Tips gevraagd! Uitzoeken stamboom e.d.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Tips gevraagd! Uitzoeken stamboom e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:18

Hallo allemaal!

Ik zit met een probleempje en hoop dat julie mij hierbij kunnen helpen Ja

3 oktober is mijn lieve paardje ingeslapen, althans het was niet mijn eigen paard, maar een manegepaard... alhoewel iedereen afwist van onze liefde en ik ook altyd op hem reed, ook kreeg hij dekens e.d. van me dus hij was min of meer mijn paard.

Nou houd ik mij dus bezig met het uitzoeken van zijn stamboom en dergelijke maar het wil maar niet vlotten. Ik weet dan ook heel weinig. De dingen die ik wél zeker weet zijn dit:

- ongeveer 20 jaar
- KWPN
- ruin
- M2 samengesteld dressuur
- Op de manege was zijn naam Garant, maar ik weet niet of dit ooit anders was.

Verder heb ik al aan de manege eigenaresse gevraagd of ik evt. zijn paspoort of papieren e.d. mag hebben en dat is geen probleem, alleen weet ze niet of zij deze heeft....

Ik ben vooral aan het zoeken op www.paardenfokken.nl maar daar staan heel veel garantjes.. en omdat ik niet zeker weet of dat altijd zijn naam is geweest, kom ik niet echt ver.

Heeft iemand tips hoe ik mijn zoekactie kan vlotten?

Alvast erg bedankt!

Ik zit voornamelijk te zoeken op paardenfokken.

flyfly

Re: Tips gevraagd! Uitzoeken stamboom e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:47

Als hij 20 jaar was kan zijn naam inderdaad wel Garant zijn. Dan is hij van 1988, dat zou met zijn naam wel kloppen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:07

Verder zoeken dan paardenfokken, google bijvoorbeeld. En je kunt het bij het kwpn proberen als je z'n afstamming weet. Daarvoor zul je naar de eigenaar moeten gaan in de hoop dat die nog wat weet of misschien een kopie van de papieren heeft Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 10:25

Sammie schreef:
Verder zoeken dan paardenfokken, google bijvoorbeeld. En je kunt het bij het kwpn proberen als je z'n afstamming weet. Daarvoor zul je naar de eigenaar moeten gaan in de hoop dat die nog wat weet of misschien een kopie van de papieren heeft Lachen

De eigenaresse is opzoek voor me.. het was natuurlijk een manegepaard dus het is even zoeken tussen al die papieren in... verder heb ik geen idee van zijn afstamming en kom ik daardoor dus ook totaal neit ver! Maar bedankt in ieder geval! Voor het slachten heb je een paspoort nodig en ook voor de inentingen natuurlijk.... dus ik heb nog hoop!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 10:26

flyfly schreef:
Als hij 20 jaar was kan zijn naam inderdaad wel Garant zijn. Dan is hij van 1988, dat zou met zijn naam wel kloppen.

Okay bedankt... vroeger zei ooit eens iemand dat hij vroeger iets met de S heette? zou dat ook kunnen of is Garant het meest waarschijnlijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:39

Nergens om, maar waarom wil je de afstamming van een paard weten dat al overleden is en bovendien nog een ruin was ook?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:40

Alles kan...
Hij kan ook nog Gerard gegeten hebben of elke andere willekeurige naam.

Manegepaarden hebben vaak geen papieren ed, paspoort geeft vaak ook niet veel informatie als het al aanwezig is.

Maar ik wens je iig succes met je zoektocht!

Ik verplaats dit topic even naar VMR-TAO, denk dat het daar beter staat, omdat het met fokkerij niet zoveel te maken heeft.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 15:08

[***] schreef:
Nergens om, maar waarom wil je de afstamming van een paard weten dat al overleden is en bovendien nog een ruin was ook?

Omdat dat paard voor mij heel veel betekende en ben er dan ook al heel erg lang mee bezig, als ik deze informatie heb kan ik het afsluiten voor mezelf..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 15:09

gomir schreef:
Alles kan...
Hij kan ook nog Gerard gegeten hebben of elke andere willekeurige naam.

Manegepaarden hebben vaak geen papieren ed, paspoort geeft vaak ook niet veel informatie als het al aanwezig is.

Maar ik wens je iig succes met je zoektocht!

Ik verplaats dit topic even naar VMR-TAO, denk dat het daar beter staat, omdat het met fokkerij niet zoveel te maken heeft.

Dankjewel! Hij was hiervoor als het goed is een privepaard dus hoop dat hij toch papieren heeft Bloos

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:49

Ik zou inderdaad kijken of er een paspoort is waarin een stamboek en evt. ouders vermeld staan. Er staat ook een chipnummer in.
Als je het stamboek weet, kan je daar informeren. Met een paspoort/chipnummer kan je de KNHS mailen voor informatie over sportsprestaties, vaak staan ook de oduers vermeld, zou je kunnen vragen.
Als je ouders en stamboek weet, kan je hier ook bij Bokkers vragen op het fokkerijforum van dat stamboek. Ik ben door een Bokkers erg goed geholpen met mijn NRPS-pony.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 18:53

Het probleem is dus dat het een manege paard is, de eigenaresse heeeft nog steeds niks voor me gevonden, ik heb iig het KWPN gebeld en gevraagd of ze me de paarden kunnen mailen die met Garant overeen komen....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:40

Misschien een idee om je onderschrift te veranderen en daarin vermelden:
"WIE KENT DEZE 20 JARIGE KPWN-er?"
Met daarbij dan een linkje naar foto's van het betreffende paard. Wie weet kom je nog veel meer te weten over zijn leven vroeger. Lachen

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:42

Downhill schreef:
Met daarbij dan een linkje naar foto's van het betreffende paard. Wie weet kom je nog veel meer te weten over zijn leven vroeger. Lachen

Ik heb al zo een topic geopend... ik ga hem idd eens in mijn onderschrift zetten! Bednakt, nog niet aan gedacht!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:19

Chantal___ schreef:
Downhill schreef:

Ik heb al zo een topic geopend... ik ga hem idd eens in mijn onderschrift zetten! Bednakt, nog niet aan gedacht!

Het is handiger als je foto's gebruikt. En als je alleen woorden als "gezocht paard" gebruikt, kan je er donder op zeggen dat weinig mensen reageren.
Maar zoals ik hieboven noemde; dat trekt in ieder geval "kenners" of nieuwsgierige mensen die paarden van het KWPN stamboek kennen. Lachen