Iedere week op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Iedere week op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 08:25

Als ik zo een beetje om me heen kijk en startlijsten zie, valt het mij op dat er mensen zijn die echt iedere week op wedstrijd gaan en vaak zelfs nog 2 dagen achterelkaar ook.

Nou moet natuurlijk iedereen dat voor zichzelf weten, maar worden degenen die dat doen het niet hartstikke zat?
En afgezien daarvan: vindt je paard het eigenlijk nog wel leuk als je week in week uit op wedstrijd gaat?
Wat is de reden om iedere week weer te gaan: snel door een klasse heen ?

Ik probeer zelf een schema van eens in de 2 weken aan te houden, niet alleen omdat ik zelf ook wel eens een vrij weekend wil hebben maar ook om voor mijn paard het plezier erin te houden.
Nu heb ik een vrij expressief paard die echt zucht als hij weer vlechten in krijgt Clown Haha!

Marliesje

Re: Iedere week op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:29

Ben het met je eens, vind om de week echt wel genoeg.
Soms 2 weken niet, soms 2 weken achter elkaar als de leuke wedstrijden zo uitkomen.

En dan gaat het nog allemaal snel genoeg met de winstpunten en ga ik niet direct over met 10 wp.

Wel moeten er inderdaad samen nog wel plezier in hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:33

Ik ga meestal 2 keer per maand en dan liefst niet vlak achter elkaar. Soms iets vaker als er leuke wedstrijden zijn, maar dan doen we daarna rustiger aan.

Ik vind dat zelf niet leuk, elke week ROFL

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:42

Het viel mij ook op dat veel mensen elk weekend en dan ook nog de zaterdag en zondag op wedstrijd gaan. Als ik dan vertel dat ik maar 1 a 2 keer per maand ga wordt ik soms vol ongeloof aangekeken.
Kan me niet voorstellen dat je paard het leuk vind om elk weekend vol aan de bak te moeten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:42

Ik ga denk ik ook gemiddeld 2, hooguit 3 keer per maand op concours. Af en toe is het met de selectiewedstrijden vaker, maar liever niet.

Ik wil zelf ook eens een weekend niets en ik denk dat dat voor de paarden ook goed is. Nu is het bij mij wel zo dat ik fijner rijd als ik een bepaald wedstrijdritme heb, wat dat betreft is een maand geen concours geen goede optie..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:54

2 x in een weekend vind ik ook zoiets.
Kan voorkomen met de kampioenschappen, maar dit plan ik nooit zo.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:55

ik red het gemiddelde van 1x per maand niet eens, al is dat wel mijn streven Nagelbijten / Gniffelen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:01

Bij ons in de buurt is dat heel normaal, zaterdag én zondag en dan ook nog eens weken achter elkaar. Dat soort mensen zijn puntensprokkelaars......willen snel door een klasse en zijn bakken met geld kwijt aan startgelden terwijl ze dat misschien beter uit kunnen geven aan les.

Ik plan meestal wat wedstrijden achter elkaar en soms komt het voor dat dat een paar weken achter elkaar is en dan rij ik rustig weer een maand of twee geen wedstrijd. Nu is het inmiddels een half jaar geleden dat ik gereden heb maar heb wel weer wat ingepland staan.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:03

Ik moet zelf wel een beetje ritme houden, dan gaat het het fijnst, tussen 2 klasses in een pauze is wel prettig om ff door te trainen, maar als ik een paar maanden niet ga moet ik er weer echt inkomen. Bloos

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:06

grauwman schreef:
Kan me niet voorstellen dat je paard het leuk vind om elk weekend vol aan de bak te moeten.

Niet allemaal denk ik nee, maar er zijn ook paarden die het heerlijk vinden om te showen en helemaal opleven op een wedstrijd, ja, en als je dan het geld en de zin hebt om elke week te starten, waarom niet?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:11

Och, als mensen daar zin in hebben (en het paard ook), dan moeten ze dat zelf weten.

Ik zou niet goed worden van de wedstrijden als ik iedere week ging. Ik heb regelmatig pauze's en start het liefst 1 keer in de maand. Soms start ik zo een half jaar niet, dan merk ik wel dat ik en het paard wat ritme missen. En slechts één maal in de maand is ook wat weinig met twee paarden.

Bij de pony's reed ik 's winters geen wedstrijden. Dan zaten we al veel te snel aan de winstpunten, terwijl ik verre van klaar was voor de volgende klasse. En 's winters vind ik het ook veel minder gezellig. Nu bij de paarden wil ik het wel op één keer in de maand houden, om er een beetje in te blijven. Ik schrijf me weer eens nergens voor in, dus ik moet nog zien wat er van komt. Clown

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:58

Ik ga ook lang niet elke week op wedstrijd. Ik rij ongeveer 2 tot 3 wedstrijden per maand. Dit is dan ook het uiterste. Soms heb ik ook wel dat we een maandje niet op concours gaan. Ligt er maar net aan hoe het gaat op dat moment, en hoe het met school gaat!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:24

odetteke schreef:
grauwman schreef:

Niet allemaal denk ik nee, maar er zijn ook paarden die het heerlijk vinden om te showen en helemaal opleven op een wedstrijd, ja, en als je dan het geld en de zin hebt om elke week te starten, waarom niet?

