Welk deken moet mijn Shetje op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salsalaatje

Welk deken moet mijn Shetje op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:50

Hay Tong uitsteken

Ik wil mijn shetje graag een deken op doen, omdat ze haar vacht niet helemaal met rust laat!(ze heeft van de zomer, zomer exceem gehad. Maar tog blijft ze nog door schuren, niet omdat ze jeuk heeft (de exceem veroorzakende mugjes zijn allang weer weg), maar omdat dat een gewoonte is geworden.
Het gaat me er niet om dat ze kort haar blijft houden. Dus is het voldoende om haar gewoon een 0grams regendekentje op te doen??
Ik ben heel erg benieuwd. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Salsalaatje op 01-11-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ikbenfilou

Re: Welk deken moet mijn Shetje op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:53

Salsalaatje schreef:
Hay Tong uitsteken

Ik wil mijn shetje graag een deken op doen, omdat ze haar vacht niet helemaal met rust laat!
Het gaat me er niet om dat ze kort haar blijft houden. Dus is het voldoende om haar gewoon een 0grams regendekentje op te doen??
Ik ben heel erg benieuwd. Knipoog

omdat ze haar vacht niet helemaal met rust laat!
Wat bedoel je daar mee als ik vragen mag??
Een shetlander met een deken op Koe neem aan dat ze een wintervachtje zal krijgen
Maar oke )grams is voor nu wel voldoende maar als het kouder word zou ik voor iets meer gaan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:43

Hoe weet je dat het een gewoonte is geworden als ik vragen mag? Kan het niet zijn dat ze ergens anders last van heeft? Ik zou eerlijk gezegd niet gaan klungelen met dekens. Waar schuurt ze trouwens dan dat je dat met een deken wilt oplossen?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:46

Denk je niet dat ze dan haar hele deken kapot gaat schuren? Als pony's jeuk hebben moet er nu eenmaal gekrabt of geschuurd worden.

Weet je zeker dat er geen andere redenen voor de jeuk zijn?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:49

Ik denk dat als ik jou was toch eerst even de oorzaak van het schuren achter haal. Het is niet normaal dat het een gewenning is geworden. Misschien heeft die een schimmel, mijt oid opgelopen. Testje door de da, ben je even veel kwijt als aan een stevig dek Knipoog

Mocht het echt 'gewoon' zijn, dan zou ik het bij een 0 grams extra stevige deken houden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:13

Inderdaad, ik denk ook dat de pony nog steeds jeuk heeft. Misschien korstjes? Luis is bij Shetlanders ook een puntje van aandacht. Knipoog Een denken opleggen lijkt me niet verstandig want die gaat er waarschijnlijk aan omdat het de oorzaak niet wegneemt.

Salsalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:34

Salsalaatje schreef:
Hay :P

Ik wil mijn shetje graag een deken op doen, omdat ze haar vacht niet helemaal met rust laat!
(ze heeft van de zomer, zomer exceem gehad. Maar tog blijft ze nog door schuren, niet omdat
ze jeuk heeft (de exceem veroorzakende mugjes zijn allang weer weg), maar omdat dat een
gewoonte is geworden. Alle korstjes zijn al weer weg, dat hebben wij met de dierenarts opgelost ;)
om te voorkomen dat ze daar weer van zou gaan schuren.
Ze heeft vroeger ook luizen en bactriele infectie
(ontstaat door vocht dat in haar dikke vachtje blijft zitten) gehad.
Dus daar weet ik de symptonen wel van.
Het gaat me er niet om dat ze geen wintervachtje krijgt, maar dat ze haar vacht met rust laat!
Dus is het voldoende om haar gewoon een 0grams regendekentje op te doen??
Ik ben heel erg benieuwd. ;)

Afbeelding
Afbeelding
http://i34.tinypic.com/16iv90g.jpg
http://i36.tinypic.com/zl92yx.jpg
http://i35.tinypic.com/2agkmu1.jpg

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd, omdat dit een oud topic is. Oude topics mogen niet zomaar omhoog gehaald worden, zoals de grote letters aangeven voordat je reageert.
Laatst bijgewerkt door Judje op 29-01-09 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het teveel aan foto's omgezet naar link & opmerking bijgevoegd.