Rainlegs of waxjas ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Rainlegs of waxjas ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 08:53

Na van de week weer een keer nat geregend te zijn tijdens een buitenrit, heb ik besloten om nu toch echt regenkleding voor bij het paardrijden te kopen. Ik dacht eerst aan rainlegs (heb zelf waterafstotende winterjas), maar zag nu ook lange waxjassen voor tijdens het rijden.

Wie heeft ervaring met één van de twee en hoe bevalt het ?

Voordeel van de rainlegs lijkt me dat je ze gewoon kan omdoen en pas als het echt regent uit hoeft te rollen.
De waxjas lijkt me aan de andere kant ook als het koud is lekker, blijven je benen ook warm Knipoog .

Ellen__

Re: Rainlegs of waxjas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:56

ik heb zelf rainlegs en ik vind ze ideaal Knipoog

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:57

ik heb een lange waxjas en dat vind ik lekker met dat rotweer ben ik toch helemaal beschermd, zet de flappen vast om mijn benen heen en rijden maar met dit weer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:50

Ook ik heb rainlegs en ze helpen wel, zo lang het maar niet te hard regent. Bij een flinke bui zijn mijn knieën doorweekt. Bij ons op stal hangen ook lange waxjassen, ik heb er (nog) niet mee gereden maar ze schijnen lekker warm te zijn. Het is alleen wel een gedoe voor je goed in het zadel zit en ze lijken me ook vrij zwaar om mee te rijden. Wat ik nog eens heel graag zou willen is neopreen chaps, full chaps dus, voor je hele been. Waterdicht, makkelijk schoon te maken en blitser, handzamer en minder stinkend dan waxspul. Te verkrijgen in allerlei kleurtjes en dit weekend in de aanbieding bij Saddle-up! Normaal gesproken kosten ze een euro of 70, een goede investering lijkt me zo. Een vriendin van mij heeft ze en wil niks anders meer in de winter.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:52

In het blad Bit van deze maand staan hele mooie jassen. Ik denk erover om er ook zo een aan te schaffen, ookal zijn ze best prijzig. Ik zal eens kijken of ik er een afb. van kan vinden.
De achterkant van de jas hangt ook helemaal over de achterkant van het paard, wordt je paard ook niet zo nat hihi.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:54

WWisecracker schreef:
In het blad Bit van deze maand staan hele mooie jassen. Ik denk erover om er ook zo een aan te schaffen, ookal zijn ze best prijzig. Ik zal eens kijken of ik er een afb. van kan vinden.
De achterkant van de jas hangt ook helemaal over de achterkant van het paard, wordt je paard ook niet zo nat hihi.

ik had vroeger altijd van die lange suede/leren chaps,en dan een waterdichte jas aan,lekker warm en echt waterdicht!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:56

hestejente schreef:
Te verkrijgen in allerlei kleurtjes en dit weekend in de aanbieding bij Saddle-up! Normaal gesproken kosten ze een euro of 70, een goede investering lijkt me zo.

ik zie nergens een aanbieding van deze chaps Nagelbijten / Gniffelen

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:56

Waha die lange chaps heb ik ook nog, alleen zijn die van mij niet super waterdicht (als het echt hard regent).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:06

R0X schreef:
hestejente schreef:
Te verkrijgen in allerlei kleurtjes en dit weekend in de aanbieding bij Saddle-up! Normaal gesproken kosten ze een euro of 70, een goede investering lijkt me zo.

ik zie nergens een aanbieding van deze chaps Nagelbijten / Gniffelen

Ik had er een mailtje over gehad, weet niet of er ook iets over op hun site staat? http://www.saddle-up.nl

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:12

Ja die hele chaps lijkt me ook wel wat, ook lekker warm, ik heb 's winters altijd bevroren bovenbenen.
Wat stond er in het mailtje over de aanbieding bij saddle-up ? Want op de site zijn ze nog gewoon € 69,95.
Wat wordt de aanbiedingsprijs ?

Beeer92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:57

Ik vind rainlegs super !

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:05

Rainlegs zijn ideaal voor een klein beetje regen. Bij een flinke bui stroomt het water lekker in je kruis Huilen Ze helpen ook tegen de kou en je merkt er niks van dat je ze aan hebt.

