Val=nieuwe cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koop jij na een val een nieuwe cap?

Ja, altijd
3 (2%)
Ja, meestal
4 (2%)
Ja, maar alleen bij een harde val
61 (42%)
Nee, zelden
36 (25%)
Nee, nooit
40 (27%)

Totaal aantal stemmen: 144

amillia

Val=nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:41

Koop jij bij elke val van je paard een nieuwe cap? waarom wel/niet?

Ikzelf vind het onzin dat als je een ''onschuldige'' val maakt dat je dan maar gelijk een nieuw cap moet kopen, maar als je wel eens hard valt lijkt het me wel verstandig.

Sodeletuut

Re: Val=nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:42

Ik ben nog nooit hard gevallen, dus ook nog nooit een nieuwe cap gekocht (alleen toen 1 was gejat Scheve mond ) . Als ik écht hard zou vallen zou ik een nieuwe kopen. Maar ik ben nog nooit op mijn hoofd gevallen.
Mijn cap valt wel eens uit mijn handen op de grond, dan ga ik ook niet een nieuwe kopen Lachen

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:14

Nee, nooit. Maar heb ook nog nooit zo'n klap gemaakt dat mn cap beschadigd is geraakt. Als hij anders zou zitten na een val, zou ik toch controleren denk ik..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 05:52

ik weet niet of je alle beschadigingen aan de buitenkant kan zien dus neem zekere voor onzekere bij een harde smak.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:30

Tja, ligt er een beetje aan of je wel op je hoofd valt he... ik ben ook wel eens hard gevallen toen viel ik om mn kont.... beetje onzinnig om dan een andere cap te kopen.... maar als je op je hoofd valt, gewoon een nieuwe halen. Juist het gedeelte wat bescherming bied zit aan de binnenkant van je cap, je kunt dus alleen zien wanneer je je cap echt kapot maakt of dat binnenste gedeelte beschadigd is ja of nee.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:13

Heb nog nooit een harde smakker op m'n hoofd gehad, dus nog nooit om die reden een nieuwe cap.
Wel heb ik 1 keer een nieuw model cap gekocht, had eerst zo'n verstelbaar ding, nou levensgevaarlijk.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:41

Ik val nooit op mijn hoofd. Dus ik koop ook nooit een nieuwe cap Bloos mijn val-skills zijn zo goed dat ik altijd op mijn achterste land of ergens aan de nek van mijn paard blijf hangen.

Maar als ik op mijn hoofd donder zou ik wel een nieuwe cap kopen ja.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:52

Of je valt gewoon niet! Haha! Ik koop ook geen nieuwe, maar val er ook zelden af. Ben net begonnen met inrijden, maar ben er nog niet afgevallen. Dus koop ik ook geen nieuwe!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:31

Heb omdat ik een nieuw jong paard kreeg een nieuwe cap gekocht, daar ben ik nog niet afgevallen, zodra ik er hard vanaf kukel komt er wel direct een nieuwe hoor Haha!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:15

Ik koop ook niet gelijk een nieuwe cap als ik van het paard ben gevallen. Dit is gister nog gebeurt. Ben in het zand gevallen. Zou ik op de weg of iets anders hard zijn gevallen, dan was ik wel een nieuwe cap gaan kopen.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:23

Hallo ik ben der zelf in 7 jaar nog nooit afgevallen!
Maar iemand die was bij ons op stal der afgevallen met der hoofd tegen de bakrand.
Die heeft daarna gelijk een nieuwe cap gekocht. En dezelfde!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:29

Ik ben 2 x hard gevallen, toen wel een nieuwe cap gekocht. De andere keren niet!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:32

in de gebruiksaanwijzing van de cap (stap 1: zet de cap op uw hoofd Clown ) staat ook dat de cap na een val iig door een professional nagekeken moet worden en zonodig vervangen moet worden.

