5.5 km lopend naar wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

5.5 km lopend naar wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 12:27

Heey iedereen!

Ik ben sinds kort bezig met wedstrijdjes en het gaat al aardig. Aangezien mijn ouders
geen trailer hebben en geen auto die er voor kan kan ik af en toe met een stalgenoot
meerijden.
Nou is er op 5,5 km afstand een leuke accomodatie waar zo'n 2x per maand leuke
wedstrijden zijn (officieel). Als lopend erheen nou goed te doen is wil ik dat lekker gaan doen.

Ik vroeg me af wat de ervaring ermee is met mensen die ook lopend naar wedstrijd gaan?
Ik heb ook geen idee hoe lang zo'n afstand duurt ? Dacht zelf met wat draven erbij een kleine
3 kwartier ?

Natuurlijk wil ik van tevoren een keertje erheen rijden om de routes te bekijken (kan via 2
routes), maar vroeg me deze dingen af.
Mijn pony moet ik vaak lang inrijden omdat ze altijd zo druk is, dus dat lijkt me wel positief
dat ze dan minder druk aankomt en ik meteen lekker kan inrijden.

Ik ben benieuwt!

groetjes

benangelique

Re: 5.5 km lopend naar wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:30

ik ga wel vaker onder de man. geen idee hoe lang je over die afstand doet. half uurtje denk?

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:31

je pony is dan natuurlijk al warm als je daar aankomt dus hoef je niet meer mega lang in te rijden voordat hij/zij warm is

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:35

6 kilometer deed ik met een stukje draven erbij en wat stappen 30 minuten over Lachen Dus ik denk dat als je wat draaft en stapt, jij met gemak binnen een half uurtje daar bent Lachen

Reken dat de meeste paarden een staptempo hebben tussen de 5 en 9 km per uur. Draf ligt dat vaak tussen de 13 en 20, soms zelfs nog harder Lachen

Dus een half uur is gemakkelijk te doen in 30 minuten Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:37

Tallie_Ho schreef:
6 kilometer deed ik met een stukje draven erbij en wat stappen 30 minuten over Lachen Dus ik denk dat als je wat draaft en stapt, jij met gemak binnen een half uurtje daar bent Lachen

Reken dat de meeste paarden een staptempo hebben tussen de 5 en 9 km per uur. Draf ligt dat vaak tussen de 13 en 20, soms zelfs nog harder Lachen

haha die vind ik leuk!! denk je dat 30 minuten ook goed te doen zijn in het half uur??

Ik zou gewoon een paar keer proberen om te zien hoe je paard hierop reageert. Ik vermoed dat het geen problemen moet geven.

chantal1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:16

Misschien kan je een keer een uurtje gaan vrijrijden op die manege met je paard. Dan kan je alles uittesten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:17

Dan is-ie toch meteen mooi los? Lachen

Doe je idd ongeveer een half uur over, en dat scheelt je ter plekke alweer losrijtijd. Lachen

Gewoon een keertje naartoe rijden, weet je meteen hoe lang je erover doet.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:22

Ik denk dat dit voor jou een goede optie is, als de route goed te doen is waarom niet. Denk dat de reistijd alleen maar in je voordeel is ivm inrijden.

Neem je wel iemand mee? vriendin of ouders op de fiets?

Toen ik wedstrijden reed op de vereniging ging ik bijna altijd te paard naar de wedstrijd maar merkte dat door mijn wedstrijdspanning het paard soms anders reageerde op de weg vnd het altijd heel prettig dat er iemand mee fietste en het is gezellig natuurlijk.

Succes iig en veel plezier

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:45

Het lijkt me dat het prima moet kunnen, is je paard gelijk lekker los. Ik zou idd wel iemand op de fiets meenemen, en als het kan ook iemand die met de auto eventueel je spullen naar het wedstrijdterrein brengt.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:05

Oké het is gelukkig waarschijnlijk geen slecht idee als ik het zo lees Lachen
bedankt voor de berichten

Hebben jullie nog tips? Ikzelf had deze puntjes al in mijn hoofd:
- Een vriendin gaat mee
- Halster en touw
- Evt. reflectie en deken (ze is geschoren)
- Van tevoren rijvereniging even vragen of het mogelijk is dat ik als eerst
in de rubriek start als mijn rubriek het aan het eind van de dag is (in het donker kan ik natuurlijk niet terug, zal anders maar moeten afzeggen denk ik) is dit niet van toepassing omdat ik 's middags start juist als laatst, omdat dan de prijsuitreiking er snel achteraan is

Mis ik nog iets?

groetjes

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:08

20 jaar geleden was het nog heel normaal als je lopend naar een wedstrijd ging Sigaar

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:10

Is toch juist een goed idee dan? Haha!
Kan je lekker losrijden en is je pony fijn rustig en braaf Haha!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:23

Ik denk ook wel dat het makkelijk kan. Mijn pony's hebben een keer 11 km naar een wedstrijd gelopen, wedstrijd gereden en weer 11 km terug. Ik vond het wel makkelijk om vroeg te vertrekken zodat ze daar nog even tot rust konden komen, uit te spannen en daarna pas de wedstrijd te gaan rijden. Wij hadden pas s'avonds de prijsuitreiking en toen stonden de pony's weer terug in de wei.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:44

joyce83 schreef:
Tallie_Ho schreef:

haha die vind ik leuk!! denk je dat 30 minuten ook goed te doen zijn in het half uur??

Ik zou gewoon een paar keer proberen om te zien hoe je paard hierop reageert. Ik vermoed dat het geen problemen moet geven.

HAHAHA ROFL Zo, bijdehand van mij zeg Haha!

Maar denk het wel *LOL*