Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoek_1996 schreef:ik ga juist voor leer. omdat ik wil als het moet dat het halster stuk gaat (paniek situatie) maar ze gaan niet zomaar kapot dus in een normale situatie gaan ze niet kapot (mijn ervaring)
en ik vind leer ook wel heeeel erg mooi:D
)
je moet dus wel goede kwaliteit lederen halster hebben...die hebben namelijk geen pbs-gespen
zowel met als zonder bit
Tinky12 schreef:Totdat je een paard los ziet rennen over de parkeerplaats,zonder halster (dit paard hád een splinternieuw lederen halster aan,hing nog keurig in de trailer)
MysticTinker schreef:Normaal gesproken kan een paard niet zomaar de trailer uit, als de achterstang er nog zit![]()
Foutje??
tsja wat zal ik zeggen...men knalt de klep open terwijl er geen stang achter zit,vervolgens hoor je iemand vloeken en een hoop herrie.2 Tellen later een mooi paard in een flinke draftempo tussen de auto's en vrachtwagens door...eh nee geen schoonheidsprijs
.
Alles kan kapot haha
beantsje schreef:ik gebruik een leren, juist omdat die eerder knapt. Ik nl. wel graag dat hij knapt in noodsituaties! Nylon kan bovendien dan voor lelijke brandwonden zorgen.
Waratje schreef:Waarom zou ze over de voorstang moeten kruipen? Ze is een ervaren paard dat heel goed weet hoe ze moet reizen
MysticTinker schreef:Een parkeerplaats kan toch ook gewoon de plek zijn waar je de trailer neerzet als je wedstrijd hebt?![]()
Waar lees je dat dat tijdens een reis was?
Hhhmmm, dat is zo. Kwestie van wat je vaak doet kennelijk![]()
Paarden los in de trailer vind ik echt levensgevaarlijk! Wat als ze over de voorstang proberen te kruipen, of omhoog willen komen? En ik heb een paard meegemaakt dat zich probeerde te draaien in een trailer en muurvast kwam te zitten. Nee, een paard hoort gewoon goed veilig vast te staan.
MysticTinker schreef:Een ezel stoot zich niet 3x.. Als je bijrijdster ziet dat ie zich los maakt, dan legt ze er toch een betere knoop in? En dan de volgende keer een ketting met musketon ofzo vastmaken, wat ie niet los krijgt.. Als dat het probleem is, dat ie zich los maakt, dan is daar makkelijk iets op te vinden.
En dat losmaken komt natuurlijk door verveling, misschien flink wat hooi ophangen?
meggiemeg schreef:Off-topic: niet iedereen gebruik een bonthalster voor de mooi-igheid. Mijn paard wordt heel erg snel kaal van een gewoon halster en een halster met bont voorkomt dit heel erg goed. Mijn paard heeft alleen een halster om als hij naar de wei wordt gebracht of opgehaald en als hij op de poetsplaats staat of in de trailer. Heeft hij m de hele dag om wordt hij kaal en krijgt hij rauwe plekken waar het halster contact maakt.
Die optie had ik ook genoemt...sommigen kunnen niets aan hun huid hebben idd.ikke schreef:En wat doe jij met een paard wat na twee minuten zichzelf losmaakt?
Waratje schreef:Ik vind een ketting dus doodgriezelig. Als mijn paard al vaststaat, dan is dat met een touw. Als de trailer er kettingen in heeft hangen gebruik ik liever mijn eigen halstertouw. Een touw kun je doorsnijden, een ketting niet. In geval van nood kun je misschien niet altijd bij de panieksluiting komen en een touw kun je doorsnijden waar je er maar bij kunt.
MysticTinker schreef:Dan doe je toch, net zoals ik, een dik strotouwtje aan het halster binden, en daar de musketon aan vast? In geval van paniek breekt het of kun je het makkelijk doorsnijden/knippen als de panieksluiting niet werkt, en het paard krijgt em zelf niet los..
Een paard moet gewoon in de trailer aan een touw/ketting vast kunnen staan, ook al vinden ze dat niet zo fijn.
Als jouw kind op de achterbank steeds de riem los maakt omdat dat niet lekker zit, laat je hem dan ook zijn gang gaan? Dan zet je toch ook een kindersluiting erop?