Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Misschien dat ze op een bepaalde manier makkelijker ontspant, bijvoorbeeld als ze van te voren buiten de trailer aan de hand mag grazen, of als ze met losrijden een half uur ongedwongen rond mag galopperen oid.
We waren dit keer op een stal waar we nog nooit eerder hadden gereden. We moesten buiten losrijden in een bak waar genoeg te zien viel. Mijn paard gedroeg zich voorbeeldig, lekker ontspannen, fijn actief en aan het been etc.etc. Hartstikke goed dus! Ik begon stiekem wat verwachtingen te krijgen omdat ze zo ontzettend fijn liep. Eenmaal in de ring sloeg dit volkomen om en had ik opeens een bom onder me
Mijn merrie was opnieuw ''afwezig'' kijkerig en we gingen met een rotvaart de ring door. Wijken deed ze helemaal niet meer (geen enkele reactie op mijn been) en ik zat erop als een deusje en deed er helemaal niets aan!
Nou sorry, dan lijkt het probleem toch wel bij mij te zitten zou je zeggen??! Op de een of andere manier sluit ik mezelf dus af, ik reed er helemaal niet meer aan in de ring terwijl ik thuis dus aardig concequent ben
) meer bij mij ligt. Mijn merrie is een gevoelig dier wat duidelijk niet helemaal met mijn spanning om kan gaan, en geef haar eens ongelijk.
MarchaL schreef:Bedankt voor de reacties! Het is even geleden dat ik dit topic plaatste en inmiddels ben ik nog enkele keren op wedstrijd geweest. De teller stond op 11 punten en afgelopen weekend ben ik voor het eerst L1 gestart.
Ik sloeg een absolute flater... De proef leek nergens op maar toch heb ik wel wat geleerd van deze wedstrijd... Ik begin steeds meer te denken dat mijn paard zich niet afsluit maar ikWe waren dit keer op een stal waar we nog nooit eerder hadden gereden. We moesten buiten losrijden in een bak waar genoeg te zien viel. Mijn paard gedroeg zich voorbeeldig, lekker ontspannen, fijn actief en aan het been etc.etc. Hartstikke goed dus! Ik begon stiekem wat verwachtingen te krijgen omdat ze zo ontzettend fijn liep. Eenmaal in de ring sloeg dit volkomen om en had ik opeens een bom onder me
Mijn merrie was opnieuw ''afwezig'' kijkerig en we gingen met een rotvaart de ring door. Wijken deed ze helemaal niet meer (geen enkele reactie op mijn been) en ik zat erop als een deusje en deed er helemaal niets aan!
Eenmaal klaar met de proef buiten nog heel eventjes verder gereden. Vanaf het moment dat ik haar weer oppakte was er niets meer aan de hand, ze liep weer net zo fijn als met losrijdenNou sorry, dan lijkt het probleem toch wel bij mij te zitten zou je zeggen??! Op de een of andere manier sluit ik mezelf dus af, ik reed er helemaal niet meer aan in de ring terwijl ik thuis dus aardig concequent ben
![]()
Ondanks de punten om te huilen heb ik wel iets aan deze wedstrijd gehad. Ik weet nu dat ons probleem (of moet ik mijn probleem zeggen) meer bij mij ligt. Mijn merrie is een gevoelig dier wat duidelijk niet helemaal met mijn spanning om kan gaan, en geef haar eens ongelijk.
Herkend iemand dit probleem? Wat hebben jullie hieraan gedaan?
)