Waxjas leek me zo zwaar en vaak te warm, zo'n plastic jasje weer te licht en te krakerig. Ik heb nu iets er tussen in, waterdichte regenjas stof met een dunne stoffe voering. Ik vind het ideaal, blijf goed droog en bij een echte stortbui ook nog voor een groot deel over mijn zadel te draperen zodat ie droog blijft. Heb er verder geen last van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:23

Ik reed vroeger altijd met waxjas.
Je went er heel snel aan en is ook echt goed waterdicht.

marijk1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 07:28

Ik had vroeger een waxjas. Op zich niet slecht, maar hij begon zo onwijs te stinken als hij nat was geweest!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:21

Ik heb nu een waxjas, ideaal want je wordt er echt niet nat door, ook je benen niet (de jas komt precies tot mijn chaps). Maar wel heel erg warm! Ik heb er een waar ik de voering niet uit kan halen :S

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:48

Ik heb een lange jas van Aigle. Fijn ding, wel een beetje zweterig en bij veel regen wordt je kruis nat.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:12

Ik wil nog een keer rainlegs kopen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:56

Prince schreef:
Ja die hele chaps lijkt me ook wel wat, ook lekker warm, ik heb 's winters altijd bevroren bovenbenen.
Wat stond er in het mailtje over de aanbieding bij saddle-up ? Want op de site zijn ze nog gewoon € 69,95.
Wat wordt de aanbiedingsprijs ?

Ehm, oeps, heb me vergist: in het mailtje stond dat die open dag pas op 23 november is Bloos Sorry... de korting op zwarte full chaps van Kitt is dan 10 euro Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:54

Ik heb de thermobroek van harry's horse aangeschaft uit de wintercollectie. Schijnen waterdicht te zijn, maar met die ritsen lijkt me dat eigenlijk niet mogelijk. Ik heb hem eigenlijk gekocht omdat ik iets zocht waarin ik op stal rond kan lopen en mee naar het strand kan als het superkoud is, in de wintertijd krijg ik altijd winterdijen zeker omdat ik op een scooter rij. Soort overbroek zeg maar, voorheen van die dikke gevoerde thermobroeken gehad maar waren gewoon te wijd/lomp, die thermobroek is dunner en elastisch net jodhpurbroek. Ze kunnen wel een bui houden denk ik mocht ik een strandrit maken en een bui tegenkomen, maar als het echt hoost ga ik in de binnenbak rijden, vind ik zonde van m'n spullen, paard en ik vinden dat ook niet echt prettig.
Zo'n lange jas vind ik ook erg mooi, maar als het droog is heb je er weinig aan. Lijkt me ook best flapperen, heb dan liever iets los te combineren naar de weersomstandigheden. En die lange jassen zijn enorm duur, aangezien ik niet in de regen ga rijden in mijn geval ook weer te veel van het goede. Rainlegs lijkt me ook wel fijn, alleen loopt de regen via je rainlegs door naar onbedekte plekken zoals je zitvlak en de binnenkant van je benen.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:19

Ik heb de rainlegs aangeschaft voor het rijden in de regen nadat ik een keer doorweekt ben geraakt tijdens een buitenrit. Er waren toen een paar die ze ook aan hadden en die bleven heerlijk droog. Ik moet zeggen dat ik ze tot nu toen nog niet zelf geprobeerd heb, maar dat zal er deze winter vast wel een keer van komen.

@ Bopjebo waar heb je die thermobroek van Harrys Horse gekocht? Ik zoek nog zoiets, want heb in de winter heel snel last van koude knieën tijdens het rijden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:54

Ik vind die wasjassen super gaaf! Maar idd erg prijzig, volgens mij zijn ze er ook in regen-jas-uitvoering dus een stuk goedkoper.

Die rainlegs vind ik achtelijk duur voor zo'n stukkie stof.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:23

Via een fietsenwinkel op MP € 25 incl verzenden voor de rainlegs vind ik wel meevallen, vooral in verhouding tot de prijzen van waxjassen (vanaf € 140 ofzo voor een lange jas). En een waterdichte winterjas heb ik al (echt een lekker warme Knipoog ). Maar de full chaps (Hugs) lijken me toch ook wel lekker, vooral omdat ik 's winters altijd van die koude dijen heb.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:03

Rainlegs hoor je hele wisselende verhalen over. De 1 vind het helemaal geweldig de ander vind het voor geen meter zitten.

Ik wil straks zelf ook een lange (wax/regenjas hebben ideaal je blijft er droog onder en het is nog lekker warm ook.

Je hebt ook van die lange neopreen chaps kitt oid, die zijn ook lekker warm en qua water schijnt het wel te absorberen maar je wordt er niet koud van.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:22

lange waxjas vind ik zelf ideaal, ook voor verder werk rond de stal, en natuurlijk de hond uitlaten. Haha! (iemand anders ook, mijne is gestolen paar jaar terug Boos! ) Maar ze zijn zo enorm duur "zucht"
Alleen met harde wind willen de flappen weleens gaan klapperen. verder zit er ook wel heel veel verschil in uitvoeringen, de 1 zit en blijft beter dan de ander.
Tegenwoordig gebruik ik zowel zomer als winter lange chaps, die zijn redelijk waterdicht en in de winter lekker warm.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:39

Rainlegs zijn ideaal! Ik heb een grote maat genomen, want ik heb super lange benen..