Trailer beveiligen tegen diefstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Trailer beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 09:00

Hallo,

Beveiligen jullie de trailer als ie ergens moet achtergelaten worden (vast aan de wagen of los) op een vreemde locatie?
Ik kan me wel inbeelden dat zo'n trailer makkelijk los te koppelen is en zo kan gestolen worden?
Ik dacht persoonlijk aan wielklemmen?
Of nemen jullie iedere keer gewoon het risico?
Of zijn er andere manieren om je trailer/aanhangwagen tegen diefstal te beveiligen?

meggiemeg

Re: Trailer beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:05

De parkeerplaats waar ik meestal heen ga is niet een lekkere plek, er is altijd wel veel verloop met mensen maar durf toch geen risico te nemen. Ik laat de trailer aangekoppeld staan aan de auto en zet hem met het slot wat ik er toen bij heb gekregen op slot. Voordat ik weer vertrek naar huis haal ik het slot er weer vanaf.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:09

Ik heb zo'n slot:
Afbeelding

Kan ook op een aangekoppelde trailer.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:11

Wij hebben inderdaad ook zo'n slot, dat je dicht kunt doen zowel als de trailer los staat als wanneer hij achter de auto staat. In dat laatste geval kunnen ze hem dus niet achter de auto wegkrijgen. En je kunt er ook gewoon mee rijden. Ideaal;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:15

Voor als de trailer gestald staat heb ik er trouwens ook nog zo'n bolletje bij dat de koppeling opvult.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:20

Ik heb precies dezelfde als Margreet, ook met bolletje Haha!. Hij is dan ook verzekerd voor diefstal.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:48

Inderdaad altijd je trailer op slot zetten en ben je onderweg tijdens een stop eveneens op slot zetten. Kan met het slot wat ik heb ook over de vastgemaakte trailer.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:45

zo'n slot wat hierboven is afgebeeld, die Al-ko, moet je wel wat aanpassingen doen aan je dissel/koppeling van je trailer. Dat slot moet nl precies op die boutjes en als die er niet op zitten gaat het slot ook niet passen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:48

mara_lover schreef:
Wij hebben inderdaad ook zo'n slot, dat je dicht kunt doen zowel als de trailer los staat als wanneer hij achter de auto staat. In dat laatste geval kunnen ze hem dus niet achter de auto wegkrijgen. En je kunt er ook gewoon mee rijden. Ideaal;)

Volgens mij is er mee rijden als je dit erop hebt niet de bedoeling.
Waarom weet ik eigenlijk niet precies maar volgens mij had dat iets van de koppelingsbeveiliging te maken en als dat slot erop zit werkt dat niet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:57

@ margreet: heb je ook nog een bepaalde type?
er zijn toch verschillende uitvoeringen van?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:11

Er zijn verschillende uitvoeringen en met sommige mag je rijden, met sommige niet, dus goed opletten welke je koopt en wat je er mee wilt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:14

met bovenstaand slot mag je rijden, maar dat is niet aan te bevelen. Maar sommige verzekeringen eisen een goedgekeurd slot anders wordt er niet uitgekeerd, hier is ook nog goed naar te kijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:18

Wij hebben ook een goed slot erop (wel iets simpeler; een ijzeren 'doosje' waar een ijzeren plaat doorheen moet en daar kun je dan een discusslot aan leggen)
Als we hem op een afgelegen plek zetten, of voor het huis laten staan, dan gaat er nog een dikke ijzeren ketting om, die leggen we dan om een boom of lantaarnpaal, en ook weer met een discusslot dicht.
En wat ook helpt; zorg dat hij opvallend is. Dat schrikt dieven ook een beetje af. Het beste zou een felle kleur zijn. Maar ik heb er trailerbelettering op. Als je zoiets erop hebt zitten dan kun je in ieder geval getuigen zoeken die em hebben zien langsrijden als ie weg zou zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:36

Ik heb dit slot erop

Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 07:13

ik snap dit slot niet helemaal maar met een moersleutel draai je toch zo het slot links los?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 07:55

Ik heb soort gelijk als MSQuincyTE, en als hij langer ergens staat gaat er ook een wielklem op.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:04

Het zijn zelfborgende moeren, dus die heb je niet zomaar los.

Evengoed heb ik meer vertrouwen in een slot zoals de Alko die over de bevestigingspunten (je moet ook voor dat slot een plaatje op de trailer zetten waar de nokjes in vallen) heen valt, dan kun je er niet bij met het slot erop.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:17

jury schreef:
ik snap dit slot niet helemaal maar met een moersleutel draai je toch zo het slot links los?

Veel plezier met los maken, die heb maak je namelijk niet meer los

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:58

met het slot op je trailer gaan rijden mag je idd wel mee uitkijken, denk eens aan als er iets gebeurd onderweg en de auto of trailer kantelt dan krijg je hem niet los van elkaar kan best een vervelende situatie zijn. Heb ook een slot waarmee je wel kan rijden maar doe dit er pas op als we ter plekke zijn, op wedstrijd of iets dergelijks is wel bewerkelijk maar wel een fijn idee dat ze hem niet los kunnen koppelen als je bijvoorbeeld in de manege zit en geen overzicht op je trailer hebt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:27

Ik heb hetzelfde slot als MSQ. En ik rijd ook gewoon mét slot erop. Thuis aankoppelen, slot erop en rijden maar. Ik heb vaak niet de tijd om even op locatie slot erop te doen, ergens heen te gaan en dan weer eraf te halen. Dit slot is ook ggk voor de verzekering.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:07

SuperSonny tijdens het rijden hangt het slot er ook niet aan, die hangt er alleen aan als hioj hier thuis staat, tijdens het rijden zit er een andere pen doorheen

johan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:53

Zo'n slot als van MSQuincyTE draai je er idd niet met een gewone sleutel af, zou ook wel erg dom zijn van de fabrikant eh

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:46

Ik heb ook zo'n ALKO slot en rij altijd met slot erop. Dit was op aanbeveling van ...... mmm weet even de persoon niet meer.