laarzendrama...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

laarzendrama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 17:08

pff, ik word er echt gek van...

Heb ongeveer 2 jaar geleden laarzen gekocht van petrie. Laarzen zaten echt super, beetje te ruim zelfs aan de kuit.
Heb er hele tijd geen enkel probleem mee gehad, tot ongeveer een half jaar geleden, ongeveer tegelijk het het kopen van een nieuwe rijbroek. Vanaf dat moment knelde mijn laarzen echt ongelooflijk aan de kuit, dat houd je niet voor mogelijk. Heb eerst gedacht dat het aan de rijbroek lag, maar dat bleek het niet te zijn, het is echt mijn kuit (of de laars).
Heb even gegoogled en kwam zodoende bij een oud topic van petrie waar hetzelfde probleem beschreven werd.
Op dit moment is het zo erg dat ik de laars niet eens meer tot de goede hoogte kan krijgen en dat hij aa nde onderkant dus helemaal ingezakt blijft zitten. Mijn voeten tintelen dan een half uur en dan krijg ik het gevoel redelijk terug. Vorige week had ik het gevoel dat er echt geen bloed naar mijn tenen stroomde.
Ik heb mijn laarzen daarna op laten rekken. Dit maakt wel degelijk verschil, want rond de enkel is de laars echt wijder (en sluit hij nu minder mooi aan, maar oke...) geworden, maar op de kuit lijkt hij alleen maar krapper te zijn geworden.
Op advies van de schoenmaker heb ik er geen rits in laten zetten, volgens hen werd hi jdaar niet wijder van en werd het vaak erg lelijk... Ik ga iig morgen terug om ze verder op te laten rekken, maar zijn er verder nog andere tips? Anders ga ik wel kijken voor een paar chaps met schoentjes, want dit is echt niet leuk meer...

Jacky91

Re: laarzendrama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:14

als je er een rits in laat zetten worden ze toch wijder
er komt dan toch en stukje tussen
kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor
en je kan ze ook niet te vaak laten oprekken want dan krijgen ze scheurtjes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 17:24

volgens haar moest er dan ook een stukje uit, omdat je anders aan de onderkant in de problemen kwam. Je hebt natuurlijk ook een zool, en die wordt er niet groter van...

Whitney2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:27

Ik heb goede ervaringen met Petrie. Het lijkt mij dat je hun om raad kunt vragen.

Succes!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:31

Ik heb ook wel problemen met mijn petrie's gehad.
Heb ze 1keer op laten rekken, toen zaten ze goed en daarna weer wat strakker.
Volgens mij lag het bij mij ook aan mijn eigen kuiten (was ineenkeer nogal fanatiek aan het sporten) die waren dus ook dikker geworden.
Nu zitten mijn laarzen weer goed.
Kan dit bij jou het geval ook niet zijn?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:33

Ja ik snap helemaal hoe irritant dat is.. Ik heb 't zelfde met mijn rubberen rijlaarzen van Aigle. Ik baal er enorm van, maar oprekken zit er bij rubber denk ik niet in he?! Huilen

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:37

Je kunt er ook een stukje in laten zetten. Aan de buitenkant, naast de achterste naad, en dan van bovenaf tot ongeveer de helft van de laars. En ongeveer 2 cm breed. Heb het zelf ook in mijn oude laarzen, en ze passen nu weer prima.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:32

daar ben ik een beetje huiverig voor. Vaak is dit een driehoekig stuk, en dan zie je dat de laars aan de bovenkant een stuk breder is, maar bij de kuit (waar hij breder moet zijn), verandert er niets.
Ga ze zo weer naar sde schoenmaker brengen om te kijken of ze er iets mee kunnen.
Zat eventueel nog te denken er een stuk uit te laten halen en daar elastiek voor in de plaats te laten zetten, zodat ze wat kunnen rekken, wellicht is dat nog mogelijk.... We zullen zien.

MichelleAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:09

Ik heb ook petrie en geen problemen , miss dat je meer gesport heb dat je meer spiermassa in je kuiten hebt gekregen?

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:29

Had ik ook last van, vooral zomers, dan waren mijn kuiten blijkbaar wat opgezet.
Ik heb ze ook twee keer laten oprekken.
Ik heb er soms nog steeds wel last van maar over het algemeen gaat dat tintelende gevoel na een paar minuutjes wel weg.
Als ik nieuwe koop neem ik voor de zekerheid wel wat ruimere!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:47

Bij mijn vorige laarzen heb ik dit ook gehad, maar dit kwam doordat mijn kuiten gegroeid waren. Oprekken heeft dan geen zin, net zomin als een rits erin laten zetten. Ik heb mijn laarzen verkocht, tijdelijk met schoenen en chaps gereden en een jaar later, toen ik er zeker van was dat mijn kuiten ongeveer hetzelfde in omvang bleven, nieuwe gekocht. Ik heb ze iets te ruim gekocht, mochten mijn kuiten nog groeien.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:11

ik ken het wordt gewoon misselijk van dat gevoel. ik kan ook geen sokken over mijn rijbroek of te dikke sokken dragen. ik heb ze ook oplaten rekken maar zijn bij me enkels nu te wijt en bij me kuiten waren ze eerst goed maar lijken nu ook weer krapper aan het worden. baalde ook wel van dat toen ik ze opgerekt had dat er een scheurtje in hetleer zat aan de binnenkant.
ga nu maar gewoon sparen voor nieuwe. verder helpt het bij mij om eerst even te lopen dan gaan ze beter zitten.
hoorde van iemand ook de tip vul je laarzen met water en leg ze dan in de vriezer dan rek je ze ook op.(moet je wel een vriezer hebbben waar je larzen in kunnen staan)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:45

Bij het oprekken even goed aangeven waar ze te krap zijn. Bij je enkel is het niet de bedoeling dat ze daar ruimer worden. Bij de ruitersport zaak bij mij in de buur wordt even gevraagd op welke hoogte ze te krap zijn voordat ze opgerekt worden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:50

Ik ken het probleem, bij mij komt het omdat ik zittend werk heb. Na een dagje
zitten zijn mijn kuiten zo dik geworden dat ik niet meer in mijn laarzen kom.
Na ze 3 keer te hebben laten oprekken, heb ik ze nu toch weggebracht om er
een rits in te laten zetten. Hopen dat het nu opgelost is.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:21

heb petrie even een mailtje gestuurd, wellicht dat zij mij nog tips kunnen geven over hoe en waar ik de laars breder kan krijgen.

Lees veel dingen over het veranderen van de kuit: dat zou kunnen, ben staand werk gaan doen, maar daarvoor waren ze al strakker. Vind het ook vreemd dat het precies tegelijk is gegaan met het minder gaan rijden (van dagelijks naar eens in de week). Heb dit ook bij petrie gemeldt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:25

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb er uiteindelijk toch een rits in laten zetten. Ik vond het zonde om mijn dure leren laarzen niet meer aan de toen, dan maar wat lelijker. Het resultaat viel me heel erg mee. Ze zijn er niet mooier op geworden, maar ze zijn wel degelijk wijder geworden en ze zitten nu heerlijk!