Ervaringen Bucas big neck

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge_aryn

Ervaringen Bucas big neck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:15

Ik heb een Bucas big neck besteld voor mijn fjordenmerrie. Toen ik hem bij haar paste lag hij overal goed (de lengtemaat), alleen kan de borstsluiting dus niet dicht. Deze is dus niet verstelbaar zoals bij andere dekens, of ik ben zo blond dat ik nog niet ontdekt heb dat het wel kan. Wie heeft deze deken ook en weet raad? (anders gaat de deken weer retour ruiterzaak en wordt de zoektocht gestart naar een andere deken Vork )

Sappos

Re: Ervaringen Bucas big neck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:16

Borstverbreder Knipoog Die zijn er speciaal voor als ie bij de borst net te krap is Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:17

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:22

Tja dat is dus een beetje het probleem. Op de nieuwe Bucas big neck zit een speciale sluiting, speciaal tegen schuurplekken. Alleen kun je daar dus geen borstverbreder bij gebruiken. De deken is speciaal gemaakt voor de bredere paarden. Ik vroeg me dus ook af of er meerdere mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Evengoed bedankt voor het snelle reageren!
Laatst bijgewerkt door inge_aryn op 19-10-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:23

Ow ja klopt Bucas heeft nu die stomme gekke nieuwe sluitingen...Dan zou ik hem terug maar terugsturen denk ik. Te duur om te laten liggen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:29

Deze sluitingen zitten op alle nieuwe bucasdekens!! En de borstverbreder is hierop aangepast. Ik heb ook een big neck en verbreder, dus de verbreder past wel. Maar geeft maar paar cm verbreding.
Ik vind het ook lastig dat je niks kunt verstellen, maar ben zo tevreden over het materiaal.

Verbaasd mij wel dat je hem van voren niet dicht krijgt, weet je zeker dat de maat goed is?? Mijn tinker is erg breed geschouderd, maar ik had (ook zonder verbreder) geen moeite om hem dicht te krijgen.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:29

Ze is vrij compact gebouwd en is erg breed in haar schouders. Voor de lengte heeft ze nu dus maar 175cm, bij de 185cm had ik zowat 10cm over bij haar staart. Ik zal eens kijken naar de nieuwe borstverbreder.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:34

Anders kun je ook een rambo/amigo deken kopen. Er is ook een deken speciaal voor brede paarden. Misschien is dat wat voor jou?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:07

TICKELS schreef:
Anders kun je ook een rambo/amigo deken kopen. Er is ook een deken speciaal voor brede paarden. Misschien is dat wat voor jou?

Dat is volgens mij ook de Big neck, of heb jij het over een andere deken?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:09

de quarter deken van rambo is een andere maar wel speciaal voor korte gedrogen paardjes, miscshien zou je die nog kunne proberen Lachen

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:35

Nou het is uiteindelijk gelukt hoor. Ik had de 185 en de 175 meegenomen + een halsverbreder (met de nieuwe sluiting). De 185 past toch het beste en de nieuwe sluiting werkt ook erg handig. Het enige wat ik jammer vind aan de deken is dat hij voor helemaal niet te verstellen is.

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:04

susan schreef:
de quarter deken van rambo is een andere maar wel speciaal voor korte gedrogen paardjes, miscshien zou je die nog kunne proberen Lachen

Ha Susan! Is die Rambo echt waterdicht? Mijn Buccas wel, maar die heeft weer een te hoog gesneden hals.
Ik heb je vest trouwens binnen, past geweldig (mij is niks te wijd Bloos )