geworden. Het was voor ons geen reden om hem daarom te laten staan, maar ik ben wel benieuwd of iemand weet of en hoe ik het polyester weer kan laten glimmen.

Mic

Re: hoe polyester weer laten glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:39

Botenlak heb ik gehoord maar nog niet zelf uitgeprobeert, onze trailer is ook erg dof. We hebben hem wel al een keer bij een professioneel poetsbedrijf laten poetsen maar dat gaf ook niet het gewenst resultaat!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:01

Het is op de foto niet goed te zien maar hij schijnt een beetje groenig op
Afbeelding

Botenlak is wel iets om eerst op een onopvallend stukje te proberen lijkt me Knipoog

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:09

Wij hebben een zwarte metalic gekleurde trailer (Henra) daarbij zie je nog erger dat hij dof is. Ik denk dat je het beste botenlak kan nemen voor polyester boten, moet goed komen volgens mij. Is niet te koop in een doe-het-zelf winkel en wel prijzig.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:25

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:26

Geen botenlak hoor. Je hebt in de botenzaak wel speciaal poetsmiddel voor polyester, daar gaat het weer super mooi van glimmen en de oorspronkelijk kleur komt ook weer terug, als je het daarna nog in de was zet met speciaal spul voor polyester (ook bij de botenzaak) blijft hij langer mooi.

Onze trailer is al wat ouder en het polyester is heel dof en licht geworden. Na het poetsen is hij altijd weer mooi donkergroen en glimt hij weer.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:20

Ok dankjewel!!