Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..Gelukkig gaat het op mijn huidige stal/weide ook erg goed:)
Neonlight schreef:Als zelfs de grote banken de crisis al niet doorstaan, hoe goed moet je ondernemersplan dan zijn? Als er geen klanten zijn, kun je nog zo'n goed ondernemersplan hebben, maar dan gaat je bedrijf er toch aan onderdoor. Zeker startende bedrijven die nog geen reserves hebben opgebouwd.

cissy schreef:ik vind het voer belachelijk duur geworden, stro en vlas etc is vorig jaar schrikbarend omhoog gegaan vanwege schaarste maar ik geloof nooit dat ze weer gaan zakken bij overvloed....
Ik rij niet zoveel clinics en lessen meer omdat het niet meer te betalen is en ook 'zomaar' op een wedstrijd gaan kijken of evenement doe ik niet meer vanwege de torenhoge brandstofprijzen, dus hier heeft de kredietcrisis ook toegeslagen.
madamX schreef:Neonlight schreef:Als zelfs de grote banken de crisis al niet doorstaan, hoe goed moet je ondernemersplan dan zijn? Als er geen klanten zijn, kun je nog zo'n goed ondernemersplan hebben, maar dan gaat je bedrijf er toch aan onderdoor. Zeker startende bedrijven die nog geen reserves hebben opgebouwd.
Die crisis is ontstaan door slecht management, wanbeleid en 'kuddedenken'; heeft niets met ondernemersschap te maken, vandaar die crisis. Een goed ondernemersplan hangt samen met goed management en is bestand tegen 'slechte tijden'. In de economie is het heel normaal dat je 'vette' jaren hebt en 'magere' jaren; een goede ondernemer verdient in beide periodes, veel of weinig klanten maakt niet veel uit. Ik ben ook niet geheel afhankelijk van 'pensionklanten', ondanks dat ik verder geen baan heb; heeft puur te maken met bedrijfsvoering, die ervoor moet zorgen dat je geheel onafhankelijk wordt, iig van het wanbeleid van 'de grote' banken.

Er schijnt ook een run geweest te zijn op kluizen
Citaat:jullie hebben het nu allemaal over het algemeen duurder worden van dingen, daar doelde de topicstarter niet op geloof ik
madamX schreef:Ik vraag mij af in hoeverre de huidige kredietcrisis invloed heeft op 'paardenland'. Zelf heb ik er geen last van omdat hier alles zelfstandig draait en ik nergens van afhankelijk ben. Maar hoe is het bij anderen?
81Puck schreef:Wacht de prijzen op de veilig van Weert a.s. maar af. Ik weet zeker dat de prijzen aanzienlijk lager liggen, en er ook minder paarden verkocht zullen worden.