Juryleden uit de auto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Juryleden uit de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 08:09

Hee,
Ik heb al weer een tijdje geleden een wedstrijd gereden, (officieel)
ik had 2 wp (2 proefjes, was nog buiten) Ik rijd B.
Na de 1e proef kwam de jury naar buiten, en vroeg of ik bij hun wilde komen,
en natuurlijk deed ik dat.
Hij gaf me toen goed advies, het stond ook op het protecol natuurlijk(las ik later),
maar toen hij het zelf aan mij uitlegde, en aangaf hoe ik alles precies moest doen was ik daar heel blij mee.
Dit is wel de eerste keer dat me dat overkomen is.
Zelf vond ik het dus heel leuk, maar nu vroeg ik me af:

Voor de jury's, zijn jullie wel eens uit de auto te gaan om iedereen het duidelijk uit te leggen? Of niet?
En waarom wel niet?

daffodil

Re: Juryleden uit de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:49

Ik kom regelmatig uit de auto, of schuif een raam open. Afgelopen weekend nog, krijg ik een paard in de ring waarbij ik echt dacht, zal ik helpen duwen! Heb haar vriendelijk gevraagd of ze de tweede proef de vaart erin wilde zetten. Leverde toch mooi een winstpunt op in de tweede proef.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:50

Ik heb het idd ook wel eens gehad Lachen
Meestal komen ze dan echt met tips waar ik wat mee kan! Wat ook leuk is als ze je later nog opzoeken in de kantine bv.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:51

Ja Ja of mijn pony te koop stond Lips are sealed

Maar meestal moest ik na de proef ff naar de auto komen ik spreek nu wel over jaren terug

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:46

Daar is eigenlijk nooit tijd voor, maar ik geef soms nog wel eens tips na de proef.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:23

Als de locatie en tijd het toelaat probeer ik bij B altijd mondeling commentaar te geven. Wordt niet altijd in dank genomen, maar gelukkig vaak vind men het juist leuk.
Laatst had ik ook in de kantine na de prijstuitreiking een hele leuke discussie.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:11

Zelfde als jury hier, als de tijd en gelegenheid er is voorzie ik indien nodig graag van mondeling commentaar (meestal niet nodig gelukkig) maar waak er wel voor niet op de stoel van de instructeur te gaan zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:15

Ik vind niet dat ik dan op de stoel van de instructeur ga zitten, ik laat merken wat ik graag wil zien en soms is er de mogelijkheid dat tussen twee proeven in te doen, dan vind ik dat van mezelf erg aardig en bijkomend voordeel is misschien dat de tweede proef een stuk prettiger is om naar te kijken.

Zo heb ik pas ook iemand na de eerste B proef verteld dat de overgangen IN de wending hoorden en niet vijf meter erna, kostte haar toch mooi in de eerste proef 5 keer aftrek in haar cijfer. Kon ze er mooi haar voordeel mee doen in de tweede proef....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:31

Ik krijg meestal een compliment als ze me naar de jury roepen, niet heel vaak gebeurd maar wel een aantal x

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:40

Niet dat ik veel wedstrijdervaring heb, althans nog niet, maar bij de keer dat het overkomen is vond ik het ontzettend fijn!
Ik kreeg hele goede tips en ze noemde exact de punten waar ik op dat moment hard aan het trainen was tijden les en met mijn (vorige) instructrice.

Ook kreeg ik enorm compliment over mijn paard. Hij liep zo ontzettend fijn en zou in de toekomst echt een paard zijn dat makkelijk de wissels zou springen (ben ik absoluut zelf echt nog niet aan toe Clown ) Maar goed, op dat moment natuurlijk extra fijn!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:34

Ik had laatst dat een jurylid de auto uitkwam om te vertellen dat ik in de galop het gas er even goed op moest zetten omdat hij zo terugkwam dat het leek alsof hij onregelmatig werd (bodem was erg modderig en glibberig) ze zei dat ik dan beter iets minder 'verzameld' kon galloperen zodat hij wel genoeg sprong bleef houden.

Vind het erg leuk als de jury je iets meegeeft, vooral omdat ik de tip fijn in de 2e proef kon gebruiken. Lachen

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:36

Ik doe het ook wel eens. Maar het wordt niet altijd gewaardeerd.
Sommige weten het zelf altijd beter en anderen vinden het krijgen van tips erg fijn.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:40

lang leve de juryleden die commentaar geven!!!
Nee hou er wel van dat mensen je wijzen op dingen, een buitenstaander heeft toch een ander beeld en kijkt anders naar je als combi

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:41

ik ben ooit een x ook door de jury erbij geroepen(lang geleden) en die vertelde me dat ik wat meer moest rijden in de proef.(meer lef hebben;)) en dat zag ik idd terug op mn protocol van de 2e proef Lachen

Dus voor opbouwende kritiek vind ik t altijd goed Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:43

ben pas 1 x erbij geroepen en dat was omdat ik het eerste stukje van de manen had ingevlochten en dat niet toegestaan was.(rijd met een fries) dat was de enigste keer

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:45

Als de omstandigheden (denk aan tijd) het toelaat dan wil ik graag ruiters een positief kritiek puntje meegeven... Ik heb ooit 1 keer een meisje in tranen gehad, ik vroeg haar wat ze er zelf van vond, het paardje was continu in verzet, tegen de hand ed na een vrij lang durend gesprek heb ik het afgesloten met de mededeling dat ik haar winst wilde laten rijden, de volgende keer dat ze bij mij in de ring zou komen en ze dus heel goed haar best moest gaan doen en samen met een goede instructrice op zoek gaan naar de oplossingen.....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:51

Ik heb laatst een onderling wedstrijdje gereden, en kreeg van de jury de tip mijn pony meer naar voren te rijden.

Beetje jammere was dat mijn pony juist zo voorwaarts is, dat ze haar benen dan nog maar heel oppervlakkig optilt, waardoor ze gaat struikelen, en ze rent dan dus gewoon onder me vandaan. Dus voorwaarts rijden zou het er absoluut niet beter op maken, en ik heb toen, na overleg met m'n instructrice maar gewoon besloten niet naar de jury in kwestie te luisteren, en de 2e proef ging ook veel beter.

Nu moet ik wel vermelden, dit was geen officiële jury, en beschouw het dus maar als 'jammer' dat ze niet echt goed inzicht had wat dit geval betreft.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:43

ik vind het heel erg prettig als een jury dat doet. ik weet dat ze meestal de tijd er niet voor hebben maar ik wou dat elke jury dat bij mij deed. Ja Ja Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:41

ikke20 schreef:
ben pas 1 x erbij geroepen en dat was omdat ik het eerste stukje van de manen had ingevlochten en dat niet toegestaan was.(rijd met een fries) dat was de enigste keer

je hoeft de manen van je Fries niet eens te vlechten, waarom zou alleen het eerste stukje niet toegestaan zijn? Deed het zondag ook Ja

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:49

ik vind het wel fijn als de jury even uit de wagen komt, maar dan moet het commentaar wel logisch zijn en niet dat je, zoals mijn instructrice, de 1e proef te horen krijgt dat je paard zijn benen niet zo verzameld en mooi hoog moet rijden in het Z1 (was al erg lang geleden)
en dan na proef 2 een groots compliment te horen krijgt van diezelfde jury dat zijn benen zo geweldig zijn

en dat terwijl ze precies hetzelfde reed... Ja jaja...