Leren maatchaps, passen ze niet? Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Leren maatchaps, passen ze niet? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:21

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een paar leren chaps op maat laten maken. Toen ze af waren heb ik ze gepast. Ik vond ze zelf wel heel strak zitten, kreeg de rits amper dicht, maar volgens de verkoopster hoorde dat omdat het leer nog zou oprekken. Ik heb ze een periode goed "ingereden" maar ik vind ze nog steeds wel strak. Als ik na het rijden de chaps afdoe, zijn mijn voeten en benen helemaal koud, is dat wel goed?

Op het moment draag ik ze liever helemaal niet, en heb ik maar een paar Kieffer kunststof chaps gekocht, maar dat vind ik wel zonde. Hoe zou ik det het beste aan kunnen pakken? Schijnheilig

meggiemeg

Re: Leren maatchaps, passen ze niet? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:24

Daar heb je ze niet voor laten maken! Leer rekt meestal nog wel wat mee uit maar hoeveel hangt ook wel af van de kwaliteit.
Dat je benen zo worden afgekneld hoort niet.
Ik zou het toch nog eens melden in de winkel. Wellicht dat zij tips voor je hebben om het verder op te rekken..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:30

vergeten erbij te zetten: Ben al bij de winkel geweest, zei zeggen dat het zo hoort

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:33

Ben het niet eens met die winkel, als zij de maat goed hadden opgenomen dan knellen ze nu niet. Heeft de winkel al de maten vergeleken met wat ze hebben opgenomen en van de chaps zelf? Daar kan natuurlijk ook de fout in zitten..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:36

meggiemeg schreef:
Ben het niet eens met die winkel, als zij de maat goed hadden opgenomen dan knellen ze nu niet. Heeft de winkel al de maten vergeleken met wat ze hebben opgenomen en van de chaps zelf? Daar kan natuurlijk ook de fout in zitten..

Ik zou het echt niet weten, dat kan ik ook even vragen Pling

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:39

Je kunt natuurlijk ook zelf je kuit opmeten en die maten vergelijken met je chaps. Als je al heel anders uitkomt kan het daar aan liggen..

Beeer92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:01

Een half jaar is best wel lang geleden om ermee terug te gaan, ik zou kijken of je ze kan verkopen, aangezien je nu toch nieuwe hebt Ja

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 18:03

Beeer92 schreef:
Een half jaar is best wel lang geleden om ermee terug te gaan, ik zou kijken of je ze kan verkopen, aangezien je nu toch nieuwe hebt Ja

Ik heb ze eigenlijk voornamelijk voor wedstrijden, die kieffers mogen niet omdat ze kunsstof zijn. Helaas, maar dan verkoop ik ze toch maar, want een stukkie erbij knippen is niet praktisch Knipoog

En wedstrijden rijd ik toch niet meer Tong uitsteken