Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anniee schreef:Ik zou hem naast het rijden ook lekker aan de longe aan het werk zetten om conditie op te bouwen. Verder lekker wandelen en als het kan buiten rijden om het werk afwisselend te houden. Vaak lopen paarden buiten ook heel anders dan in de bak.
Sowieso nu niet te vaak en te lang rijden, ik zou het houden op 3 keer per week een half uurtje en dan steeds rustig aan rijden. Ook dat steeds opbouwen en daarna pas vaker/langer rijden. Hoe oud is de pony?

Ninx schreef:Veel afwisseling inderdaad, en neem les: degene die je begeleidt kan een goed programma in elkaar zetten om aan de conditie te werken.
De spieren zullen namelijk wel weer goed opgebouwd moeten worden voordat je er helemaal mee 'los gaat'.
Lekker naar buiten vinden alle paarden ook fijn..... blijven ze happy van in hun koppie.
Bouw het in ieder geval heel rustig op.
Heb je een foto? Altijd leuk om te zien!

Ninx schreef:Mag je er ook mee buiten rijden? Lekker veel en lang stappen, en de stukjes draf steeds meer uitbouwen is fijn om aan de conditie te werken.
Heb je al les?
anniee schreef:Oke dat is nog jong genoeg
En hoe staat hij/zij erbij gestald?
anniee schreef:Dat zou ik voorlopig ook nog maar niet doen inderdaad.
Wat zegt de eigenaar er eigenlijk zelf van?Hoe wil hij/zij dat jullie dit aanpakken?