Dressuurhoedje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjel

Dressuurhoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 09:59

Nu ik bijna de overstap naar de Z mag maken ben ik een beetje aan het rondkijken voor een dressuurhoedje.
Ik wil graag een hoedje dat echt tegen je aan glimd. Nu heb ik me in de winkel laten vertellen dat ik dan een zijden hoedje moest nemen. Dat leek mij ook al, maar wat zijn die hoedjes harig zeg! Met een vochtige doek strijk je die haren dan glad dan dan glimd 'ie tegen je op. Haarlak kon ook nog, maar dat vond de verkoopster zelf te plakkerig.

Maar zo een hoedje blijft toch nooit een uur of langer vochtig en dus glimmen?
Hoe of wat en welk hoedje voldoet aan mijn eis, wie legt het mij uit?

Slim

anydale

Re: Dressuurhoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:23

Je hebt hoedjes van L'hiver. Die heeft Anky ook. Maar trek dan je portomonnee maar, want die kosten over de 1000 euro!
Verder heb je hoedjes van Christies van zijde die best wel glimmen.
Ik heb dat hoedje en daar haal ik altijd een babydoekje overheen. Dan glimt hij opzich wel mooi. Weet niet hoelang het blijft zitten, daar let ik niet echt op.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:37

Tegenwoordig zijn de hoedjes van Wegener ook van bijzonder goede kwaliteit. Er zijn er ook zat te koop opmarktplaats. Goed naar de fot kijken op marktplaats en dan kan je daar ook een mooie vinden voor veel minder geld.
Succes in het Z

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:46

Ik heb ook een hoedje van christy's daar spuit ik altijd een beetje antiklit op Knipoog

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:17

Ik heb een hoedje van l'Hiver en daar durf ik niks op te spuiten of nat te maken Tong uitsteken Maar is ook niet nodig.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 09:40

Ik heb mijn oog ook laten vallen op een L'Hiver hoedje. Vallen deze iets groter of is dat een fabel?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:23

Viel bij mij net zo als mijn capmaat. En het is maatwerk he.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:26

Ik heb ook een Christy's Haha!
Smeer er eigenlijk niets op want hij glimt mij genoeg Tong uitsteken

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:50

Ik heb vandaag in de winkel wat hoedjes gepast, maar wat een verschil zit erin. Mijn capmaat is 56, maar ik heb vandaan van Premiere een 55 opgehad die heerlijk zat en van Christy's zelfs een 58 die ook goed zat. Heb ik zo een vreemd vorm hoofd, of is dat normaal? Voel me zo een leek hierin.
Blond

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:00

Ik weet alleen dat ik altijd erg blij ben dat hij weer af mag....
Heb wel een heel klein maatje Christy's die speciaal gemaakt moest worden, heb nou eenmaal niet zo'n groot hoofd Nagelbijten / Gniffelen

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:13

Ik heb er een van L'Hiver, en die glimt je ook tegemoet.
L'Hiver maakt de hoedjes op maat, dus ongeacht de grootte van je hoofd, hij past altijd. En het hoedje is inderdaad erg duur, maar dan heb je ook wat. Ik heb het nu een aantal jaren en het is nog steeds als nieuw.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:32

miep1979 schreef:
Ik weet alleen dat ik altijd erg blij ben dat hij weer af mag....
Heb wel een heel klein maatje Christy's die speciaal gemaakt moest worden, heb nou eenmaal niet zo'n groot hoofd Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoor juist iedereen dat zijn of haar hoedje veel lekkerder zit als een cap, vandaar dat ik zo verbaasd stond dat geen van alle hoedjes heel lekker zaten. Maar eens even kijken of er wat aangepast kan worden bij de L'hiver, schijnt van wel.

FrankavdT schreef:
Ik heb er een van L'Hiver, en die glimt je ook tegemoet.
L'Hiver maakt de hoedjes op maat, dus ongeacht de grootte van je hoofd, hij past altijd. En het hoedje is inderdaad erg duur, maar dan heb je ook wat. Ik heb het nu een aantal jaren en het is nog steeds als nieuw.

En hoeveel ben je dan kwijt aan aanpassingkosten ongeveer?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:26

Er staat nu een Lhiver op marktplaats 300 euro.

Bij Lhiver verhitten ze hem en maken hem passend voor ieder hoofd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:30

Ik vind een hoedje echt niet zo lekker zitten... Maar na een paar keer dragen gaat ie wel wat meer naar je hoofd staan hoor! Welk merk ik heb zou ik niet weten, ik heb hem een paar jaar terug gekocht, omdat ik A-poule carrousel reed, maar wij hadden geen glimmende hoedjes... Veel succes in het Z!

Lisean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:00

anydale schreef:
Je hebt hoedjes van L'hiver. Die heeft Anky ook. Maar trek dan je portomonnee maar, want die kosten over de 1000 euro!
Verder heb je hoedjes van Christies van zijde die best wel glimmen.
Ik heb dat hoedje en daar haal ik altijd een babydoekje overheen. Dan glimt hij opzich wel mooi. Weet niet hoelang het blijft zitten, daar let ik niet echt op.

1000 euro?
Jeutjeee! wat een geld, dat koopt toch niemand?
Behalve Anky natuurlijk Haha!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:00

Anydale; Ik heb al een mailtje gestuurd, er staan twee zwarte op voor €300,- trouwens, alleen ééntje zonder maat. En ook ééntje die er €200,- voor vraagt, maar ik ben bang dat die te klein is.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:16

Weet iemand hier de prijs van de minst dure hoedje van L'Hiver?

Ik heb werkelijk echt álle merken zijden hoedjes gepast, en niks zit me gewoon goed.
Heb Christy's/Cavallo geprobeerd, Horka, en Wegener geprobeerd, en alles zat niet goed.
Zit dus een beetje met mijn handen in het haar, ik heb gewoon niet zoveel geld voor een superduur hoedje, maar als niks past, wat moet ik dan?? Iemand nog suggessties?

Mijn eigen (13 jaar oude) Chirsty's is nu echt kapot (rand gescheurd) en houdt het denk ik niet zo lang meer uit.
Deze zit wonderbaarlijk wel goed, maar alle nieuwe modellen van Christy's zijn allemaal veel te breed... Verward

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:21

Alle hoedjes van Christy's zijn verschillend van vorm etc. Ik heb er iets van 7 in 2 verschillende maten opgehad en opeens paste er een goed. Dus misschien kun je nog een paar proberen Bettine?

Ben ook aan het sparen voor een L'hiver die zijn toch wel echt super mooi! Maar die van christy's glimt ook wel Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:25

Bij de ruitersportzaak hebben ze alle Christy's hoedjes laten komen die bij de groothandel op voorraad waren in mijn maat, plus later nog een paar andere voor de zekerheid...... Heb er al minstens 10 verschillende op gehad. Ze verschillen allemaal wel iets, maar er is er nog geen eentje goed geweest (of daarbij zelfs maar in de buurt).

Horka en Wegener heb ik er allebei maar 1 van geprobeerd, omdat ik die eigenlijk helemaal niet mooi vond.