min punten, waar wel op en waar niet op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

min punten, waar wel op en waar niet op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:25

hallo.

Ik heb een vraagje:

ik krijg regelmatig, wel is minpunten op onderdelen in de proef.
En ik heb ook wel is minpunten gekregen op onderdelen, wat helemaal geenr echt is dat ik er minpunten op krijg.
Ik hoop dat jullie mij onderdelen kunnen geven waar je wel of niet minpunten op krijgt.
En heeft het met de klasse te maken waar je inrijd? hoe gaat het dan in de b dressuur en de l2 dressuur?

x

Lielle

Re: min punten, waar wel op en waar niet op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:59

wat versta jij onder minpunten. De regeling is heel simpel, bij een afwijking van wat er in de proef gevraagd wordt (bv bij E gaan stappen ipv K), krijg je de 1e keer -2, de 2e keer -4 erbij, en de 3e keer uitsluiting. Dat geldt dus ook als je bv met peesbeschermers de ring inkomt. Daarnaast wordt er van het punt voor het onderdeel 1 punt afgetrokken (ipv een 7 krijg je dus een 6) als je bv lichtrijdt ipv doorzit (of andersom), als je op het verkeerde been lichtrijdt, of bij stemhulpen. Dat is in alle klasses hetzelfde.

Dus je zult wat duidelijker moeten uitleggen wat je bedoelt, evt met een voorbeeld.
Nav een ander topic dat ik van je las, als je bedoelt dat je een lager cijfer krijgt omdat stelling en buiging niet goed genoeg is, dat is helemaal terecht, ook in het B. In het dressuurboekje staat voorin aan welke eisen je moet voldoen in de ring (het skala der ausbildung) en daar staat ook bij dat de 1e drie in alle klasses gelden en de laatste twee pas in de hogere klasses aan bod gaan komen (uit mijn hoofd).

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 14:16

In het dressuurboekje staat voorin aan welke eisen je moet voldoen in de ring (het skala der ausbildung)

dit wou ik weten, waar je het kon vinden;)

ook in het B

pas in de l word er echt na gekeken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:41

angelalala schreef:
In het dressuurboekje staat voorin aan welke eisen je moet voldoen in de ring (het skala der ausbildung)

dit wou ik weten, waar je het kon vinden;)

ook in het B

pas in de l word er echt na gekeken.

Wat bedoel je hier mee?
je kunt de redenen voor minpunten vinden op www.knhs.nl reglementen.
deze staan jammer genoeg niet allemaal bij elkaar opgesomt maar verwerkt in verschillende artikelen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:16

Het wordt niet echt duidelijk wat je nou wilt weten...?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:16

ik had dat ook in het b kreeg ik ook min 2 omdat mijn zusj 2 keer het zelvde las en ik dus 2 keer hetzelvde reed:P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:23

Je krijgt min punten als je bv met peesbeschermers de ring in gaat, of als je verkeerd rijd. Of als je in de M/Z met zweep de ring in rijdt.
Uhm, verder kan ik zo even niks verzinnen.

Puntenaftrek op het desbetreffende onderdeel kan echt heel veel oorzaken hebben. Bv onrustige aanleuning, geen aanleuning, verkeerder stelling en buiging, impulsverlies, tactfouten, onregelmatigheid, verkeerde been lichtrijden, stemhulpen, ect ect.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:11

@angelalala

je hebt voorbeelden gekregen, en het mag best wat vriendelijker. Hte skala geldt dus OOK in het B, waarom zou dat niet zijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:42

Het omhoog schoppen van een topic is niet toegestaan. Deze berichten zijn verwijderd.

TS; kun je eens precies vertellen wat je nou bedoelt? Je kunt niet verwachten om een goed antwoord te krijgen als je geen duidelijke vraag stelt.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:27

dit is duidelijk genoeg ik kan niet beter uitlegen gewoon goed na kijken.

ikvraag alleen voorbeelden waar je min punten op kan hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:17

een beetje geduld en normaal reageren kan echt geen kwaad. het is mij echt nog steeds onduidelijk. Gaat het je nu om minpunten vanwege stemgebruik, minpunten vanwege vergissingen of om lagere punten omdat je bv niet voldoende impuls hebt?

Nou, meer voorkauwen kan ik het niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:00

Minpunten
-2 1e vergissing (fout in proef of bv peeskappen vergeten af te doen)
-4 2e vergissing

vb punten aftrek
- verkeerde been lichtrijden
- stemhulp

Algemeen
in je hele beoordeling neem je allerlei zaken mee om tot dit 9 of 3 te komen. Dit heeft te maken met scale van africhting (zie omschrijving proevenboekje), hoe de onderdelen uitgevoerd worden etc.

Meer valt hier volgens mij echt niet over te zeggen. Lees gewoon de reglementen eens door zou ik zeggen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:57

Er zijn voorbeelden genoemd en ik vind je echt ronduit onbeschoft en onvriendelijk in je manier van benaderen... je kweekt ook niet echt de behoefte bij mensen om antwoord te geven op je vraag. JIJ bent onduidelijk, JIJ legt niet uit wat je nou wilt en dan vaar JIJ zo uit tegen anderen... ronduit belachelijk... Sigaar Verdrietig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:33

Slotje wegens onduidelijke vraagstelling.