nieuwe bodem of andere trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

nieuwe bodem of andere trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:53

Onze trailer is toe aan een nieuwe bodem.
Nu twijfelen we erg of we deze trailer gaan oplappen of toch inruilen op een andere.
Voor een andere zullen we flink moeten bijleggen, en ik ben toch niet voor niets met een handige kerel getrouwd Haha!

OK, zonder gekheid,
Wie heeft ervaring met het vervangen van een trailerbodem. Was het erg veel werk, wat voor materiaal heb je gebruikt en wat heeft het ongeveer gekost?
Het gaat om een 1,5 paards trailer van ca 10 jaar oud. Bij de klep is ca 5 cm erg slecht, de rest van de bodem is wel goed. Is evt alleen het slechte stuk vervangen een optie?

sdi

Re: nieuwe bodem of andere trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:34

Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar eens. De afgelopen paar maanden de vraag al meerdere keren voorbij gekomen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:22

hangt van de handigheid van je man af en van de constructie vd trailer, ligt de bodem tussen de wanden of staan de wanden op de bodem? in het 1e geval is het makkelijk zelf te doen, in het 2e geval moet de hele trailer uit elkaar.
Ik zou niet een slecht stuk vervangen maar de hele bodem anders kan je over een poosje weer aan de gang...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:25

Wij hebben een poosje geleden de bodem vervangen (wij wonen in Duitsland, daar wordt de trailer gekeurd en het moest dus). Mijn man is erg handig en heeft het dus zelf gedaan. Hout gekocht (heet het niet houtbeton ofzo?), op maat gemaakt en hij heeft 'm er zelf ingelegd. Paar uur werk en het kostte ons, geloof ik, nog geen 200 euro.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:41

Diablo schreef:
(heet het niet houtbeton ofzo?)

Denk dat je betonplex bedoelt? Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:02

Divine schreef:
Diablo schreef:
(heet het niet houtbeton ofzo?)

Denk dat je betonplex bedoelt? Knipoog

Ik denk het ook.... Bloos

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:05

wij hebben onlangs ook onze bodem veranderd.

Niet met betonplex OMDAT er dan geen rubber gietvloer op kan.
Wij hebben 25 mm multiplex gebruikt en vervolgens bij weijeraanhangers in Deurne voor 150 euro een emmer met vies stinkend spul en een grote zak rubber gekocht en hebben nu een nieuwe bodem met een schitterende dikke rubber vloer.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:10

hoi

ik zit met hetzelfde dilemma
maar als je je trailer zo gaat verkopen krijg je er ook niets voor terug
ik heb met de trailerboer gebeld (betancotrailers)
daar kan ik het laten doen voor 1000 euro
als ik de plaat daar bestel met aparte rubber mat is het 750 euro
wat je moet hebben is iniedergeval betonplex van minimaal 24mm dik en die bedekken met rubben en rondom afkitten of een gietvloer erover dat het stroever word dit kan alleen als de plaat schoon is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:27

Jacky91 schreef:
hoi

ik zit met hetzelfde dilemma
maar als je je trailer zo gaat verkopen krijg je er ook niets voor terug
ik heb met de trailerboer gebeld (betancotrailers)
daar kan ik het laten doen voor 1000 euro
als ik de plaat daar bestel met aparte rubber mat is het 750 euro
wat je moet hebben is iniedergeval betonplex van minimaal 24mm dik en die bedekken met rubben en rondom afkitten of een gietvloer erover dat het stroever word dit kan alleen als de plaat schoon is

Dan zou ik even verder zoeken.
De dikte van de plaat is fomeel niet meer voorgeschreven. De bodem moet sterk genoeg zijn voor het doel; dat is wat de wet (EG 1/2005) voorschrijft.
Voorheen gold inderdaad de regel dat een multiplex vloer 24mm dik moest zijn (en in de praktijk dus 25mm wordt).
Ik zou je wel adviseren om de vloer zeer goed in de lak te zetten, wil je wat langer plezier hebben van je werk. De gietvloer hecht echter niet op gelakt hout. Even goed opletten dus wat je van plan bent (ik wil nooit meer een gietvloer).

