Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nelleke1 schreef:ik heb altijd het idee dat als ik dingen zie die mijn paard eng zou kunnen vinden en daar op ga letten mijn paard er ook echt bang van is terwijl als ik er geen erg in heb me paard er zonder problemen langs loopt, en durven dat is ook een belangrijke
dressuur_M schreef:wat zouden jullie doen voor een pony die bang is of zich aanstelt op buitenritten;
niet willen galloperen, steeds op de rem, etc.
..
dressuur_M schreef:het probleem is ook;
achter een ander paard loopt hij er makkelijk langs, zolang het andere paard het maar niet eng vind en dat paard dicht bij hem blijft.
en aan oefening kan het niet echt liggen;
we gaan elke week bijna het zelfde rondje..
een buitenrit kan je dus ook niet in je eentje emt hem maken, dan komt hij nog niet eens van het terein af..
dressuur_M schreef:wat zouden jullie doen voor een pony die bang is of zich aanstelt op buitenritten;
niet willen galloperen, steeds op de rem, etc.
Carlijnnn schreef:als je wat engs ziet moet je er zelf niet naar kijken, kijk maar naar iets anders, naar lings ipv rechts bijvoorbeeld. dat wil ook wel eens helpen, je paard merkt dan dat jij er niet bang van bent, als jij niet `bang` bent, is je paardje het ook niet.