Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die van chantal1993 is gister al geslaagd, thx!

joyce2 schreef:Bij een pas-de-deux hoor je meestal wel verkleed te gaan, maar het is niet verplicht. Muziek hoort er zowieso onder!
Dus gewone figuren alleen dan net aan de ander kant van de bak, dus de een een grote volte bij a de ander bij C..
Veel succes..
Miss_Malfoy schreef:Ik weet er wel een paar leuke, zelfbedacht, dus heel orrigineel.
Nmr. 1 bij B, de ander bij E, en dan allebei op dezelfde hand.
Allebei eerst een halve volte 15 meter, dan een halve volte 10 meter, en dan weer een halve 15 meter.
Ziet er vooral in galop erg gaaf uit, en je kunt het moeilijker maken door te proberen elkaar dichter te passeren.
Slangenvolte 3 bogen (voor galop, in draf kun je er meer doen)
Allebei op A of C beginnen, op een andere hand.
Als je zo een slangevolte rijd, kom je elkaar iedere keer op de ac lijn tegen, ziet er erg gaaf uit.
Oja, gebroken lijnen met een volte 10 meter op de X zijn ook leuk. Ik en een vriendin hebben er een sport van gemaakt om zo hard mogelijk tegen elkaar op te "bumpen" zegmaar.
Paardjes vinden het erg leuk, en het ziet er grappig uit.
Of, allebei op een andere hand, dan op de volten en die eerst verkleinen en dan weer vergroten, is ook leuk.
joyce2 schreef:Bij een pas-de-deux hoort zowieso muziek, verkleed is idd erg leuk voor op een manege, maar zoals ik al zei het is niet verplicht. Muziek hoort er wel bij, net zozeer als dat dat bij carrousel hoort.
joyce2 schreef:Het is dan wel zelfbedacht, maar veel dingen zijn al gedaan/bedacht, dus veel dingen zullen niet meer origineel zijn! Om alles origineler te maken, kun je ook een goed thema bedenken en jou en je paard in die stijl verkleden, met vlotte muziek erbij die bij je thema past.