paard scheren ja of nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

paard scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:07

Ik heb al wat gezocht maar toch nog een paar vraagjes...

Ik heb een bijna 4 jarige, die ook wat wedstrijdjes loopt en 2x per week les.

Met haar wintervacht die nu best opkomt, blijft het zweet echt hangen en is het erger dan normaal...
Om een deken op te doen ben ik ws nu al te laat...

Ik zat te denken om haar te scheren, maar niet te kort, als dat al kan en mogelijk is, dat weet ik dus niet.
Of is met scheren echt al het haar eraf?

En wat voor dekens doen jullie dan op? mijn paard staat overdag buiten en snachts binnen.

zou 250 grams voor nu voldoende zijn, en wat als het kouder wordt? of moeten ze op stal snachts dan weer n andere deken op?

Mijn paard is donkerbruin tegen het zwart aan. Of zou ze dan grijs worden?

Ik hoop dat iemand me kan helpen Haha!

Marcella

Re: paard scheren ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:33

Die van mij staat nu al ongeveer vanaf half augustus onder een regendeken met halve hals. En nu op het moment regendeken met halve hals en daaronder nog een dikkere fleecedeken. Zaterdag stukje hals, borst en streep onder zijn buik geschoren.

pearno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:14

Ik ben zelf tegen scheren de vacht hebben ze niet voor niks. Ik zou gewoon een dun dekentje omdoen

Manonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:24

Mijn pony heeft in de winter een ook wel dikke vacht, die scheer ik niet, gewoon vaak genoeg borstelen en dekentje om doen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:28

Helaas kan je niet in standen scheren, scheren is alles eraf. wel kan je een model scheren, b.v. alleen de onderkant van de hals, en de buik , op de rug laat je het haar dan zitten als een soort deken. Een 250 gr, waterdichte deken is voor nu dan prima, op deze manier kan hij nog makkelijk naar buiten en kan hij tijdens het werk toch beter de warmte kwijt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:21

Je zou kunnen kijken wat de vacht doet als je er een dekentje op doet.
Sommige paarden willen dan wel eens hun "overtollige" vacht los laten.
Wij scheren onze paarden wel altijd. We rijden ze veel en ze maken veel vacht aan. Na het rijden zijn ze niet droog te krijgen en tijdens het rijden zit hun de vacht ook in de weg.
Als je scheert kan je wel patroon scheren, maar het deel dat geschoren wordt gaat er wel volledig af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:22

fijn scheren en gewoon een 250 overdag (waterdicht) op het land aan en snachts een niet waterdichte op stal Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:24

trustHim schreef:
Helaas kan je niet in standen scheren, scheren is alles eraf. wel kan je een model scheren, b.v. alleen de onderkant van de hals, en de buik , op de rug laat je het haar dan zitten als een soort deken. Een 250 gr, waterdichte deken is voor nu dan prima, op deze manier kan hij nog makkelijk naar buiten en kan hij tijdens het werk toch beter de warmte kwijt

met een dekenmodel is een deken niet echt nodig en als je vroeg in het seizoen scheert, groeit het nog wel weer wat bij dus is hij in het koudste gedeelte van het jaar niet echt kaal.
Ik ga dus deze week een dekenmodel scheren.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:25

Als je fanatiek rijdt zou ik scheren. Als je ze in het zweet rijdt hebben ze alsmaar meer kans om ziek te worden. En met vacht hebben ze het sneller warm dus lopen ze vaak minder lekker. Gewoon lekker scheren, goeie deken opdoen en rijden! En vaak worden ze er toch ook wel sjiek van, bijkomend voordeel!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:18

Ik zou gewoon lekker je paardje scheren en een goede waterdichte deken opdoen.

Alleen hoe zit het dan weer met de hals als ze overdag ruim 12 uur buiten staan, halsdeken? of is dit niet nodig?