Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eva1993 schreef:Als het enige probleem het moeilijk droog krijgen is, laat hem dan lekker naakt lopen! Als je bang bent dat hij ziek word door hem nat op de wei te zetten, spons hem af, laat hem rollen en leg e.v.t. een zweetdeken erop, maar ga nou geen dikke deken erop leggen als hij al genoeg aan zijn vacht heeft.
Mijn mening..
Damber schreef:Ik zou geen deken omdoen, ook geen zweetdeken... Zijn vacht zorgt ervoor dat hij warm blijft.. en een paard kan echt wel tegen een spatje regen. Dekens zorgen voor extra warmte, als je een deken opgooit, haal je de functie van de vacht weg.
Boncho schreef:Ik heb hem het afgelopen jaar al vroeg lijnzaadolie door z'n brok heen gegeven en dat hielp al aardig dus doe ik nu maar weer!
Mag ik vragen waarom je een vliegendeken op zou doen voor het verharen?
Eva1993 schreef:Damber schreef:Ik zou geen deken omdoen, ook geen zweetdeken... Zijn vacht zorgt ervoor dat hij warm blijft.. en een paard kan echt wel tegen een spatje regen. Dekens zorgen voor extra warmte, als je een deken opgooit, haal je de functie van de vacht weg.
Ik heb ook gezegt enkel zweetdeken als je heb gereden, afgesponst etc.
Het is nou eenmaal niet gezond als je je paard kletsnat en warm in de wei zet, dikke vacht of niet.

Eva1993 schreef:Wat zou jij dan doen ?
je hebt net overdag gereden het is kou, je paard is nat van het zweet en hardstikke warm, heeft een dikke vacht, je bent klaar wilt hem op het land zetten maar je gebruikt geen zweetdeken.
Jinte schreef:Mijn tinker heeft de hele winter 150 grams op. Indien nodig, bij hele erge kou, krijgt ze er een deken bij maar dat is tot nu toe nog nooit nodig geweest.
Als ze nat is van het zweet, zet ik d'r een half uur onder de zweetdeken en dan is ze droog.
Vind 't prima zo!