Rijden in de Achterhoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emma_rico

Rijden in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:39

Hej ik woon in Winterswijk dit ligt in de Achterhoek in Gelderland. Maar aangezien wij telkens de zelfde buitenritten maken zijn we op zoek naar nieuwe route's. Het mag best wel een lange buitenrit zijn van bijvoorbeeld een hele dag of middag maar het liefst niet al te ver weg. We maken er veel buiten ritten, ik heb zelf dan ook een tinker x fries en mijn vrienden (met wie ik altijd ga rijden) hebben een haflinger en een shire. Dus ook niet echt dressuur paarden (dit kan natuurlijk wel maar het zijn allemaal een beetje 'lompe' varianten Vork ) Maar weet je nog een leuke rit, zet het dan hier neer Knipoog

fjordnina

Re: Rijden in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:46

ga eens naar de vvv en haal daar wat routes weg en koop daar ook een kaart waar de ruiterroutes op aangegeven staan. Kijk verder ook eens op de site www.hippisch-toerisme.nl

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:54

In Winterswijk en omgeving is juist zó vreselijk veel variatie om te kunnen rijden! Ja
Denkaan het Woold, Meddo, maar bijvoorbeeld ook in het Rommelgebergte.
Ik heb met een vriendin al eens een km-rit van de VVV gevold, hartstikke leuk! Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:55

ey emma jij ook hier Haha! Weet natuurlijk niet welke paadjes jij kent, maar weet er ook nog wel een paar avontuurlijke Haha! maar goed voordat we meekunnen moeten onze knollies nog eerst zadelmak worden gemaakt Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Rommelgebergte is idd erg leuk, of je moet iets richting duitsland zoeken... of volgend jaar met de paarden4daagse mee doen, en kom je op veel onbekende plekjes Haha!

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:44

Fielychi schreef:
In Winterswijk en omgeving is juist zó vreselijk veel variatie om te kunnen rijden! Ja
Denkaan het Woold, Meddo, maar bijvoorbeeld ook in het Rommelgebergte.
Ik heb met een vriendin al eens een km-rit van de VVV gevold, hartstikke leuk! Lachen

hej roos oke bedankt volgend jaar natuurlijk ook weer rikkershoeve dag dus dan komen we ook weer op wat onbekende plekjes Knipoog

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:44

fjordnina schreef:
ga eens naar de vvv en haal daar wat routes weg en koop daar ook een kaart waar de ruiterroutes op aangegeven staan. Kijk verder ook eens op de site http://www.hippisch-toerisme.nl

Bij hippisch toerisme hebben we inderdaad vele kaarten voor de achterhoek Ja

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:05

In Rekken heb je een onzettend mooi ruiterroute door het natuurgebied. Daar rij je ongeveer 2 uur een hele ronde.. (als je door rijd). Denk dat deze route ook wel bij de vvv kantoren te krijgen is

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 16:09

Cleo_ schreef:
In Rekken heb je een onzettend mooi ruiterroute door het natuurgebied. Daar rij je ongeveer 2 uur een hele ronde.. (als je door rijd). Denk dat deze route ook wel bij de vvv kantoren te krijgen is

oke ik ga binnenkort even bij de VVV langs om te vragen naar wat routes

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:43

ik weet niet of het bij jullie van te doen is, maar toen wij een tijd terug met de paarden in Haaksbergen waren bij Erve Bruggert hebben we een hele leuke rit gemaakt naar de Haarmühle in Duitsland, net over de grens.
Je kunt daar heerlijk zitten, wat nemen en de paarden kunnen uitrusten in de wei.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:48

Richting Vorden heb je ook een prachtig natuurgebied. Het grote veld of het hengels zand. Daar kun je uren rondrijden zonder je te vervelen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:51

Buurserveen, Haaksbergerveen! Oneindige zandpaden Knipoog