HELP: mijn shet schuurt heel erg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salsalaatje

HELP: mijn shet schuurt heel erg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:23

Hay

Mijn shetlandertje heeft van de zomer zomerexceem gehad. Ik heb daarvoor een speciaal exceem deken moeten kopen. Hij moest zodra de muggen weg waren, weer af. Het probleem:

Ze blijft nog steeds door schuren! Niet meer zoals bij de exceem, dat ze tot wondjes aantoe schuurde, maar gewoon tot er kale plekken in haar wintervachtje zitten. Het is ook niet doordat ze echt doorjeukt, maar meer dat ze het lekker vind en het een beetje haar gewoonte is geworden. De mensen bij mij op stal zeggen dat ik moet wachten dat het gewoon overgaat, maar het was vorige winter precies het zelfde! Ik weet niet wat ik er tegen moet doen, nouja misschien dacht ik aan een 0 grams regendekentje. Ze staat namelijk altijd in de wij.
Heeft iemand dit ook gehad, of heeft tips, of gewoon een oplossing?

Groetjes Ik

K1MmEl

Re: HELP: mijn shet schuurt heel erg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:27

wordt ze ontwormd? misschien heeft ze last van wormen.. paarden met wormen gaan vaak schuren op staart!

WendyxSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:17

Mijn pony heeft het ook een tijdje gehad, we zijn naar de dierenarts geweest en hebben er van dat spul op gesmeerd en nu is het zo goed als weg!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:14

Deken kan af idd als de mugjes weg zijn, dat is eigelijk pas na een paar dagen goede nachtvorst. Momenteel zijn er nog steeds mugjes. Ik weet niet of je pony nu nog met deken staat? Zo niet, dan was het misschien te vroeg. (Andere reden uitsluiten is altijd goed).

Er is voor meer vragen een centraal topic:
[MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:48

Zie de link gegeven door Lise81.
Hier een slotje.