Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Maar ik ben ook niet voor een 2 uur durende staprit. De gangen moeten zich een beetje afwisselen. Veel stap, een beetje draf en een heel klein beetje galop
.
.
joyce2 schreef:Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik ben het met de mensen eens die zeggen dat je hem/haar thuis moet laten of alleen de korte ritten moet rijden. Er zijn paarden die pas met 3 a 4 jaar ingereden worden, laat staan dat je een 3 jarige al mee neemt op een weekend buitenritten maken. Ik snap wel dat je wilt dat ze ervaring op doet en dat je graag je eigen paard mee wilt nemen, maar denk ook aan je paard, je hebt nog genoeg tijd om in de toekomst lekkere lange ritten te maken! Enne, dat een ander zijn jonge paard 20 km laat lopen met hindernissen etc. wil nog niet zeggen dat dit ook goed is voor het paard...
jolentinus schreef:ik moet inderdaad niet met anderen vergelijken. maar dat je in oktober al mag starten met een 3 jarige.. dan vind ik ook dat zoiets al op buitenrit kan.