Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessa_T schreef:Okee, en ik ben benieuwd wat 1 van de lichtste trailer zouden kunnen zijn.. want hoe zwaar zal een arabier zijn?
Tessa_T schreef:Dus.. dan zou de auto het wel net kunnen of net niet?
Wat bedoel je met meetlinten?

Lindy1982 schreef:het gaat er niet om wat een trailer weegt en wat je paard weeg het gaat om het maximum laat gewicht dat de trailer mag hebben.. is dit hoger dat wat jou automag trekken mag je er niet mee rijden.. Ik heb een VW Caddy 1.9 TDI en die mag maar 1000 kg trekken dus weet zeker dat jou berlingo het ook niet mag
Lindy1982 schreef:het gaat er niet om wat een trailer weegt en wat je paard weeg het gaat om het maximum laat gewicht dat de trailer mag hebben.. is dit hoger dat wat jou automag trekken mag je er niet mee rijden.. Ik heb een VW Caddy 1.9 TDI en die mag maar 1000 kg trekken dus weet zeker dat jou berlingo het ook niet mag..
je trailer zijn max laadgewicht zal misschien 1500 kg zijn ook al zit dit er niet in evengoed mag je het net trekken
je auto is veelste ligt waardoor het ook nog eens gevaarlijk is

Charaz schreef:Lindy1982 schreef:het gaat er niet om wat een trailer weegt en wat je paard weeg het gaat om het maximum laat gewicht dat de trailer mag hebben.. is dit hoger dat wat jou automag trekken mag je er niet mee rijden.. Ik heb een VW Caddy 1.9 TDI en die mag maar 1000 kg trekken dus weet zeker dat jou berlingo het ook niet mag
Fout, als je een E rijbewijs hebt hoef je niet naar het maximum laad gewicht te kijken.
Die heb je alleen nodig als je gaat uitrekenen of je de combinatie met B rijbewijs mag rijden.
.. maar 1000 kg is gewoo te weinig om een paard te trekken.. is gewoon gevaarlijk.. zuchtje wind etc.. niet verantwoord.. 
Charaz schreef:Lindy1982 schreef:het gaat er niet om wat een trailer weegt en wat je paard weeg het gaat om het maximum laat gewicht dat de trailer mag hebben.. is dit hoger dat wat jou automag trekken mag je er niet mee rijden.. Ik heb een VW Caddy 1.9 TDI en die mag maar 1000 kg trekken dus weet zeker dat jou berlingo het ook niet mag..
je trailer zijn max laadgewicht zal misschien 1500 kg zijn ook al zit dit er niet in evengoed mag je het net trekken
je auto is veelste ligt waardoor het ook nog eens gevaarlijk is
Graag jezelf eerst erin verdiepen voor je iets roept....
Lindy1982 schreef:klopt.. maar 1000 kg is gewoo te weinig om een paard te trekken.. is gewoon gevaarlijk.. zuchtje wind etc.. niet verantwoord..

Lindy1982 schreef:hmmzz mij er in verdiepen.. sorry heb ik gedaan. heb er een hele opleiding voor gevolgd dus genoeg verdiept.. alleen al 2 jaar niets meer meegedaan
Lindy1982 schreef:mijn auto is ook verassend sterk.. heb het ook een keer gedaan.. maar vind het niet verantwoord.. ik gooi er mijn andere auto voor.. en je merkt echt wel het verschil.. vooral een paard staat niet stil.. op de snelweg krijg je toch wind vlagen etc.. dat is het nogal een verschil 1000 kg met lage aanhanger.. of een hoge trailer

Charaz schreef:Lindy1982 schreef:hmmzz mij er in verdiepen.. sorry heb ik gedaan. heb er een hele opleiding voor gevolgd dus genoeg verdiept.. alleen al 2 jaar niets meer meegedaan
Blijkbaar niet,
Met E rijbewijs maakt het geen ruk uit wat het maximum toegestane massa is, en telt hetgeen waar je op DAT moment mee rijd.
Met B rijbewijs, moet je kijken naar de maximum toegestane massa en deze moet onder het gewicht van je auto liggen en samen onder de 3500 kg blijven.

Charaz schreef:Lindy1982 schreef:mijn auto is ook verassend sterk.. heb het ook een keer gedaan.. maar vind het niet verantwoord.. ik gooi er mijn andere auto voor.. en je merkt echt wel het verschil.. vooral een paard staat niet stil.. op de snelweg krijg je toch wind vlagen etc.. dat is het nogal een verschil 1000 kg met lage aanhanger.. of een hoge trailer
Maar dat heeft er niet mee te maken of het mag of niet. Kijk een sterkere auto ervoor is natuurlijk beter, maar die regels zijn er niet voor niets gemaakt.

Lindy1982 schreef:mijn auto is ook verassend sterk.. heb het ook een keer gedaan.. maar vind het niet verantwoord.. ik gooi er mijn andere auto voor.. en je merkt echt wel het verschil.. vooral een paard staat niet stil.. op de snelweg krijg je toch wind vlagen etc.. dat is het nogal een verschil 1000 kg met lage aanhanger.. of een hoge trailer
AngeliqueB schreef:Deels klopt dat, met een E mag je zwaarder trekken, maar daarmee mag je auto nog niet alles trekken. Op het kentekenbewijs staat hoeveel hij mag trekken: ledig gewicht + laadvermogen.