camera in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 20:30

aangezien ik sinds een paar maanden ook gelukkig mn E achter B heb gehaald kan ik nu zelf op stap met mn combi.
helaas heb ik een paard wat nogal onrustig is op de trailer.
ook is het al meerdere malen mis gegaan(niet met mn eigen paard)
is het misschien een goede optie om dan een camera in je trailer te bevestigen zodat je tijdens het rijden precies kan zien wat er achterin gebeurd en waneer het toch wel ernstig word?
en wat zijn de kosten er ong. van?
dit is van mij beetje van belang omdat ik dus regelmatig in mn eentje wegga en op die manier het denk ik net wat beter in de gaten kan houden wat er achterin gebeurt.

123Passoa123

Re: camera in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:11

van de ene kant is het wel handig lijkt mij maar van de andere kant ook niet want denk dat je dan veel afgeleid bent met te kijken wat het paard is aan het doen.
de kosten zou ik eigenlijk niet weten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:19

heb ik!

Wij hebben een paard wat na het weghalen van het 2e paard uit de trailer nogal over zijn toeren kan gaan. Voor de zekerheid (ook als we met veulens reizen) hebben we nu een camera gemonteerd. Wil niet meer zonder, wat een geruststelling. Een korte blik van een seconde is net zolang als in 1 van je spiegels als checkup.

Wij hebben een achteruitrijcamera zo ingebouwd dat we hem kunnen gebruiken als trailercamera.
Even nadenken hoe je het aansluit (spiegelbeeld en niet op je achteruitrijstand van de koppeling) en hoppa, helemaal heppiedepeppie!!

Els_St

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:22

Ja dat heb ik ook!
Vind het zelf echt prettig als ik kan zien wat mijn paard in de trailer aan het doen is. Zo ben ik er altijd bij.

Een vriend van ons heeft die gemaakt, Ik zou nou eerlijk gezegd niet weten wat je voor zoon camera betaald.

johan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:22

Hmm de camera is het probleem niet denk ik, zo'n bewakingscameraatje of idd zo'n achteruitrijcamera
Stroomvoorziening lijkt me wel lastig

Er bestaan toch ook trailers met van voren een ruitje in? zijn die daar voor bedoeld misschien?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:29

stroom, heb de mijne op de verlichting van de trailer zitten. Trailer aan de auto hangen, lichten aan zetten en dan heb je stroom op je trailer en dus camera.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:31

Wij zoeken nu ook een goed betaalbare camera, schermpjes zitten al in de auto Knipoog
iemand misschien site ??

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:32

lees even mee . was dit nl ook van plan.maar weet niet hoe en wat Pling

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:36

Geen verstand van losse schermpjes, ik heb liever een hele set zodat ik weet dat het bij elkaar hoort/past/werkt Knipoog.
Ik heb mijn set bij de gamma gekocht toen, voor nog geen 120 euro.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:39

montoya schreef:
lees even mee . was dit nl ook van plan.maar weet niet hoe en wat Pling

hier nog 1.
ideaal zo n camera.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:48

Wij hebben ook een camera in de trailer. Een Elro Park81 om precies te zijn. Met 7" TFT kleurenscherm. Als het donker is schakelt de camera automatisch over op infraroodbeeld.
Tips:
- Niet aansluiten op de voedingskabel van de binnenverlichting van de trailer (de kabel van de binnenverlichting is te dun om de camera van voldoende stroom te voorzien),
maar een aparte voedingskabel van voldoende dikte (laten) trekken. Deze kan worden aangesloten (ff een doosje ertussen zetten) op de normale hoofdverlichtig (achterlichten) van de trailer, of liever nog op de continue plus.
- Koop witte of reflecterende halsters om je paard om te doen in de trailer, deze zijn beter te zien op het beeldscherm.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:50

ik heb ook een Elro en die doet het gewoon superdepuper op de voedingskabel van het binnenlampje Knipoog.
Wij hebben een 2.5 inch schermpje waar we het super op kunnen zien, groter neem alleen meer ruimte in op het dashbord, zal ook wel prijziger zijn denk ik.
Wij hebben gewone halsters om, (heb dan wel vrij witte paarden) maar we zien het heel goed.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:53

