Sinds een weekje heb ik een veulen erbij, van 8,5 maand.
Waar ze vandaan komt stond ze met nog een heleboel andere paarden en nooit alleen, nu staat ze alleen bij mijn andere merrie..
Als ik 's ochtends gevoerd heb doe ik ze hun halsters aan en mogen ze naar buiten, ik kan ze niet tegelijk op de wei zetten maar als ik mijn merrie eerst buiten zet word de halve stal afgebroken omdat veulie erachteraan wil en als ik het veulen eerst op de wei zet gaat ze net zo lang tegen het hek oplopen tot mijn andere paard er is.. (met op stal zetten is het wel handig want ze loopt gewoon met mijn andere paard mee
).Waar ik mijn paarden heb staan heb ik (nog) geen bak, dus als ik wil rijden moet ik met mijn andere paard het erf af wat niet gaat omdat het veulen anders gek wordt.
Ze staan gelukkig heel de dag op het land (en ik ga een paar keer in de week een klein stukje met hun beide lopen) dus haar beweging krijgt ze wel.
Maar ik vraag me af hoe ik dit het beste kan oefenen?
Ik haal mijn merrie nu regelmatig uit de wei en zet haar op ongeveer 2 meter van het hek vast om te poetsen en te tutten enzo, de eerste minuten is het kleintje wel flink onrustig maar daarna gaat ze weer staan eten, ze houd wel goed in de gaten of mijn andere paard niet weg gaat..
Ik hoop dat jullie goede tips voor me hebben