Winterdeken met halsstuk onder de 100,-

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Winterdeken met halsstuk onder de 100,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:24

Hallo,

Ik ben op zoek naar een winterdeken met hals, maar ik wil er niet meer uitgeven dan 100,- eraan uit geven.
Wie kan me helpen??

Groetjes Mijke

Myfairytale

Re: Winterdeken met halsstuk onder de 100,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:25

Misschien kun je nog op internet zoeken zoals marktplaats en hier op bokt?
Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:26

Even rondkijken op site's van bv divoza of even googlen. Zijn er zat onder 100,-.
(had je zelf ook wel kunnen verzinnen denk ik)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:27

anneliesdj schreef:
Even rondkijken op site's van bv divoza of even googlen. Zijn er zat onder 100,-.
(had je zelf ook wel kunnen verzinnen denk ik)

ik heb al gegoogle maar de meeste zijn toch wel boven de 100,- Knipoog
heb er zelf al wel wat gezien Lachen

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:29

Ik weet dat er genoeg mensen -of liever paarden- zijn die absoluut geen last hebben gehad van een halsdeken, maar ik zou het je sterk ontraden. 2 Van mijn paarden hebben vorige winter een halsdeken opgehad en hadden geen manen meer over. Nog steeds zijn ze dunner dan voorheen en erg snel dood. Ik weet van een vriendin van mij dat haar paard hetzelfde heeft gehad, hoewel ik ook weet van andere mensen die er geen last van hebben gehad. Maar goed, voor mij dus 1 keer, nooit weer!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:30

Gewoon even het internet afstruinen, het is maar net waar die in de aanbieding is, doe ik ook als ik iets nodig heb. succes!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:31

Mariskatw schreef:
Ik weet dat er genoeg mensen -of liever paarden- zijn die absoluut geen last hebben gehad van een halsdeken, maar ik zou het je sterk ontraden. 2 Van mijn paarden hebben vorige winter een halsdeken opgehad en hadden geen manen meer over. Nog steeds zijn ze dunner dan voorheen en erg snel dood. Ik weet van een vriendin van mij dat haar paard hetzelfde heeft gehad, hoewel ik ook weet van andere mensen die er geen last van hebben gehad. Maar goed, voor mij dus 1 keer, nooit weer!

oh.. das wel minder Scheve mond
voor mij ik het eigenlijk omdat hij vaak buiten staat en hij is net geschoren maar heeft nu alweer een behoorlijke vacht op zijn hals.. en we willen dit eigenlijk voorkomen Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:36

Een halsdeken helpt daar niet echt tegen hoor. Dan zou ik eerder een hoogsluitende deken nemen ipv een met nek. Ik heb er ook een maar heb het idee dat mijn paard het helemaal niet leuk vind als hij ermee buiten staat. Volgens mij zit het niet prettig bij de sluitingen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:37

die van mij is geschoren en heeft sinds kort ook een halsdeken op, hij vind het helemaal niet erg en ik heb wel het idee dat het helpt. ik heb een losse hals, met sluitingen van elastiek zodat hij vrij veel ruimte heeft Lachen het bevalt mij in ieder geval goed

Futurrre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:39

Mijn pony werd ook kaal bij ze manen door een hals deken..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:39

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:04

Wil je een deken met een los halsstuk of met eentje eraan vast?
Als je een losse deken met een los waterdicht halsstuk wil kan ik je daar misschien aan helpen onder de € 100,-.
Ik heb namelijk nog wat in de uitverkoop Knipoog .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:08

Mariskatw schreef:

Ik heb mijn paard al jaaaaren een deken met hals op. Als het echt heel koud is hebben onze andere 2 ook een halsdeel aan hun deken vast.
Onze paarden hebben de manen nog prachtig hoor.
Als de voering van je halsstuk ter hoogte van de manen maar glad is.
Daarbij kan je dat stukje bij de manen het beste geregeld met een vochtige (niet natte) handdoek afnemen en goed laten drogen voor je hem weer op doet. Zo blijft deze schoon en glad en blijven de manen mooi.
Uiteraard moet je ook proberen de manen van je paard schoon te droog te houden.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 19:09

Leonieke schreef:
Als je een losse deken met een los waterdicht halsstuk wil kan ik je daar misschien aan helpen onder de € 100,-.

Heb je ook een site?

we hebben voor eerste even besloten om gewoon rustig verder te kijken.
bij divoza hebben we nog 40,- te goed en daar hebben ze ook dekens met hals maar dan wel boven de 100,- maar dat maakt dan niet uit als we al 40,- gratis krijgen Knipoog

Groetjes Mijke

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:11

MI1990 schreef:
Leonieke schreef:

Heb je ook een site?

we hebben voor eerste even besloten om gewoon rustig verder te kijken.
bij divoza hebben we nog 40,- te goed en daar hebben ze ook dekens met hals maar dan wel boven de 100,- maar dat maakt dan niet uit als we al 40,- gratis krijgen Knipoog

Groetjes Mijke

Staat in koeieletters in haar onderschrift...

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:18

Leonieke schreef:
Ik heb mijn paard al jaaaaren een deken met hals op. Als het echt heel koud is hebben onze andere 2 ook een halsdeel aan hun deken vast.
Daarbij kan je dat stukje bij de manen het beste geregeld met een vochtige (niet natte) handdoek afnemen en goed laten drogen voor je hem weer op doet. Zo blijft deze schoon en glad en blijven de manen mooi.

Ja precies, een andere vriendin van mij had haar paard ook altijd een halsdeken op zonder klachten, maar goed. Ik geef hier alleen even mijn ervaring weer, wie er wat mee doet of niet doet moet het zelf weten Knipoog Ik heb gewoon toevallig net 2x pech gehad ben ik bang. De ene had een BR deken op en de andere een Bucas, dus echt pech hebben maarja...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:40

Mariskatw schreef:
Leonieke schreef:

Ja precies, een andere vriendin van mij had haar paard ook altijd een halsdeken op zonder klachten, maar goed. Ik geef hier alleen even mijn ervaring weer, wie er wat mee doet of niet doet moet het zelf weten Knipoog Ik heb gewoon toevallig net 2x pech gehad ben ik bang. De ene had een BR deken op en de andere een Bucas, dus echt pech hebben maarja...

Tja, pech denk ik inderdaad.
Enne, je ervaring meedelen is dit forum voor toch Knipoog .
Nu moet ik zeggen dat de Bucas power turnout vrij ruw is in de voering van de hals en daar makkelijk haren in blijven zitten.
Ik heb nu een Bucas Irish Turnout, de goedkoopste versie dus, maar tot nu toe de fijnste!!
Waar je inderdaad gewoon op moet letten is dat de voering ter hoogte van de manen goed glad is.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:32

Verplaatst: HAR --> SV