Mijn paard vond het vroeger ook geweldig om op een ander terrein z'n kunsten te tonen. Maar meer dan 2x in de maand ging ik echt niet weg. Tegenwoordig zie ik vaak veel sprokkelaars die zo snel mogelijk een klasse doorgaan terwijl het paard er eigenlijk nog helemaal niet aan toe is.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:27

Elke week vind ik echt niks.
Dat gedoe elke keer, denk dat het inderdaad op een geven moment niet leuk meer word.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:50

grauwman schreef:
[***] schreef:
Tegenwoordig zie ik vaak veel sprokkelaars die zo snel mogelijk een klasse doorgaan terwijl het paard er eigenlijk nog helemaal niet aan toe is.

Tja, als een paard (en vaak ook ruiter Knipoog) er echt niet niet aan toe is stoten ze vanzelf in de volgende klasse hun neus, dan komen er of nooit winstpunten, of zelfs verliespunten, of gaat het paard wel in de staak Knipoog

Kan me niet voorstellen dat het leuk blijft om elke week wedstrijden de rijden als je steeds 18e, 19e of 20e van de 20 wordt Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:51

Hier in de regio is het probleem dat ze veel concoursen achter elkaar plannen. Als je b.v. selecties wil rijden heb je zo 4x achter elkaar concours. Daartegenover staat wel dat je dan zo weer 2 maanden geen wedstrijden hebt.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:52

zo ken ik er ook 1..
zaterdag 2 proeven, zondag 2 proeven en de woensdag avond ook nog.. en dan weer t weekend 2 wedstrijden.
nou ik zou daar echt geen zin in hebben..
moet wel leuk blijven, en idd dat zijn ook puntensprokkelaars.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:57

Ik rij op het moment wel bijna elk weekend wedstrijd, het hele outdoor seizoen heb ik niet zoveel kunnen rijden omdat ik dan ook elk weekend (meestal 2 soms zelfs 3 dagen) sta te fotograferen op evenementen. Nu met het indoor had ik helemaal zelf zin om te starten. Merk ook dat paardje fijner loopt met wat wedstrijdritme en hij heeft er ook echt plezier in om van huis te gaan.
Ik heb bij toeval afgelopen 2 weekenden 1x donderdag en zaterdag gestart en 1x vrijdag en zondag gestart. Maar dat was eigenlijk niet gepland. Het eerste weekend had ik de zaterdag al gepland met stalgenootje, maar kon ik donderdag nog ergens 2 proeven rijden. Weekend erna zou ik op vrijdag al en heb ik me lastminute voor zondag nog ingeschreven voor de onderlinge bij ons op de vereniging om een keer een klasse hoger te proberen. Dag tussen beide wedstrijden had hij lekker vrij en hij heeft ook bijna standaard de dag voor de wedstrijd vrij.
Omdat we afgelopen 2 week drukke weekenden hadden, hebben we dit weekend niks staan.
De komende weken hebben we steeds weer 1 wedstrijd per weekend en dan vaak na 3, misschien een keer 4 weekenden weer een weekend niks.
Alleen in december nog een keer dat we op donderdag dressuur hebben en zondags ga ik meedoen met het kerstspringen van onze vereniging Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:39

Ikhou eigenlijk 2 keer in de maand aan, oké oktober nu elke week op wedstrijd geweest.. Bloos

Maar merk toch wel dat ik dan zin heb aan de volgende maanden weer 1 of 2 keer Knipoog (zo is dec. een drukkemaand voor mij,g aan we maar 1 keer). Okt. heb ik eigenlijk nooit geen andere dingen en dan ehb ik soms zelf wel is zin om lekker er voor te gaan. En tjah dan ben ik ook echt zo gemotiveerd dat ik gerust een maandje elk weekend ga..

Maar dat is echt "om de zoveel tijd" eigenlijk.. We hebben een gemiddeld van 2 keer in de maand Lachen

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:43

Nee, zeker niet ieder weekend. Vind ik zelf niet leuk. Het is ook niet te combineren met het jureren. En ik ga ook graag iets leuks doen in het weekend wat totaal niet met paarden te maken heeft.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:45

Hmmja ik ben dan vaak zat. @ concour, slaap dan 's aafs bij m'n vriend of ga met vriendinnen of m'n vriend uit.. Zondag doe ik vaak iets heel anders dan de paarden,d ie hebben dan hun rustdag Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:46

Tegenwoodig rijd ik ook wekelijks omdat ik in het klassement wilde raken voor de Kur op Muziek. Ik heb de punten nu behaald dus ik stop tot de Kur. In de winter ga ik één x per maand om te kijken of hij een klasse hoger aan kan.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:38

Ik probeer 2 keer in de maand te gaan, nu heb ik perongeluk een beetje vrolijk 3 weekenden achter elkaar opgegeven Tong uitsteken Was lekker aan t opgeven Tong uitsteken Ach, zolang het paard het niet erg vind...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:39

ik ging altijd 1 a 2 keer in de maand. als ik 1 keer per maand ging pakte ik meestal wel een meerdaagse. die heb je in twente aardig veel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:39

Van de zomer ben ik 4 weken achter elkaar gestart. Daarna 2 maanden niet.
Waarom? Geen wedstrijden op normale rij afstand.

Omdat er niet veel wedstrijden zijn probeer ik ze wel allemaal te rijden (zoals die 4 achter elkaar), maar toen kwam het wel m'n neus uit hoor. Pony maakt het niet uit. Of ik hem thuis rij of op wedtrijd, die gaat iedere keer weer vrolijk mee.