Zoiets bestaat toch al? Ik heb dat een jaar geleden in Bit (dat tijdschrift) gelezen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:12

dan heb ik dus nog een probleem mijn trailerverlichting in de trailer staat altijd uit. als het aanstaat is mn paard erg vervelend. moet dus ook 1hebben die in het donker ook goed te zien is

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:42

dan zou je hem op de verlichting van je achterlampen kunnen zetten volgens mij, zoals EricPrast al uitlegd Knipoog.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:03

EricPrast schreef:
Wij hebben ook een camera in de trailer. Een Elro Park81 om precies te zijn. Met 7" TFT kleurenscherm. Als het donker is schakelt de camera automatisch over op infraroodbeeld.
Tips:
- Niet aansluiten op de voedingskabel van de binnenverlichting van de trailer (de kabel van de binnenverlichting is te dun om de camera van voldoende stroom te voorzien),
maar een aparte voedingskabel van voldoende dikte (laten) trekken. Deze kan worden aangesloten (ff een doosje ertussen zetten) op de normale hoofdverlichtig (achterlichten) van de trailer, of liever nog op de continue plus.
- Koop witte of reflecterende halsters om je paard om te doen in de trailer, deze zijn beter te zien op het beeldscherm.

mag ik vragen wat de kosten hiervoor zijn? Knipoog

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:06

mariska32 schreef:
mag ik vragen wat de kosten hiervoor zijn? Knipoog
We hebben dit systeem bij de dealer laten inbouwen in onze nieuwe trailer voordat ie afgeleverd werd. Systeem (camera + beeldscherm) kostte - inclusief inbouwen - € 399,-
Die prijs was echter gebaseerd op het aansluiten van de voeding van de camera op het kabeltje van de binnenverlichting van de trailer. Omdat dat - bij onze trailer dus in ieder geval - niet bleek te voldoen en er een aparte voedingskabel getrokken moest worden, is het inbouwen dus behoorlijk meer werk geweest dan waarop ze gerekend hadden. Naar aanleiding daarvan is de prijs nadat ze daar dankzij ons achter waren gekomen, verhoogd naar € 499,- Wij hebben dus nog net mazzel gehad.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:09

Tegenwoordig zijn er volgens mij ook bluetoothcamera's die op een telefoon werken.
We hebben zelf ook nog een systeem liggen, moet alleen nog ingebouwd worden.
Ik denk dat de rust die je krijgt tijdens het rijden, de onrust van steeds kijken overwint.

Laars87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:59

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:46

zo wat een geld!
dan heb ik toch een veel goedkopere oplossing...en werkt top!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:05

en wat is jouw oplossing dan cheveyo?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:31

dat staat al redelijk uitgebreid in dit topic Montoya, lees maar eens terug Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:34

Wij hebben een achteruitrijcamera van Comfortcam voorin de trailer gemonteerd. 150 euro, superstrak beeld en erug handig.
Zou er alleen wel een kopen waar je ook in het donker zicht mee hebt. Dat mis ik nu een beetje.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:39

geen idee of die van mij nachtzicht heeft eigenlijk, wij hebben altijd het lampje voorin de trailer aan dus zie het altijd wel eigenlijk.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:43

Vippie schreef:
Wij hebben een achteruitrijcamera van Comfortcam voorin de trailer gemonteerd. 150 euro, superstrak beeld en erug handig.
Zou er alleen wel een kopen waar je ook in het donker zicht mee hebt. Dat mis ik nu een beetje.

Wij hebben dezelfde gekocht na een tip van jou Haha! , maar wij hebben doormiddel van het licht in de trailer echt nog heel goed beeld erop. Van de zomer hadden we soms wel last dat als van achteren de zon door de trailer scheen dat we dan bijna niets zagen, maar dat was maar een aantal keer. Voor de rest zijn wij er super tevreden over.