zweetdeken met hals of losse hals aan zweetdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseygirl

zweetdeken met hals of losse hals aan zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 00:09

Hai hai,

Door het koude weer heeft mijn pony best wel een dikke vacht gekregen (gelukkig, anders zou hij het de hele dag koud hebben). Maar nu zweet hij wel flink tijdens het rijden (hij doet zo z'n best! Ja ). We stappen wel lang uit, maar hij blijft wat nat (hij droogt gewoon niet zo snel, met die lange haren van 'm). Dan gaat hij op stal met zijn staldeken op (of zweetdeken, hangt ervan af hoe warm hij nog is). De staldeken heeft alleen geen hals eraan (de zweetdeken ook niet, trouwens). Zijn stal kijkt uit naar buiten, het is dus geen binnenbox. Nu ben ik bang dat mijn pony zijn hals teveel afkoelt en hij dus verkouden wordt.

Moet ik een nieuwe zweetdeken met hals kopen, of bestaat er zoiets als een halsstuk voor een zweetdeken? Het is trouwens een BR zweetdeken, volgens mij een wollen. Of moet ik aan nog iets anders denken om pony-lief zo goed mogelijk te verzorgen? En bestaat er een tussenstuk voor een zweetdeken om hem ruimer te maken op de borst? De deken kreeg ik 'erbij' toen ik mijn pony kocht (zodat hij het niet koud zou krijgen op de trailer Huilen van het lachen ), maar eigenlijk is 'ie iets te krap...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Doeg!