Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aerdenhout1 schreef:Ik heb ook een luchtzuiger op stal staan, met band! Achterhaald of niet, als de band af is dan staat ze de hele dag door te zuigen en heeft/krijgt dan ook vaak windkoliek. Dat ze het niet overnemen van een ander paard trek ik in twijfel! DE merrie is het pas gaan doen toen een paard dat naast haar stond een windzuiger was.
Ik zelf heb er niet zo veel problemen mee en heb er in de loop der jaren al meerdere op stal gehad, omdat ze hier toch veel buiten staan is het probleem ook minder erg...een windzuiger die je 24 uur per dag op stal moet houden zou ik nooit aan beginnen.

Dorien_3009 schreef:nou ik toevallig heb ik het op school er nog over gehad. tja over de gevolgen kan je discuceren, maar de tanden slijten wel erger. en luchtzuigen kan inderdaad overgenomen worden door een anderpaard. tja ik zelf zou wel verder kijken, mar het toch in mijn achterhoofd houden
Zwerte schreef:Dorien_3009 schreef:nou ik toevallig heb ik het op school er nog over gehad. tja over de gevolgen kan je discuceren, maar de tanden slijten wel erger. en luchtzuigen kan inderdaad overgenomen worden door een anderpaard. tja ik zelf zou wel verder kijken, mar het toch in mijn achterhoofd houden
lees even de reactie boven je... het is aangetoond en dus BEWEZEN dat het NIET overgenomen word. Vaak zijn er inderdaad meerdere paarden op een stalling die het doen maar dat komt dan doordat ze in dezelfde, niet optimale, omstandigheden staan. Niet omdat ze het overnemen...