Van de één op andere dag vind één van de paarden die ik rijd het eng als je z'n deken eraf haalt of juist op doet. Dat laatste is minder erg dan het eerste. Zodra ik er aan toe ben om z'n deken eraf te halen gaat z'n hoofd omhoog, oren gespitst naar achteren en hij is duidelijk heel gespannen zodra ik het dek eraf wil halen.
Als alles los is leg ik het voorste gedeelte van het dek al voorzichtig op het achterste gedeelte (Op z'n kont). Dan kan ik voorzichtig het dek eraf halen. Ondertussen praat ik gewoon tegen 'm en als het deken eraf is zonder enorme schrikactie even belonen.
Ook met het dek op doen merk ik datie gespannen is. Z'n lichaam is dan duidelijk gespannen en z'n oren staan ook zeker gespitst naar achteren, hij is gewoon heel oplettend.
Ik heb géén idee hoe dit is ontstaan, waarschijnlijk issie gewoon een keer geschrokken en dat het daarna 'tussen z'n oren' is blijven hangen.
Maar wat doe ik hier aan? Gewoon voorzichtig doorgaan zoals ik het nu doen, blijven praten en belonen? Of is er iemand die zoiets herkent?