Kosten voor paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanko83

Kosten voor paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:51

Hallo allemaal,

De vraag is wat een paard in de maand kost? Ik weet dat het merendeels ligt aan de stalling
waar het paard staat. Mijn voorkeur gaat btje uit richting Tinker / Haflinger / Fjord. Dus wel een btje t "harde" ras wat het
grotendeels van de dag buiten kan staan zonder snel een ziekte / kwaaltje op te lopen.
Heb momenteel een verzorg haflinger waar ik inprincipe alles mee kan en mag doen. Maar het idee naar een eigen paard lokt toch
wel heel erg Tong uitsteken.

Groetjes Sandra

Elamor

Re: Kosten voor paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:04

zijn er erg veel topic hierover. gebruik de zoekfunctie!
succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:07

Ik betaal 80 euro voor de wei en dan ongeveer 25 euro aan voer en kuil ongveer 50 euro.En dan wormenkuur en hoefsmit e.d dan over de v.a nog maar niet te praten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:30

Het is een beetje afhankelijk van waar je woont en wat je eist, maar als je eens begint met kijken of je 300 - 400 euro per maand opzij kunt zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je ook wel een paard houden.

Het gaat er niet om dat je die 300 - 400 euro ook echt elke maand nodig hebt, maar het is met paarden als met een Rolls Royce: als je moet vragen naar de prijs van de opties, kun je ze niet betalen Haha!
Er is meer in het leven dan paarden en als je dat geld ongeveer beschikbaar hebt, heb je ook ruimte om te sparen en hoef je bijvoorbeeld geen hoofdbrekens te hebben over zaken als verzekeren; dat kun je dan gewoon zelf betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:37

Ik kom voor de stal (staan wel op stal dus, op de wei is goedkoper) met voer en hooi en houtkrullen of stro (alles zelf doen en regionaal goedkoop inkopen) al uit op ongeveer 250 euro per paard. De smid dan voor kappen 20 Euro en beslaan 80. Ontwormen erbij, inentingen... Reken hier al snel 350 Euro per maand, zonder lessen, zonder wedstrijden, zonder verzekering en zonder medische kosten.
Ea is ook afhankelijk van je regio. Stedelijke gebieden zijn erg duur, Friesland/Groningen in de 'in the middle of nowheregebieden' goedkoper.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:44

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 07:32

jefenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:30

is afhankelijk van of je een weide ter beschikking hebt of ze op een pensionstal gaat zetten
pensionstal kan per maand tot 350 euro zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:37

Neonlight schreef:
In de Bokt wiki staat een heel mooi artikel hierover, http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten . Lachen

Ha, even in deze link gekeken omdat ik benieuwd was of ik veel of weinig kosten heb tov gemiddeld..
Maar als ik dus die link aan klik krijg ik in beeld: deze pagina bevat geen tekst??????

Ik ben gemiddeld inclusief volpension stalling, hoefsmid, da en benodigdheden (ookal zijn ze soms niet echt nodig Clown ) zo rond de 300-350 euro kwijt..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:13

Nu doet ie het wel. Ik had de punt direct achter de link gezet, nu er een spatie tussen gezet, hij pakte de punt in de url mee. Heb het veranderd in de post.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:16

ik snap dat " een eigen paard" lonkt maar wat is er mis met een leuk verzorgpaard waar je alles mee mag doen? lekker van je centjes andere leuke dingen doen! of paardenspulletjes kopen.. een paard is en blijft een dure aangelegenheid en je hebt altijd onvoorziene kosten... toch die bezoeken van de smid, DA, etc, etc.....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:17

jefenny schreef:
is afhankelijk van of je een weide ter beschikking hebt of ze op een pensionstal gaat zetten

en de rest...Knipoog je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.. (ik betaal ruim 400 euro alleen al aan stalling)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:31

Montignac schreef:
jefenny schreef:

en de rest...Knipoog je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.. (ik betaal ruim 400 euro alleen al aan stalling)

Ik niet eens en daar heb ik er dan twee voor staan!! Maakt maar een klein beetje uit waar je je paard stalt Bloos!
Maar hiermee onderbouw je dus mijn stelling dat die 300 - 500 euro per maand echt geen ovrbodige luxe hoeft te zijn. Dank daarvoor Haha!

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:36

Ik ben meestal rond de 250 kwijt incl. stalling.