Stalling opzeggen na afspraak ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raketje_

Stalling opzeggen na afspraak ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 23:48

Omdat ik nu toch beslissingen moet maken,
of paard goedkoper stalling, of verkopen.
Heb ik een goedkopere stalling gevonden.

Ik zal dus met pijn in me hart nu me stalling moeten opzeggen
maar ik sta al heel de zomer op zomerweide en de stalling heeft ze voor me vast
gehouden.Hier betaal ik dus 75euro pm voor.Nu wil ik hem opzeggen en niet terug keren
naar de stalling.Nu krijgt ze uiteraad alle maanden het stallingsgeld wat we hebben afgesproken.
Maar is het niet raar om toch de stalling niet door te laten gaan voor de 2e winter?

Ik zelf zal als staleigenaar niet fijn vinden,maar wil ook me paard niet kwijt.

WilmaW

Re: Stalling opzeggen na afspraak ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:54

Ik zou zeggen ga gewoon met de staleigenaar om de tafel zitten en leg jouw situatie uit.
Als jij het niet kan betalen raakt ze je ook kwijt.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:01

Het ligt er denk ik maar net aan welke afspraken je hebt gemaakt.
Als je mondeling of schriftelijk hebt afgesproken dat je de hele winter gebruik gaat maken van de stalling die zij voor jou vast heeft gehouden, dan kun je daar, imo, niet zomaar onderuit.
Als je een "gewone" afspraak hebt, met opzegtermijn, dan kun je na die opzegtermijn gewoon gaan en staan waar je wilt.
Dus idd gewoon even met de huidige stalhoudster om tafel en kijken wat je kunt regelen/ afspreken

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 00:10

Deze afspraak is mondeling gemaakt.
Omdat ik graag wou dat zei me stalling vast hield.Ik stond er namelijk al,maar omdat ik ging lessen en de zomerweide van iemand anders dichter bij vereniging lag ben ik weggegaan met de melding van '' Staleigenaar houd stalling vast,betaal daarom dus 75,- ipv 245,- '' omdat ik geen gebruik zal maken en geen kosten aan me had.

Maar omdat ik het gewoon weg nu niet meer kan betalen door rede en de stalling die ik nu heb 50,- is. Is dit voor mij stukken beter,zelfde faliciteiten aanwezig namelijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:16

Misschien ken je iemand die juist op zoek is naar een stal? Dan kun je die in contact brengen met de stalhouder. Is de stal toch bezet en kun jij naar een goedkopere. Als je niet direct iemand kent helpt het misschien om even actief te zoeken, kost je wat moeite, maar scheelt je dan wel geld.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:57

maar wat heb je afgesproken als opzegtermijn dan?
en als ik het goed begrijp, betaalde je dus afgelopen tijd €75 per maand voor een stal die je niet gebruikte?
of is die €75 voor als je daar wel op stal komt te staan?
In het eerste geval heeft ze dan de afgelopen maanden leuk aan je verdiend, dus zou opzeggen niet zoveel problemen moeten geven..
Tenzij je mondeling bent overeengekomen om de gehele winter van haar diensten gebruik te maken

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 06:26

jij hebt je stalling toch gewoon doorbetaald. Nu in deze periode zoeken veel mensen een ander staladres of juist alleen voor het winterseizoen. Zou mij hier niet druk om maken. Het zou anders geweest zijn als zij hem voor jou gereserveerd hadden en jij niets had hoeven te betalen en je komt toch niet. Als het een goede stal is hebben zij over het algemeen een wachtlijst dus de stal zit zo weer vol lijkt mij.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:20

Ik stond al op deze stalling . maar zomerweide was dichter bij me vereniging dus diegene bood me voor de zomermaanden weideplek aan.Wat goedkoper en voordeliger even ook was.

Nu zal ik eind oktober begin november terugkeren.maar door finacieel tegenvaller gaat me dit hele poos niet lukken.

Ik heb uiteraad al die maanden door betaald, me spullen liggen nog daar etc.Alleen we zijn toen een bedrag overeen gekomen omdat ik het zonde geld vond om 240 te betalen.voor geen gebruik van stalling en diensten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:41

Leg de hele situatie uit aan je pensionhoudster en dan denk ik dat ze het wel begrijpt, het blijft natuurlijk banketstaaf, maar het is niet anders.
Dus vraag voor een rustig gesprek onder vier ogen niet met nog anderen mensen erbij.
succes.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:12

ik zou dit doen zoals je in een normale situatie ook zou doen, maand opzeg termijn.

