Lange rijjas/ lange chaps/ rainlegs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Lange rijjas/ lange chaps/ rainlegs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:18

Een vraagje aan jullie. In de regen rijden heb ik nooit zo'n probleem gevonden maar de laatste tijd zit ik er toch wel over na te denken om iets van bescherming aan te schaffen.

Ik heb over een paar dingen na lopen denken en ben benieuwd naar de ervaringen ervan.
- Rainlegs
- Lange chaps (zoals in western veel wordt gebruikt, die zijn meende ik toch waterdicht?)
- Lange rijas

Wie heeft bij een van deze dingen ervaringen mee?

Lenneke_

Re: Lange rijjas/ lange chaps/ rainlegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:32

Ik rij gewoon met een regenbroek van de Aldi. Die is soepel en heeft een elastiekje onder je voet zodat hij niet opkruipt.
Ik heb er totaal geen last van en het voordeel is dat hij helemaal om je benen zit en er dus nergens water onder kan komen

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:36

Ik heb nu een regenbroek van een of andere sportzaak, maar denk ik niet voor rijden, want dat lijkt me niet zo lekker zitten, aangezien die dus niet van die elastiekjes heeft, denk dat ie dan teveel op kruipt..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:37

Ik hebeen lange australische waxmantel. Je blijft er inderdaad echt wel droog onder maar echt lekker is het niet. Ik vind het een zwaar en onhandig ding dat je ook niet zo maar eventjes weglegt of oprolt als de zon doorbreekt. Voor mij dus alleen als het echt in stromen giet en dan blijf ik tegenwoordig meestal liever thuis. Bloos
Nog een nadeel: hij trekt stof en vuil a.h.w. magisch aan.
Maar, toegegeven, ik blijf echt wel droog!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:39

Ik heb gewoon ergens een goedkoop regenpak gekocht. Rainlegs lijkt me niks, duur en de helft van je benen beschermd het maar Tong uitsteken. Heb er totaal geen last van dat ik met een regenpak rijd, blijf mooi droog Haha!.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:40

ik heb neoprene lange chaps van de kitt. Niet echt waterdicht, maar het duurt toch best even voor de regen er doorheen komt, en superwarm, zelfs als het doorregent dan lijkt het een beetje op een wetsuit, onder de chaps blijft het lekker warm (en nat Clown)
Ik heb rainlegs gehad, maar die regenden toch in en dat was wel koud.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:57

Bedankt voor jullie berichten. Een normale regenbroek werkt bij mij niet echt, in ieder geval niet die ik had.

Ik zal even rustig op internet en marktplaats rondkijken Ja

femmiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:23

Lijkt mij erg gevaarlijk om met een gewone regenbroek op je paard te gaan zitten, veel te glad. Voor op stal is het prima. Je hebt van montana zomer en winter chaps/regenbroeken waarbij je kont zeg maar vrij is en je dus niet zo snel gaat schuiven in je zadel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:25

Het enige wat ik echt comfortabel vind zitten in de regen zijn de neopreen chaps van Kitt. Ik gebruik ze al vier winters naar volle tevredenheid (nog steeds hetzelfde paar) en dat ga ik zeker komende winter weer doen. Qimm geeft hierboven al een goede beschrijving.