hallo, het verhaal wat jij vertelt komt mij dus heel bekend voor, onze haflinger merrie is nu 2,5 jaar en heeft dit soort grapjes al van af haar geboorte, soms gaat het een tijd goed maar laatst haalden we moeder en dochter van het land en moesten 5 km over dijken en wegen wandelen, in het begin dus heel blij en spannend, toen kwam de de ezelhouding bij de 3 jarige, mama wou dus wel, maar sunny niet vooruit te branden, dan weer gaan en dan weet staan te kloten, ik werd er dus gek van, de ellende is dus dan ze absoluut niet bang is voor een tik of een por in de zij, ook de zweep is dus niet boosaardig dus geen nut, (ik wil haar dus niet aftuigen met een zweep) maar gewoon tikken op de rug of buik of zij is dus zinloos,
nu heeft ze weer bij het uit de stal halen de ezelhouding, mijn vader aan de halster en ik met een bezem porren en tikken (helpt niet), dus maar een pluk hooi voor de neus of een appel en lokken en pas geven als ze netjes meegelopen is en in de bak staat en veel lovende woorden en een aai, hou je geen eten voor kan het erg lang gaan duren en het verschilt van dag tot dag, soms geen probleem en soms wel er zit trouwens geen kwaad in bij deze haflinger.