Je kan naar de stalhouder toe gaan, uitleggen dat het financieel niet meer haalbaar is je paard daar te stallen en opzeggen. Aanbieden om voor november nog €75 euro te betalen zodat zij geen winst derven omdat jij niet meer terugkomt.

Dat lijkt mij de oplossing waarbij iedereen het beste af is.

Als ze moeilijk doen: gelijk opzeggen per 1 december, daar nog een maand staan en weg, maar dat verwacht ik niet. Als jij aanbied nog een maand reservering te betalen voor een lege stal zal het ook goed zijn, ze zullen die stal snel genoeg gevuld hebben.

yvetje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:00

hallo
ik zou gewoon naar de eigenaar gaan en uitleggen hoe het zit.
ben je ook eerlijk en kijken je ze niet scheef aan . Knipoog
ik heb het zelfde probleem gehad net als jij ik vond het ook moeilijk en ze had het ook de stalling voor me vast gehouden . maar ik had toch de stap gezet op het te vertellen en ze was juist heel blij dat ik het eerlijk vertelde . en waren er genoeg die er om springde om daar te staan . dus het geld hebben ze zo weer verdiend hoor Knipoog
nou succes
groetjes yvette

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:08

Ik snap het probleem niet zo. Je hebt toch netjes doorbetaald, dus dat geld heeft ze alvast binnen. Gewoon even langsgaan en de situatie uitleggen. Het lijkt me sterk dat je dan raar aangekeken wordt.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:34

Hoi, je hebt heel netjes gedaan wat jullie hebben afgesproken. Zoals ik het gelezen heb is het jouw goed recht om de stalling op te zeggen, mits je dit binnen het gestelde termijn doet. Met een uitleg van de situatie erbij moet het goedkomen!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:43

Je zegt 'vasthouden' maar betaal je niet gewoon kale boxhuur?? die kun je net zoals alle andere stallingen gewoon opzeggen en heeft niks met vasthouden oid te maken

Zie het probleem niet

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:20

imo heb je gewoon recht om op te zeggen.
Je hebt al die tijd betaald om dus de stal vast te houden, maar hebt verder nergens gebruik van gemaakt.
Dus ze heeft geen kosten aan jou gehad.
Dit is het risico, en wie weet heeft ze snel weer een andere pensionklant.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:43

Vraag ik me toch af wat je gaat doen als je paard nu ineens naar de kliniek moet. Koste wat kost een paard houden is niet helemaal mijn stijl.
Anyway, ik denk dat je dit gewoon goed moet overleggen met de staleigenaar, hier gebeurd het maandelijks dat er iemand ineens vertrekt of erbij komt, ik zie het probleem niet helemaal.
Je paard kan ook nu dood neervallen, dan hoef je dacht ik toch ook niet door te betalen, lijkt mij tenminste.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 00:58

Dood neervallen lijkt me een andere redenering met een stalling van kale boxhuur betalen en afgesproken te hebben om toch terug te keren..

En als ze naar de kliniek moet heb ik daar me potje voor Knipoog Ook is ze verzekert.En dan springen me ouders namelijk altijd bij. Maar stalling,spullen en dergelijke moet ik zelf betalen verzorgen.Mijn dier,mijn zorg.Logies Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 01:25

Ik zou me er niet te druk om maken. Je hebt betaald zodat ze de stal vrij hield voor je, maar als jij er zou staan (en dus de volle mep zou betalen) betekent het ook niet dat je de rest van de winter moet betalen als je tussentijds opstapt.

Ga gewoon met haar om de tafel zitten, zeg dat je weggaat (met de reden) en dat je haar nog een maand door betaalt.

Een beetje mens met hart in z'n donder zou daar niet moeilijk over doen hoor Lachen Jaren geleden had ik 2 paarden op een dressuurstal staan, ik kreeg een huis toegewezen (wat ik moest accepteren) en op dat moment kwam ik zonder werk te zitten. Eigenlijk had ik een opzegtermijn van een maand, maar mijn toenmalige staleigenaar begreep dat die ene maand stalling voor 2 paarden mij de das om kon doen, begreep hoeveel mijn paarden voor mij betekenden en heeft mij per direct laten gaan Lachen Heb een taart voor hem gehaald en ben er een tijdje later weer naar teruggekeerd toen ik er financieel weer beter voor stond.

Altijd blijven praten, dat lost de meeste problemen op.

Succes!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:40

VSW-->TAO