pff, ik word er echt gek van...
Heb ongeveer 2 jaar geleden laarzen gekocht van petrie. Laarzen zaten echt super, beetje te ruim zelfs aan de kuit.
Heb er hele tijd geen enkel probleem mee gehad, tot ongeveer een half jaar geleden, ongeveer tegelijk het het kopen van een nieuwe rijbroek. Vanaf dat moment knelde mijn laarzen echt ongelooflijk aan de kuit, dat houd je niet voor mogelijk. Heb eerst gedacht dat het aan de rijbroek lag, maar dat bleek het niet te zijn, het is echt mijn kuit (of de laars).
Heb even gegoogled en kwam zodoende bij een oud topic van petrie waar hetzelfde probleem beschreven werd.
Op dit moment is het zo erg dat ik de laars niet eens meer tot de goede hoogte kan krijgen en dat hij aa nde onderkant dus helemaal ingezakt blijft zitten. Mijn voeten tintelen dan een half uur en dan krijg ik het gevoel redelijk terug. Vorige week had ik het gevoel dat er echt geen bloed naar mijn tenen stroomde.
Ik heb mijn laarzen daarna op laten rekken. Dit maakt wel degelijk verschil, want rond de enkel is de laars echt wijder (en sluit hij nu minder mooi aan, maar oke...) geworden, maar op de kuit lijkt hij alleen maar krapper te zijn geworden.
Op advies van de schoenmaker heb ik er geen rits in laten zetten, volgens hen werd hi jdaar niet wijder van en werd het vaak erg lelijk... Ik ga iig morgen terug om ze verder op te laten rekken, maar zijn er verder nog andere tips? Anders ga ik wel kijken voor een paar chaps met schoentjes, want dit is echt niet leuk meer...