het spoor over tijdens buitenrit/ trektocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leootje14

het spoor over tijdens buitenrit/ trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:52

ik ga straks op trektocht maar dan moet ik het spoor over.. daar ben ik best een beetje benauwd voor.. ik namelijk niet zo'n held in buiten rijden;) maar ja ik wil wel graag mee! heeft iemand tips of zo iets wat ik kan doen? want ik heb ook iets gehoord over dat ze een schok krijgen op hun ijzers ofzo? nou jah kom maar op met die tips!

ikke

Re: het spoor over tijdens buitenrit/ trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:10

Gewoon oversteken. Alle "spookverhalen" ten spijt is er geen enkele reden om benauwd te zijn het spoor over te steken.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:14

Gewoon oversteken, er is niets aan Lachen
Veel plezier met je trektocht !

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:15

kan gewoon hoor Ja ik ben jaren geleden op een ponykamp geweest waar we elke keer als we een buitenrit gingen maken over het spoor moesten. ging altijd prima

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:16

Als ik ga buitenrijden moet ik ook altijd het spoor over anders kan je bijna nergens heen. En is helemaal niet eng hoor. Lachen Gewoon goed opletten en doorlopen. Ik pas meestal wel op met auto;s die er ook over heen komen want heel vaak maakt dat dan zo'n raar geluidje en dat vind me ponys wel eng

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:17

Ik doe het meestal in draf.
1. omdat ze dan minder tijd hebben om het eng te vinden
2. omdat het wel zo is dat ze schokken kunnen krijgen als er net een trein is geweest.
mijn zusjes paard is wel eens de sjors geweest Vork

Dus inderdaad gewoon gaan met die banaan Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:16

Als je bang bent dat je paard een schok krijgt, zorg je gewoon dat je paard zijn hoeven niet op de rails zet, komen je dressuurlessen zomaar in de praktijk van pas Duivel

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:17

Zolang er geen trein aan komt is er niks engs aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:22

Het is nog steeds niet mogelijk dat een paard een schok krijgt van het spoor. Sommige paarden ervaren het als vervelend en reageren heftig waardoor mensen soms denken dat het paard een schok krijgt.

Als een paard ijzers onder heeft en het gaat op ijzer staan geeft dat een zeer onprettig gevoel/geluid. Ijzer op ijzer geen trillingen wat het paard voelt. Gewoon een kwestie van op een ongelukkige manier op het ijzer stappen, niet dat het een schok krijgt.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:04

hoi allemaal!
heel erg bedankt, blijkbaar is er niet zo veel aan de hand. Ik heb er nu veel meer zin in!
heel erg bedankt!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:09

Ik heb jaren naast het spoort gestaan met het paard wat ik toen reed en nooit problemen gehad. Als jij het niet eng vind dan geeft dat voor het paard al veel meer rust. Een schok krijgen van het spoort is idd niet mogelijk, heb wel eens gehoord waarom. Maar weet het niet meer Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:13

ik had het ook nooit geoefend thuis en ik moest toen ook onverwachts over een spoor heen, paard liep er ook zo overheen en had ook ijzers maar dat ging prima hoor Knipoog.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:25

Ik ging vorig jaar samen met een vriendin buiten rijden en moetsen we ook iedere keer het spoor over. Dit vonden wij ook allebei erg spannend( waarschijnlijk veel spannender dan de paardjes) en wat ons toen heel erg hielp was..... gewoon gaan zingen als je het spoor over moest Clown . Dan waren we zelf namelijk meer aan het letten op het liedje dat we aan het zingen waren en hadden we geen aandacht meer voor het spoor. En de reacties van de fietsers om ons heen waren ook altijd goed voor een lachbui daarna!! Haha!
Heel veel plezier en geniet er gewoon van! ( ik heb het zingen inmiddels niet meer nodig hihihi Knipoog )