paard uit weiland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chanttiejj

paard uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 09:25

bij mijn op stal zijn net 2 nieuwe ponys gekomen
maar ze zijn nog niet egt gewent aan mensen,,
elke keer als ik ze wil pakken uit de wei pak ik brokjes en ga ik op me knieen
zitten op de grond en probeer ze dan rustig te pakken..

maar dat werkt niet wnt ze willen gewoon niet uit mijn hand eten

wie heeft er misschien een tip voor mijn??

Fantastico

Re: paard uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:42

Heb je dit 'uit de hand eten' ook goed geoefend als je ze eenmaal te pakken hebt?
Ik denk dat je ze gewoon veel aandacht/liefde moet geven als je ze eenmaal te pakken hebt, zodat ze aan je gaan wennen..

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ik weet ook niet of dit werkt (of dat je het misschien al doet).. maar is zo is een ideetje

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:47

ik denk dat je er gewoon vaak langs moet lopen en net doen of je ze niet ziet, geen aandacht geven.
Dan zien ze dat er niks aan de hand is. of een tijdje in het weiland/ stal gaan zitten of stilstaan.
en als ze naar je toe komen of dichterbij komen 'braaf' of iets in die richting zeggen.
Eigenlijk laten zien dat je ze niks doet en dat je 'vriendjes' wil worden, zodat ze een veilig gevoel bij je krijgen.
En natuurlijk als ze naar je toe komen voorzichtig bewegingen maken en natuurlijk belonen met iets lekkers. Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:04

De ponies zijn bang van je, daarom kun je ze niet omkopen met brokjes. Ga regelmatig langs in het weiland en doen dan niets behalve zitten/lopen. Raak de ponies niet aan tenzij ze jou aanraken. Je kunt wel wat lekkers meenemen, maar verwacht niet dat ze uit je hand eten. Gooi het in plaats daarvan voorlopig op de grond een eindje bij je vandaan. Langzaam kun je de afstand steeds kleiner maken.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:13

Geduld is een schone zaak!

joyceV1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:21

hoi hoi,op een klein landje zetten en steeds wat voeren ook al moet ej het neerleggen of in een emmer,langzaam het vertrouwen winnen kost even tijd maar dan heb je ook wat groetjes