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:30

Mijn vriend heeft ook een nieuwe bodem in de trailer gelegd, hij heeft hardhoutenpalen gebruikt.
Denk ook aan de klep!!!!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:15

wij hebben de plaat aan de onder en ziijkant gelakt, de bovenkant niet ivm gietvloer.
De plaat ligt rondom in de kit.
Voor het paard wat ik nu heb is de gietvloer ideaal, ze staat erg wiebelig!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 00:17

Ikke: wat doe je dan op de vloer om hem stroef te krijgen? Losse rubber matten?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:24

Wij hebben hout bij Heja trailers in Garderen gehaald, die zagen het zo voor je op maat. Ook het materiaal voor de gietvloer hebben we hier gehaald. We waren alles bij elkaar ik meen 300 euro kwijt, zouden we het laten doen, dan waren we tussen de 750 en 1000 kwijt. Het is op zich niet veel werk, een handig persoon moet dit zeker kunnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:14

shera schreef:

Losse mat, inderdaad.
Weet iemand een leverancier; ik moet nog een nieuwe voor de vrachtwagen. Niet te zwaar; laadvermogen is een issue.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:19

ikke schreef:
shera schreef:

Losse mat, inderdaad.
Weet iemand een leverancier; ik moet nog een nieuwe voor de vrachtwagen. Niet te zwaar; laadvermogen is een issue.

Bij Heja trailers in Garderen hadden ze ook losse matten. Zag ook een soort die volgens mij niet erg zwaar was (wel aardig aan de prijs).

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:31

Bedankt voor jullie reacties Knipoog Na rijp beraad hebben we toch besloten om de trailer in te ruilen. Ook gezien de leeftijd en andere mankementen (er moest ook het nodige aan de remmen gebeuren) Vandaag hebben we wat rondgekeken en een nette tweepaards Bockmann gevonden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:15

Carolien007 schreef:
ikke schreef:
Losse mat, inderdaad.

Bij Heja trailers in Garderen hadden ze ook losse matten. Zag ook een soort die volgens mij niet erg zwaar was (wel aardig aan de prijs).

Hhmm, ik wist niet dat Heja ook losse matten verkocht. Heja is niet ver dus kleine moeite om even te gaan kijken.

Voor Cissy: ja, het is serieus en de maat moet zeker 2,50 x 5,00m zijn. Bedankt voor je PB, ik zal ze eens bellen.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:39

[/quote]
Dan zou ik even verder zoeken.
De dikte van de plaat is fomeel niet meer voorgeschreven. De bodem moet sterk genoeg zijn voor het doel; dat is wat de wet (EG 1/2005) voorschrijft.
Voorheen gold inderdaad de regel dat een multiplex vloer 24mm dik moest zijn (en in de praktijk dus 25mm wordt).
Ik zou je wel adviseren om de vloer zeer goed in de lak te zetten, wil je wat langer plezier hebben van je werk. De gietvloer hecht echter niet op gelakt hout. Even goed opletten dus wat je van plan bent (ik wil nooit meer een gietvloer).[/quote]

ik heb idd even verder gekeken en we gaan nu een multiplexplaat(24 a 30mm) met een daaronder verlijmde betonplex (9a 12 mm)
met de waterdichte kant naar beneden zodat ook de onderkant waterafstotend is
Op de multiplex komt een 3 componenten rubber gietvloer die we in belgie gaan bestellen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:45

Jacky91 schreef:
ik heb idd even verder gekeken en we gaan nu een multiplexplaat(24 a 30mm) met een daaronder verlijmde betonplex (9a 12 mm)
met de waterdichte kant naar beneden zodat ook de onderkant waterafstotend is
Op de multiplex komt een 3 componenten rubber gietvloer die we in belgie gaan bestellen

Nou overdrijf je ook weer. Twee lagen is garantie voor problemen; niet doen dus. Een goed behandelde 25mm multiplexplaat voldoet uitstekend; die betonplex is zinloze toevoeging van gewicht.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:19

Wij hebben de trailer met een dubbele bodem gekocht, dat moet je dus nooit doen. De kans dat er vocht tussen beide lagen komt is groot, gaat nog sneller rotten en je ziet het bijna niet omdat het tussen de lagen zit.
Onze bodem leek van onder goed, maar bij het verwijderen van de bovendste bodem (die nog wel helemaal goed was) bleek de onderste bodem meer rotte plekken te bevatten dan was te zien en voelen.