heey! mijn bijrijdpaardje, en het paard van mijn vriendin, waren eerst echt de dikste vriendinnen,mijn bijrijdpaardje was heel bang in de trailer, en samen met dat andere paard in de trailer ging helemaal goed. Maar nu is het paard van mijn vriendin ongeveer 2 weken naar een andere stal gegaan, ivm verhuizing, maar omdat de stal uiteindelijk niet zo goed bleek te zijn (de paarden kwamen niet buiten) is ze weer terug naar de oude stal gegaan, maar nu doet haar paard heel veemd, want als mijn bijrijdpaard aan komt, schiet ze in galop er vandoor, en toen we met rijden naast elkaar reden (deden we toen ook altijd) ging mijn bijrijdpaard opeens haar paard bijten. weet iemand hoe dat komt, en zullen ze nog bevriend worden? alvast bedankt:)
Sassol
Geplaatst: 15-06-09 14:18
Het kan zijn dat ze de rangorde weer even opnieuw vast moeten stellen. Als ik een tijd niet met een paard samen rijd, kan ze daarna ook weer een beetje chaggie doen. Denk dat het wel goedkomt:)
Ze hebben elkaar natuurlijk even niet gezien ze moeten gewoon weer wennen! Komt vast wel goed
williejanne
Geplaatst: 17-06-09 16:32
heeft mijn verzorgpaard en het paard van mijn zus ook. Ze waren al 4 jaar bij elkaar en bestje vriendjes. laatst kwam ik aanrijden waar mijn zus met haar paard staat. Dit ging absoluut niet zoals ik had gedacht, ze keerden hun kont naar elkaar toe en begonnen te bokken. maar toch waren ze nieuwschierig naar elkaar.. Wij willen ook weer dat de vriendschap tussen die 2 beter gaat, en daar gaan we ook alles aan doen.
Denk ook dat ze opnieuw de rangorde aan het bepalen zijn.. zodra die weer duidelijk is zal alles wel weer zijn zoals het was en ze wel weer vriendjes zullen worden
Dominantie strijd. kan maanden duren. maar als het een keer goed uitgevochten wordt kom het wel weer goed. Mochten ze met elkaar in de wei/paddok of iets dergelijks met elkaar aan de haal gaan. gewoon laten. en niet proberen te sussen was dan wordt het nog erger