Maar ach, gezond verstand brengt de mens al aardig ver, dus gewoon zelf even kijken voor zover iets te zien is na een harde val en bij twijfel nieuwe of na laten kijken natuurlijk. Ach die dingen kosten de wereld ook niet meer tegenwoordig, tenzij je graag een GPA (of hoe heten die dingen) wilt Knipoog

Ingridje16

Ligt er een beetje aan, meestal voel je het ook wel of je cap beschadigd is.
Als je erop slaat klinkt hij heel anders met barst dan zonder barst.
Ben een keer gevallen toen brak mijn klep eraf, ja toen heb ik wel een nieuwe gekocht Clown

justmenatas

Heb 1 keer nieuwe cap gekocht na het vallen omdat ik bovenop me kop werd neergegooid, cap dwars doormidden weet je ook gelijk waar die voor dient Haha!
Verder zolangs als je niet met je cap ergens op valt toch helemaal nergens voor nodig.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:35

Ik koop ook niet steeds een nieuwe cap, als ik val.. Dan had ik al heel wat nieuwe caps moeten kopen.. Ik val meestal met mijn zwaartepunt naar beneden, oftewel altijd een gekneusd achterwerk.. Heb 1 keer een nieuwe gekocht na een val, toen zei de cap, krak, en leek die me niet veilig meer.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:36

Sharif08 schreef:
Hallo ik ben der zelf in 7 jaar nog nooit afgevallen!
Maar iemand die was bij ons op stal der afgevallen met der hoofd tegen de bakrand.
Die heeft daarna gelijk een nieuwe cap gekocht. En dezelfde!

Wat bedoel je ermee met dat ze dezelfde kocht? Was toch niet de schuld van de cap dat ze is gevallen, zou ik ook zonder nadenken gewoon weer dezelfde aanschaffen als deze verder bevalt.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:44

Moderne caps werken met hetzelfde systeem als fietsvalhelmen : een kern bestaande uit een materiaal dat samengedrukt wordt bij een impact en zo de klap dempt en daarrond een bekleding.
Na een klap op je cap kan het dus zijn dat de kern ingedrukt is en dat ze minder bescherming geeft, zelf als je niets ziet of voelt uitwendig aan de cap. Bij fietshelmen zijn er een aantal merken die vermindering geven tot 50 % als je je kapotte helm inruild bij de aankoop van een nieuwe. Toen ik met de fiets onvrijwillig een hoofdlanding had gemaakt en mijn 1 jaar oude helm zwaar beschadigd was heb ik gratis een nieuwe gekregen, ik moest enkel een verslag maken van wat er gebeurd is, dit gebruiken ze dan voor studies voor het verbeteren van helmen. Ik denk dat dit bij een cap ook wel kan bij sommige merken, het zou me niet verwonderen dat bepaalde merken zowel caps als fietshelmen maken.

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:46

ik ben nog nooit zo hard gevallen dat mn cap kapot was dus zou het niet weten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:50

Na een val waarbij ik met mijn hoofd hard op de grond kom, koop ik altijd meteen een nieuwe.

Maar als ik 'gewoon' val en mijn hoofd boven blijft, dan niet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:42

Als ik hard op me hoofd val wel, anders niet...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:45

Een beetje afhankelijk van hoe ik val. Ik heb wel eens tijden gehad dat ik er vijf keer in de week af lag, als ik dan iedere keer een nieuwe zou moeten kopen dan wordt dat een dure aangelegenheid.

De voorlaatste keer dat ik eraf viel heb ik wel een nieuwe cap gekocht, die cap had al aardig wat vallen meegemaakt en ik vertrouwde het niet meer helemaal. Gelukkig maar, want een drie dagen later lag ik weer af (met mijn nieuwe cap) en die kon meteen de kliko in, dat was de eerste en laatste keer dat ik die op had. Ik wil niet weten wat er met mijn hoofdje was gebeurt als ik na de eerste val niet had besloten een nieuwe cap te gaan halen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:47

ik heb nog nooit een nieuwe cap gekocht na een val, nou moet ik ook zeggen dat ik nu al 2 jaar niet meer gevallen ben.
ze zeggen wel dat het beter is om na een val een nieuwe cap te kopen, maar k vindt dat een beetje onzin

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:33

Verplaatst: RT-P --> RUI

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:05

Ik val altijd op mn kont Huilen van het lachen Ik zorg er altijd voor(probeer) dat ik niet op mn hoofd val Tong uitsteken