Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ProudJustify schreef:Voor zo ver ik weet mag dat idd niet.
Je mag alleen iemand anders op je paard laten stappen maar
meer ook niet
Citaat:Op het wedstrijdterrein mag met een paard uitsluitend worden gewerkt door de
deelnemer. Het werken met een paard door een ander dan de met dit paard voor
de betreffende rubriek(en) ingeschreven deelnemer is – op straffe van uitsluiting
– verboden. Onverminderd het hiervoor bepaalde mogen derden met een paard op
het oefen- en/of losrijterrein alleen stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt
en er met het paard niet wordt gewerkt. Aan de verplichting in de lid 8 omschreven
hoofdbescherming te dragen dient door derden te worden voldaan. Bij samengestelde
menwedstrijden geldt dat met het paard/de paarden door derden
uitsluitend op de officieel aangewezen losrijterreinen mag worden gewerkt.

Citaat:Artikel 45 - Hulp van derden
Elke tussenkomst en/of hulp van buitenaf, gevraagd of ongevraagd, met als kennelijk
doel de prestatie van een deelnemer en/of diens paard(en) te beïnvloeden, wordt beschouwd
als hulp van derden, is verboden en wordt door de jury bestraft met uitsluiting.
Uitwerkingen hiervan kunnen zijn opgenomen in de desbetreffende disciplinereglementen.
femmefatale1 schreef:Bovendien vind ik losrijden wel weer wat anders dan werken...
Annemeik schreef:femmefatale1 schreef:Bovendien vind ik losrijden wel weer wat anders dan werken...
Dus jouw paard werkt niet tijdens het losrijden?

Mariannedeb schreef:Citaat:Artikel 45 - Hulp van derden
Elke tussenkomst en/of hulp van buitenaf, gevraagd of ongevraagd, met als kennelijk
doel de prestatie van een deelnemer en/of diens paard(en) te beïnvloeden, wordt beschouwd
als hulp van derden, is verboden en wordt door de jury bestraft met uitsluiting.
Uitwerkingen hiervan kunnen zijn opgenomen in de desbetreffende disciplinereglementen.
Maar als ik dit goed lees, dan zou iemand je ook geen aanwijzingen mogen geven, met losrijden?
Mariannedeb schreef:Citaat:Artikel 45 - Hulp van derden
Maar als ik dit goed lees, dan zou iemand je ook geen aanwijzingen mogen geven, met losrijden?