Transsportbeschermers.... wel of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

replaym

Transsportbeschermers.... wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:20

Gebruiken jullie transsportbeschermers? Zo ja, van welke merk of soort?

_Nestor_

Re: Transsportbeschermers.... wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:25

Mijn paard wilde een tijdje geleden niet zo makkelijk de trailer op,
hij steigerde en trapte hard achteruit. Met laden deed ik toen geen beschermers om.
Dit omdat de beschermers door het trappen enzo wat afzakten en toen werd het echt gevaarlijk.
Nu gaat het laden weer lekker rustig en ga ik zeker weer beschermers om doen, maar niet van die hoge dingen van die halfjes..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:26

Nee, alleen peesbeschermers misschien, maar geen transportbeschermers. Mijn pony is braaf met in- en uitladen dus is ook niet persé nodig.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:26

ja ik wel.
mijn paard loopt dan wel zo de trailer in en af maar je weet nooit en wil zeker niet nog meer problemen krijgen dan de peesblessure.

mijne waren erg duur boven de 100 euro welk merk moet ik even opzoeken maar ze zijn zwart met bruin randje

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:32

Ik gebruik grote viltlappen met bandages. Zakt niet zo snel af.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:33

Mijn pony staat bijna nooit op de trailer, dus voor die één of twee keer per jaar vind ik het niet nodig om ze aan te schaffen. Veel te bang dat ze afzakken oid. Bandages vind ik ondingen en ronduit slecht voor het paard dus die gebruik ik al helemaaal niet. Nee peesbeschermers zijn dan nog het veiligst, evt met springschoenen oid Nagelbijten / Gniffelen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:40

gebruik ze niet, heb het idee dat het vrezelijk zit en heb veel paarden die nog banger worden voor de trailer door de beenbeschermers

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:45

Mijn pony wou vroeger de trailer niet op met beschemers en dus heb ik ze ook niet meer bij de paarden gebruikt. Vorige week zag ik echter een paard dat was omgedraaid op de trailer en die benen zagen er niet echt fris uit. Verder had hij overigens niets, alleen heel veel oppervlakkige wondjes aan de benen. Nu denk ik er toch over om wel beschermers te gaan gebruiken.... vandaar dit toppic!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:23

Ik heb ze om de voorbenen wel maar achter vindt hij het vreselijk dus doe ik gewoon bandages met van die dikke vilten lappen eronder, dat accepteert hij prima en dan zijn de benen toch beschermd.
Mijn paard staat altijd heel rustig op de trailer maar het zal je net een keer gebeuren dat je moet uitwijken of remmen en je paard stapt in zijn eigen been.. laat mij maar lekke wat om die benen doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door cloris op 23-10-08 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:24

ik doe het nooit, peesjes is alles wat ik omdoe Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:29

Ik ga 2x per week met mijn paard op stap met de trailer.
Hij is er braaf met laden en staat ook rustig. Toch gebruik ik wel bescherming. Je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren.
Als bescherming gebruik ik springschoenen met een bontrand en peesbescherming. Zodra hij transportbeschermers om krijgt loopt hij geen stap meer...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:31

Ik gebruikt ook beschermers, ondanks dat mijn paard ontzettend braaf met laden is, en heel erg kalm op de trailer. Het is toch een beperkte ruimte waarin ze iets draaien, een pasje opzij zetten om hun evenwichtspunt te verleggen, en waar ze achteruit af moeten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:36

ik doe niets om...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:37

Ik gebruik geen beschermers.
In het begin wel gedaan toen ze de trailer niet gewend was.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:39

Ik gebruik ze wel, pony is soms nog wat onrustig in de trailer.
Merk weet ik niet, zijn iig vrij stevig.
Ik heb niet van die hoge, gewoon de lage.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:40

Mijn pony vind het maar niks om grote beschermers om te hebben. Ze was ook nooit zo makkelijk met laden maar nu gaat het al stukken beter. Op de trailer gebruik ik 3 in 1 beschermers voor en achter en bevalt me prima Knipoog

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:45

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:51

Ik gebruik ze wel. Met uitladen wil m'n pony nog wel eens een klein pasje naast [het laagste gedeelte van] de klep zetten. Ik heb Amigo beschermers, dat waren haast de enige die ik kon vinden in maat pony, alles is full! Boos!

yvetje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:22

als ik op wedstrijd ga doe ik altijd mijn peesbeschermers om dus geen hoge dingen vind ik persoonlijk best gevaarlijk. want ze kunnen af zakken en daardoor kan een paard in paniek raken dus ik raad aan op ge woon peesbeschermers om te doen
groetjes yvette

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:53

A_Fotografie schreef:
Ik gebruik ze wel. Met uitladen wil m'n pony nog wel eens een klein pasje naast [het laagste gedeelte van] de klep zetten.

Als je dat weet, dan kun je dat toch bijsturen?
Mijn paard gaat absoluut met blote benen op de wagen, ik zie veel te vaak paarden raar doen vanwege die lappenzooi om de benen, dus je maakt mij niet wijs dat paarden het prettig vinden zitten. Verder beperkt het ook nog eens de natuurlijke warmtehuishouding in het been. Dus nee, ik begin daar niet aan.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:56

Sinds mijn paard een trailerongeluk heeft gehad ( en door de beschermers grotendeels gered is) gebruik ik ze zelf altijd! het is een kleine moeite en kan met een ongeluk een hoop problemen voorkomen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:37

Die keren dat ze er in staat, vind ik het zonde. Ik heb peesbeschermers met springschoenen. Want als ze er in staat, is het 10 minuen naar les.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:48

Mijne is heel braaf met laden.
Doe hem toch altijd transportbeschermers om : heb er van HH en het zijn er hoge.
Ik merk de laatste tijd dat ze achteraan nogal makkelijk afzakken dus ga ik het nu n keertje proberen met vilten lappen + bandages.

Gebruik het omdat hij , als we met de trailer gaan, de vervelende gewoonte heeft om zodra we de klep naar beneden halen hij al staat te dringen om er af te kunnen. Hij moet steeds eerst vooraan losgemaakt worden en dan pas gaat het achteraan los.
Hij is namelijk zo eens 1x flink onderuit gegaan toen hij vooraan nog loshing en er al aan het aflopen was ( hadden we hem achteraan eerst losgemaakt) Gestoord
Heeft er gelukkig niets te ernstigs aan overgehouden ,enkel een open wond op zijn achterbeen. Sindsdien gebruik ik liever bescherming op de trailer.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:50

ik gebruik meestal peesbeschermers want mijn oudersv inden het overbodig om transportbeschermers te kopen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:54

Ik geloof heus dat een paard zichzelf in principe heel houd in de trailer.
Maar met bijvoorbeeld een ongeluk of inneens plots op de rem kunnen ze wel veel verschil maken denk ik.