hartje op de kont?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

hartje op de kont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:04

hoi,

mijn pony heeft een lekker dik wintervachtje, en nou leek het me wel leuk om een hartje op de kont te (laten) scheren. Hoe doe je dat? hoe ga je te werk en hoe komt het er dan uit te zien?

Groetjes Emma

JML

Re: hartje op de kont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:06

Je begint heel groot! Als het dan mis gaat heb je nog ruimte om verder te proberen.
Liever een hartje op de kont van je pony dan op die van jezelf!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:06

Je kunt een figuurtje van de computer uitprinten en het hartje eruit knippen. (zodat je een malletje hebt met een uitgeknipt hartje in het midden) Dat leg je op je paard en je scheert het hartje eruit. Dan heb je dus een geschoren hartje op zijn kont. Knipoog

Als je wilt dat het hartje nog de wintervacht is, en de rest geschoren: ook een malletje, maar dan niet het hartje uitknippen, maar de omranding. Dan gewoon om het hartje heenscheren.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:08

JML schreef:
Je begint heel groot! Als het dan mis gaat heb je nog ruimte om verder te proberen.

ja, maar ik wil haar niet helemaal scheren, alleen maar een hartje Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:12

Het is wel een kwestie van smaak natuurlijk, maar het is niet zo mooi om je pony een 'kaal stuk' in de vorm van een hartje te geven, het is mooien om je pony dan helemaal te scheren en iets over te laten. Maar dit is iig. hoe je te werk gaat:
je pakt een stift of iets wat er op lijkt en tekent een hartje, in de gewenste vorm en grootte op de kont van je pony, daarna je je het uitscheren.
Kans op mislukkig is alleen vrij groot, en dadelijk loopt je pony dan met een soort vreemde kale 'vlek' op zn kont Clown

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:15

Wij hebben juist om het malletje heen geknipt. Eerst een print van het internet, overgetrokken op een stuk karton, dat uitgeknipt en toen op zn bil gelegd. Wij hebben wel helemaal geschoren, dus eromheen verder weggeschoren ipv middenin zoals jij wilt.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:20

Jaimyliefje schreef:
Het is wel een kwestie van smaak natuurlijk, maar het is niet zo mooi om je pony een 'kaal stuk' in de vorm van een hartje te geven, het is mooien om je pony dan helemaal te scheren en iets over te laten. Maar dit is iig. hoe je te werk gaat:
je pakt een stift of iets wat er op lijkt en tekent een hartje, in de gewenste vorm en grootte op de kont van je pony, daarna je je het uitscheren.
Kans op mislukkig is alleen vrij groot, en dadelijk loopt je pony dan met een soort vreemde kale 'vlek' op zn kont Clown

ja, maar hoe ziet het er in hemelsnaam dan uit, een geschoren welsh atje met een hartje op zn kont Clown
als het mooi staat, ben ik nog best bereid om dat te doen Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:21

mooi, want 3 pony's bij mij op de ponyclub hebben dat elk jaar Lachen

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:22

heb jij dan een plaatje ervan hoe het eruit ziet bij een (kleine pony of) welsh atje fenna? Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:24

Je kunt je hartje toch aanpassen aan het formaat van je pony?
Ik heb een C pony met een klavertje 4 op zn kont.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:27

ja, maar ik wil graag zien hoe het eruit ziet als een welsh a pony geschoren is, omdat ik soms wel is hoor dat het best lelijk is, vandaar Knipoog

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:33

Bij ons op de manege scheren ze het hele paard en laten dan een hartje over Knipoog , dat is veel makkelijker dan het andersom doen want dan kan het inderdaad gebeuren dat je een mislukt hartje hebt. Een malletje werkt opzich wel goed, maar ook dat kan mis gaan. Ik weet niet of je het ziet zitten om je hele paard te scheren maar dat is toch het makkelijkste. Nog een vraag wat is de schofthoogte en de kleur van je paard? dan kan wel kijken op de manege of wij ook zo'n paard hebben en dan een foto opsturen Tong uitsteken Bloos

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 11:35

mirjam is 1.15 Tong uitsteken
en ze is bruin, kijk maar in mijn profiel voor wat fototjes Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:38

Ik vind het echt lelijk, maar goed.. ik zou het niet met een stift doen.. teken het dan met een krijtje,dat gaat er zo af!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:24

ik vind het ook mooier om dan je hele paard te scheren ipv eruit te scheren.

rylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:44

een welsh a pony ziet er schattig uit met een hartje, er stond er
een bij mij op de manege die had het ieder jaar, maar dan wel alles
geschoren en het hartje 'overgelaten'.. maar dat is natuurlijk een kwestie van wat je zelf leuk vind Lachen

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:00

Ik scheer mijn Haf ieder jaar en laat dan ook op allebei z'n billen een hartje staan. Ziet er heeel leuk uit en krijg er ook altijd leuke reacties op van mensen !!

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:02

Ach voor een pony is dat toch hardstikke leuk! ik zou het alleen wel door iemand laten doen die er ervaring mee heeft want het is zonde als het mislukt!

spook_sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:12

ik heb daqt ook gedaan !
ik wil mijn paard niet scheren aangezie n ze nog mar 2 en half is en toch nog niet kan rijden !
maar bij mijn rijpony heb ik ook een hartje er uit geschoren met een figuurtje en dan scheren !!

Marloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:59

Voor een pony of een shetlander is het wel leuk ja.. little pony achtig, maar voor een paard zou ik het niet mooi vinden

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:05

Ik zou hem niet scheren Lachen je hebt het over je pony toch Lachen(die zoveel lijkt op robin, door zelfde vader Knipoog)

Maar als je scheert, wel helemaal scheren en hartje niet ipv andersom Knipoog

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:55

JML schreef:

Ik denk dat ze bedoelt om een hartje in die wintervacht te scheren en niet heel de pony behalve dat hartje te scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:19

VSW --> SV.

Wenniej86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:04

Jaimyliefje schreef:

Dat vind ik ook mooier dan andersom. En agh als het mislukt scheer je het laatste stukje gewoon ook weg en probeer je het wanneer de vacht weer is gegroeid gewoon nog een keer Lachen oefening baart kunst Tong uitsteken

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:44

Ik deed dat altijd bij mijn fries! haha
Gewoon een hartje eruit.. heel makkelijk! dat kun je trouwens het beste doen met een kleine tondeuse.
Zo 1tje van 25 euro bij de blokker (bij wijze van). Hier zitten veel kleinere koppen op en kun je dus
veel beter richten:)! en inderdaad gewoon een malletje maken...
Succes!