Welke dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M__

Welke dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:49

Hey
Mijn paardje krijgt niet zo heel veel wintervacht.
Maar ik zu eht graag nog iets korter houden (ivm wedstrijden)
Ze gaat in de dag op de wei en 'snachts binnen.
Mijn vraag was ook hoeveel dekens moet ik kopen? Of is het genoeg en warm+waterdicht dat ik nu zou opleggen by de "echte" kou aangezien ze vroeger nog (bijna) gen wintervacht aanmaakt?

Alvast bedankt

maja1

Re: Welke dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:55

ik zou het redelijk eenvoudig houden gezien je paard snachts binnen staat en van zijn eigen uit geen hele dikke vacht heeft
je kan een goed winterdek ( waterdicht ) op het land omdoen , en op stal een staldek , of fleecedek ,
ook afhankelijk van hoe koud het word , gezien het hier in nederland erg kan wisselen , en ik weet niet hoe jouw stal eruit ziet , ik heb dus een schuurtje met 2 paarden erin , savonds gaan de deuren op de haak en de volgende morgen merk je dan echt wel dat de lichaams warmte van de paarden de stal op temperatuur houden , dus dan zou je geen heel dik dek op doen , maar bij een open box zou ik gewoon een goed staldek op doen , en stel dat er een koude uitschietersnacht bij zit , dan bv eem fleece eronder

Up_to_Date

Re: Welke dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:50

Ik zou kiezen voor 3 dekens. Je begint met een regendeken. Wanneer de temperaturen overdag rond de 13-15 graden liggen en 's nachts rond de 8-9 graden, de 200grams deken opdoen. En wanneer het overdag en 's nachts rond het vriespunt ligt, de 300grams opgooien.

Zo doe ik het ook en werkt prima.
Mijn paard is geen kou kleun en zit dan ook nog ern dun in de vacht.