-Helaas gaat haar liefde naar een paard in het naast gelegen weiland. De paarden kunnen nooit bij elkaar, niet ruiken oid, want er ligt nog een akker tussen. Naar mijn weten word er niets met dat paard(bonte) gedaan, dus het staat daar altijd achterin met "haar/zijn" vrienden.
Het probleem(nou ja probleem
) is dat mijn paard niet naar voren komt als ik roep. Ze blijft dan achter waar ook dat andere paard staat. Haar weide genoten komen naar voren, maar zij niet. Ook na het rijden of voeren, gaat ze meteen naar achter om maar in de buurt te zijn van de bonte.En als ik ga rijden, hebben ze roepcontact. Het ruintje uit haar kudde roept ook, maar daar antwoord ze niet op.
Nu staat er ook een paard vlakbij, met een shtlander. Dit paard is weer gek met mijn paard. Maar mijn paard vind hem maar zo zo......
. Hij loopt langs het hek te dazen als we langskomen en enorm te roepen, maar van mijn merrie weinig reactie. Nu heb ik zondag voor het eerst met deze ruin samen gereden,maar ook hier was mijn merrie niet erg van onder de indruk. Bij thuiskomst eerst roepen naar de bonte en hup naar achter in het land
Dat de bonte en mijn merrie elkaar zouden kennen is uitgesloten(bonte is hier geboren en nooit weggeweest en mijn merrie komt pas uit de achterhoek)
iemand enig idee, hoe paarden hun vrienden kiezen?????????

Mooi stuk Arabesk!