Ariat Jodhpur vraagje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Ariat Jodhpur vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:12

Hey,

Vorige week heb ik van mijn vriendlief een paar mooie Jodhpur schoentjes van Ariat gekregen, maar nu is mijn vraag: Moet je ze erg inlopen? en rijden ze fijn? Haha! (ben erg nieuwsgierig, maar kan zelf nog niet rijden wegens mijn gebroken duim Bloos )

laboum

Re: Ariat Jodhpur vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:14

Welk model heb je?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:17

deze:

Afbeelding

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:23

Die hebben geen rits aan de achterkant he?

Nou, ik heb vandaag mijn 3e paar gekocht. Ik heb die met veter en aan de achterkant een rits. Vandaag die met rits aan de voorkant gekocht (duurste uitvoering). Met mijn nieuwe paar ben ik vanmiddag meteen begonnen met inlopen. Die andere zijn inmiddels lang en breed ingelopen.

Het leer moet zich gaan vormen naar je voet. Inlopen is dus zeker een aanrader. Helemaal handig als je op dit moment niet kunt rijden. Met rijden vind ik ze ook super. Wil niks anders meer dan Ariat.

Mocht je er mee in de blub of wasplaats lopen. Zorg zowiezo dat je ze regelmatig schoonmaakt en verzorgt met een leeronderhoudmiddel. Ik ken verschillende mensen die dit niet hebben gedaan en dan gaat het leer scheurtjes vertonen (kapot). Ik heb hier geen last van aangezien ik er ook wedstrijden meerijd en ze dus goed moet verzorgen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:26

Nee die hebben geen rits idd!

Ja ik loop er zo nu en dan, mee door het huis Haha! je moet toch wat he!
Ik zal van de week even onderhoudsspul halen voor het leer!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:27

Ik heb die met rits aan de achterkant en veter aan de voorkant. Ik heb met inlopen nergens last van gehad, het was eigenlijk niet eens nodig.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:51

ik heb er wel een paar daagjes last van gehad. heb dezelfde als jij maar dan met rits voor ipv veters. nu lopen ze echt als pantoffels!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:54

een vriendin van mij heeft ze ook, vindt de kwaliteit echt bagger. Na een half jaar zatten er al scheuren in het leer en de zool. Volgens Ariat is dat normaal. Ben ik niet met ze eens las je zulke dure schoenen heb mogen ze ook wel even meegaan. (Ze onderhield ze uitstekend en de schoenen hebben nooit blubber gezien.) Ik heb schoenen van Mondini (eigen merk diviza), die zien dagelijks blubber, mest en dergelijke en zijn naar anderhalf jaar nog als nieuw.

Maar die van mij lopen niet zo lekker als die van Ariat,

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:29

die heb ik ook,
rijdt heerlijk!!!
duurt niet lang heb je zo ingelopen!
kheb ze ook gewoon een dagje thuis aangehad gewoon eerst ff 2 uurtjes.. koud kunstje..
veel plezier ervan! lheb ze nu 1½ jaar zijn nog als nieuw Haha!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 13:36

Nou ze zitten super hoor!! Haha!

Dorina_Trude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:40

Ik heb ze ook. Ik heb ze inglopen met een vochtige sok Tong uitsteken Heb ik ook bij mn nieuwe voetbalschoenen gedaan. Werkt wel..Maar pas op dat je geen koude tenen krijgt, haha Tong uitsteken

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:44

Die heb ik ook! Heerllijke jodhpurs.
Bij mij zaten ze al heel erg snel goed, geen last gehad met inlopen.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:49

Ik heb ariats met een rits voorop, heb na 3 jaar op m'n oudjes gelopen te hebben, besloten dat het tijd was voor nieuwe ^^ Met m'n oudjes heb ik echt van alles gedaan, van stallen uitmesten, tot wedstrijden rijden en door dikke blubberplassen lopen en nog steeds zien ze er goed uit, al zitten er nu wel wat beginnende scheurtjes in het leer. Maar imo mag dat ook wel na zo'n tijd ^^ Wat ik altijd deed was na het gebruik het vuil er even afborstelen, en om de zoveel tijd even goed schoonmaken en invetten Lachen

Mijn nieuwe lopen ook alweer zo fijn! ^^ Wil echt geen anderen meer als Ariat Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:23

Ik heb hetzelfde model maar dan die met een rits aan de voorkant. Ze zitten er lekker en ik hoefde ze ook niet echt in te lopen. Een heel groot minpunt vind ik wel datz e na een half jaartje al begonnen te scheuren op de naden. Ook bij andere mensen zijn de schoenen op exact dezelfde plaats gaan scheuren... Beetje jammer, de schoenen kosten toch 100 euro.